Gå til innhold

Saddam Hussein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen litt artige post-Saddam tanker.

*Hvor er "levende skjold" nå?

*Kommer sosialistene til å klage på at Saddam ble pågrepet i uoverensstemmelse med FN's et eller annet, og har krav på advokat?

*Tar Brynjar jobben, han som har så bra håndtlag med terrorister?

*Kommer informasjonsminister Mohammed Saeed al-Sahaf til å benekte at Saddam er arrestert, men bekrefte at Bush og Blair er arrestert og sitter i irakisk fangenskap? :thumbs:

Lenke til kommentar
Måtte le litt når de viste videoen hvor de leter etter lus osv.

For en utrolig ussel måte å gå ned på.. den store Saddam, som aldri gir seg og som aldri blir tatt.. HAHAHAHA

Håper det blir litt fortgang i Iraq nå, og at sikkerheten blir bedre for irakere. Må bare si at dette er utrolig bra, og jeg unner amerikanerne applausen de får nå, de har lidd mye i Iraq. Dette er første skrittet i retning av å overlate alt til irakerne.

Bin laden next?

Aretig å se at propagandaen fungerer gitt :)

Lenke til kommentar
det er ikke propaganda Olsen, det er PATRIOTISME!

Det ER patriotisme, USA sier "We got him" og det_øker_oppsluttningen ganske mye hos Amerikanerene, dem har klart noe som dem nok ikkke hadde troen på

Sier bare bra jobbet jeg, :w00t: Irakerene vil aldri se den mannen styre et land og terrorisere så mange igjen.

Lenke til kommentar
Br\yr vi oss om Jagland og Geneve?

Her snakker vi om en mann som har sendt mullioner av mennesker inn i døden. Ihvertfall hundretusner!

Ja, vi bryr oss i høyeste grad om den. Vi bryr oss naturlig nok ikke så mye om Jagland, men han har et poeng. Husk hvordan amerikanerene raste når amerikanske krigsfanger ble vist fram....

"Two wrongs doesn't make one right"

På en annen side, _hvis_ man først skal bryte denne konvensjonen, så er vel dette det rette tidspunktet å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen USA fan, og jeg har lite til overs for Bush og hans politikk.. jeg var mot at USA gikk inn i Iraq uten FN, og jeg ser godt forskjell på propaganda og fakta...

Det er utrolig hva man blir anklaget for bare man sier littegran positivt om USA. Skjerpings folkens.

Lenke til kommentar

Vel dette har jeg påpekt tidligere i denne tråden og må si det er typisk amrikansk , det var ikke lov når det ikke passet dem men nå var det plutselig greit.

Dette var nok et eksempel på amrikansk arroganse, de kan innvadere de land som det passer dem om ikke disse føyer seg etter deres smak og behag om andre land skulle finne på noe sånt er de plutselig en fare for verdensfreden.

Er selvfølgelig glad for at han er tatt, men får håpe at mannen blir dømt etter de gjeldende regler i sitt hjemland selv om det nok vill medføre hans død, det er iallefall bedre enn at usa skall bruke han som en maskot i sin krigspropaganda som allerede er nokså usmakelig , og da tenker jeg ikke bare på denne krigen men på de utallige tusner kvinner og barn som er drept pga usa`s politikk i feks vietnam.

Lenke til kommentar

Det er så interresant å lese dette.. :roll: Her fanger dem en av tidenes mest forhatte og "farlige" mann og en person som har drept flere millioner og alt dere gjør er å klage.

Ja man sier jo at utakk er verdens lønn ;)

Hvis saddam blir dødt til døden så er det for snilt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er så interresant å lese dette.. :roll: Her fanger dem en av tidenes mest forhatte og "farlige" mann og en person som har drept flere millioner og alt dere gjør er å klage.

Ja man sier jo at utakk er verdens lønn ;)

Hvis saddam blir dødt til døden så er det for snilt :thumbdown:

For snilt? Ikke fortjener å dø, dem har fått et liv og det skal dem leve. Dødstraff skulle avskaffes, send ham til domatolen i Haag, der vil han få en rimelig straff.

Lenke til kommentar

Litt skremmende det du sier, at om han blir dømt til døden er det for snilt.

Hva skall da gjøres skall vi stille han opp og la han se på at hans familie slektninger blir torturert til døde før så og torturere han, hvem tjener det.

Mannen har drept eller fått drept tusner av mennesker men kommer disse til å stå opp fra de døde om vi bruker akkurat de samme metoder som vi fordømmer mannen for???

Lenke til kommentar
Hvis saddam blir dødt til døden så er det for snilt  :thumbdown:

faktisk en som er enig med meg også. du kommer til å få pepper for dette Mr.Ueland. Som sagt tidligere så er dødstraff å slippe lett unna tortur og drap av 100tusenvis av sine egne landsmenn :thumbdown:

Det kunne da vere inntres å høre hva dere mener bør gjøres, skal vi da bruke samme metoder mot han og hans nermeste??

Hva er vi da?? Er vi ikke da noen Saddammer selv???

Lenke til kommentar
Det kunne da vere inntres å høre hva dere mener bør gjøres, skal vi da bruke samme metoder mot han og hans nermeste??

jeg vet ikke helt, jeg foreslo tortur tidligere, selv om jeg ikke synes det er for drøyt for denne mannen, så trekker jeg tilbake det utsagnet, siden det vil fremstille oss på feil måte. La han sitte livstid eller noe sånt, det kan være værre enn dødstraff det.

Lenke til kommentar
Hvis saddam blir dødt til døden så er det for snilt  :thumbdown:

faktisk en som er enig med meg også. du kommer til å få pepper for dette Mr.Ueland. Som sagt tidligere så er dødstraff å slippe lett unna tortur og drap av 100tusenvis av sine egne landsmenn :thumbdown:

Personlig så er jeg imot dødstraff uansett hva en har gjort, rett og slett fordi jeg synes at man da slipper alt for lett unna. Den verste straffen jeg kunne ha fått er å sitte resten av mitt liv i en 3X3 meter celle. Tenk deg å sitte på den lille cella der til du dør av naturlige årsaker. Sitter der i ca 60 år før du dør. Men å drepe Saddam er altfor enkel straff... "Bang" han er dø. Han fikk ikke engang tenke over alt det onde han har gjort. Han skal ikke tortureres i fengselet, for da har vi gått ned til hans nivå og der vil vi ikke være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...