Gå til innhold

Saddam Hussein

Anbefalte innlegg

Selvsagt er det bare muslimer som skyter vilt rundt seg. Alle vet jo at folk i vesten (f.eks. amerikanere) aldri ville finne på noe sånt :green:

lol!!!!!!!!!

Regner med at de fleste har Bowling for Columbine ferskt i minne. Amerika har 11.000 skuddrap i året sammenlignet med Tyskland som har 300. Riktignok er det en forskjell i folketall, men sidestiller man det ville Tyskland hatt under 900 drap i året.... Burde si litt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke tortur blir nødvendlig, men skulle det bli det så kan jeg være med på å forsvare det.

Du forsvarer altså tortur av mennesker?

Moderatorer: I og med at det er forbudt med rasistiske ytringer på forumet, burde det ikke da også være forbudt å erklære støtte for tortur av mennesker?

Jeg ble nylig utestengt fra forumet for "flaming og unødvendig bannskap", mens disse to eksemplarene, JoachimR og FiskePinna, kan sitte å utbasunere et grusomt menneskesyn uten at det skjer noen verdens ting.

Lenke til kommentar
Og det USA gjør på Guantanamo er ikke litt forsvarlig

det som er helt utrolig at denne basen ligger på cuba, utrolig at den avtalen som ble inngått ikke er blitt kansellert. Dette gjelder jo ikke bare cuba, usa har sine militære baser spredt over hele verden. Helt utrolig at disse får lov til å eksistere.

Human Rights in the U.S.:

Guantanamo Detainees

http://www.hrw.org/us/usdom.php?theme=Guantanamo%20Detainees

Lenke til kommentar
Moderatorer: I og med at det er forbudt med rasistiske ytringer på forumet, burde det ikke da også være forbudt å erklære støtte for tortur av mennesker?

Jeg ble nylig utestengt fra forumet for "flaming og unødvendig bannskap", mens disse to eksemplarene, JoachimR og FiskePinna, kan sitte å utbasunere et grusomt menneskesyn uten at det skjer noen verdens ting.

Her må jeg si meg enig!

Ifra Retningslinjene fant jeg dette

Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse.

Og som kjent så er det å ha et menneskesyn som det JoachimR har noe som SELVFØLGELIG vil støte andre mennesker med sunt vett! Så alt i alt, så burde JoachimR fått seg en smekk på fingeren hver gang han ytrer sine meninger om mennesker o.l.

On-topic igjen:

JoachimR: Kan du med hånden på hjertet si at USA IKKE bryter med internasjonale regler og holder seg innenfor rammer som er akseptable?

Lenke til kommentar
Tror ikke tortur blir nødvendlig, men skulle det bli det så kan jeg være med på å forsvare det.

Du forsvarer altså tortur av mennesker?

Hvorfor skal de bli utesteng p.g.a dette, jeg tror det fiskepinna prøver å si er det samme som jeg fikk så mye pepper over. At tortur er generelt forferdelig, men dette er et spesielt tilfelle, med en mann som det ikke er mye menneskelig over, dermed så kan vi se måter å forsvare en eventuell tortur av han på. (selvfølgelig blir dette bare hypotetisk, da det aldri i verden kommer til å skje at saddam blir torturert)

Men, jeg kan vel si at å utlevere han til folket i Irak må sies å være en passende straff, etter å ha tenkt meg litt om, han vil nok ikke få behandling med silkehansker av befolkningen der nei, etter flere tiår med terror har rettferdigheten endelig seiret :thumbs:

Lenke til kommentar

Her snakkes en god del om terroristorg men ikke glem at de fleste av disse består av folk som er trent av amrikanske spesialstyrker og også har fått våpnene derifra , når så usa ikke hadde bruk for dem mer ble de kastet på båten.

Disse menneskene har nå snudd seg mot usa og dermed er de blitt terrorister , jeg forsvarer overhode ikke en terrorists handlinger men jeg er istand til å forstå att en palestiner velger å sprenge seg selv og andre i luften fordi Israel med støtte fra usa har fratatt disse menneskene den siste rest av menneskeverd.

Dette skjer stadig flere steder i verden og er desverre en skremmende utvikling , men inge ser eller snakker om hva årsaken er , det må nemmelig vere en grobund for att noe skall vokse.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man trenger å grave i retningslinjene for å bedømme dette, men heller bruke skjønn. Å være rasist, som per definisjon betyr å tro at én rase er overlegen en annen, er ikke på langt nær like ille som å støtte TORTUR av mennesker (som FiskePinna åpenlyst sier at han gjør). Nå tviler jeg ikke et sekund på at FiskePinna også er en blodrasist, siden han tross alt stemmer FrP og i signaturen sin linker til nettsiden www.antipsykopat.net, som er en rasistisk"organisasjon" drevet av en FrP-tulling ved navn Edvin Vik. ("Organisasjonen" hevder å bare være "anti-antirasistisk", og ikke rasistisk, men enhver person med en fungerende hjerne skjønner hva som ligger bak når en Fremskrittsparti-mann prøver å fremstille seg selv som en elsker av andre kulturer og folkeslag).

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke man trenger å grave i retningslinjene for å bedømme dette, men heller bruke skjønn. Å være rasist, som per definisjon betyr å tro at én rase er overlegen en annen, er ikke på langt nær like ille som å støtte TORTUR av mennesker (som FiskePinna åpenlyst sier at han gjør). Nå tviler jeg ikke et sekund på at FiskePinna også er en blodrasist

Vel, hvis Fiskepinna sier at han støtter tortur av ALLE mennesker så beklager jeg at jeg i det hele tatt gadd å skrive noe om utestengning av han. Hvis han attpåtil er rasist så er det bare å stenge han så lenge ute dere vil for meg. Men jeg har ikke sett noen bevis på dette, og at han støtter Frp er ikke synonymt med rasisme (selv om det kan peke i den retning) :xmas:

Lenke til kommentar
Han er litt forandret:

top.saddam.close.jpg

It's SAnti-claWs!!!

Ho ho ho, MERRY CHRISTMAS!

Du ble vel glad nå da usa har fått enda en de kan stille ut for resten av verden og si "se hvor flinke vi er" samtidig som problemet ikke er denne mannem lengre men de terrorgruppene som oppererer rundt omkring disse er med få unntak trent opp av amrikanere i sin tid.

Jeg er selv fornøyd med at saddam er borte men det skremmer meg at det er usa som bruker denne mannen for å fremme sin ideologi i midtøsten.

Dette gjør de ikke for å gagne folket som bor der men for å fremme sine egne inntresser. Det hadde vert bedre om dem pakket sammen og dro hjem og lot dem som tilhører der få styre med sitt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke man trenger å grave i retningslinjene for å bedømme dette, men heller bruke skjønn. Å være rasist, som per definisjon betyr å tro at én rase er overlegen en annen, er ikke på langt nær like ille som å støtte TORTUR av mennesker (som FiskePinna åpenlyst sier at han gjør). Nå tviler jeg ikke et sekund på at FiskePinna også er en blodrasist, siden han tross alt stemmer FrP og i signaturen sin linker til nettsiden www.antipsykopat.net, som er en rasistisk"organisasjon" drevet av en FrP-tulling ved navn Edvin Vik. ("Organisasjonen" hevder å bare være "anti-antirasistisk", og ikke rasistisk, men enhver person med en fungerende hjerne skjønner hva som ligger bak når en Fremskrittsparti-mann prøver å fremstille seg selv som en elsker av andre kulturer og folkeslag).

Her var det mye å gripe tak i, og hart egentlig ikke tid til dette da jeg skal hjelpe mamma med julevasken. Menmen, vi får ordne opp etter oss. :xmas:

1. Tortur blir neppe nødevnlig, og jeg forsvarer ikke tradisjonell tortur mot noen. Men nå har det seg slik at CIA har mange metoder for å skaffe opplysninger, og jeg tipper at Saddam vil snakke ganske av se selv, men av metoder som kan brukes er passiv tortur. F.eks å stenge et menneske inne på glattcelle med lyset på hele tiden. Dette er en ganske mild for for tortur, i forhold til strøm, glassstenger diverse steder osv...

2. Jeg synes det er mye verre å være rasist enn å støtte enkelte typer tortur i ekstreme tilfeller.

3. Du må gjerne tro at jeg er rasist, men dette medfører ikke riktighet. Se forøvrig i litt eldre tråder som omhandler det emnet så får du mitt syn på saken. Siden FrP har rundt 25% av stemmene, mener du altså at 1/4 av de som stemmer er rasister. Greit nok, jeg kjenner en muslim fra bosnia som stemmer FrP, forøvrig en kjernekar, og tviler sterkt på at han synes den "hvite" "rase" er sin egen overlegen. :laugh:

4. www.antipsykopat.net har mye godt og intressant stoff, og endel tull og tøys og pølsespinn fra brunesvarte høyresving. Alle som leser det ser hva som er seriøst og hva som er tull. Nevnte side er et av de eneste fora der det kan føre en debatt om antirasismen, uten at man blir kneblet eller lagt i bakken av de politisk korrekte. Derfor støtter jeg prinsippet om fri yttring.

Lenke til kommentar

Er uenig med deg her. Det bør være lov å utrykke generelle meninger

om dette, uten at det skal sensureres - så lenge det går saklig og ordentlig for seg . Da får man også muligheten til å komme med motargumenter som kan få den andre på bedre tanker.

Du får ikke flere til å gå bort fra sitt syn ved å kneble dem. Har mer tro på en åpen dialog.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Jeg er selv fornøyd med at saddam er borte men det skremmer meg at det er usa som bruker denne mannen for å fremme sin ideologi i midtøsten.

Hvilken ideologi er det du prater om? Demokrati?

hva med kapitalisme og maskering av usa's etikk som "verdensetikk" f.eks.?

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Måtte le litt når de viste videoen hvor de leter etter lus osv.

For en utrolig ussel måte å gå ned på.. den store Saddam, som aldri gir seg og som aldri blir tatt.. HAHAHAHA

Håper det blir litt fortgang i Iraq nå, og at sikkerheten blir bedre for irakere. Må bare si at dette er utrolig bra, og jeg unner amerikanerne applausen de får nå, de har lidd mye i Iraq. Dette er første skrittet i retning av å overlate alt til irakerne.

Bin laden next?

Lenke til kommentar
Måtte le litt når de viste videoen hvor de leter etter lus osv.

For en utrolig ussel måte å gå ned på.. den store Saddam, som aldri gir seg og som aldri blir tatt.. HAHAHAHA

Håper det blir litt fortgang i Iraq nå, og at sikkerheten blir bedre for irakere. Må bare si at dette er utrolig bra, og jeg unner amerikanerne applausen de får nå, de har lidd mye i Iraq. Dette er første skrittet i retning av å overlate alt til irakerne.

Bin laden next?

Tror du må slutte å se på Fox News :roll:

Lenke til kommentar
De tar nok bin før eller siden. Han er jaktet på over hele verden. All honnør til USA for å ha klart å ta Saddam. Om USA har gjort feil i fortiden mht Irak, så gjør de det godt nå.

en god handling, gjør ikke godt for en gal... Jeg kan ikke gå å drepe en person, for så å redde livet til en å slippe straff. Blir noenlunde det samme her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...