Gå til innhold

Saddam Hussein


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri påstått at USA vant Vietnam-krigen, men hva det med dette å gjøre? Det var vel ingen krigsforbryterrettsak i forbindelse med den. Poenget mitt var at den vinnende siden i en krig IKKE blir stilt for retten selv om den har begått krigsforbrytelser (eksempel: 2. verdenskrig).

så du mener at å invadere vietnam, slakte tusener av vietnamesere og så trekke seg ut ikke er en krigsforbrytelse?

Hvor i all verden tar du dette fra? Jeg har aldri sagt noe som helst om hvorvidt USA begikk krigsforbrytelser i Vietnam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er jeg!

 

Hoho, her har jeg vekket halve USA og mere til! Saddam er tatt, DNA-test skal være foretatt, folket jubler og gjør som muslimer flest: Skyter vilt rundt seg. Intet er bedre enn dette.

 

 

jeg siterer avlsuttningen av pressekonferansen:

 

GOD BLESS AMERICA.

hva mener du og gjør som muslimer joackim? er det bare muslimer som gjør dette no eller, og er det bare muslimer i Irak?

Lenke til kommentar
Her er jeg!

 

Hoho, her har jeg vekket halve USA og mere til! Saddam er tatt, DNA-test skal være foretatt, folket jubler og gjør som muslimer flest: Skyter vilt rundt seg. Intet er bedre enn dette.

 

 

jeg siterer avlsuttningen av pressekonferansen:

 

GOD BLESS AMERICA.

hva mener du og gjør som muslimer joackim? er det bare muslimer som gjør dette no eller, og er det bare muslimer i Irak?

Selvsagt er det bare muslimer som skyter vilt rundt seg. Alle vet jo at folk i vesten (f.eks. amerikanere) aldri ville finne på noe sånt :green:

Lenke til kommentar
Guateamo-basen følger alle rettningslinjer USA har.

 

Men som sagt, Saddam bør heller sendes dit enn å henrettes, da jeg er redd vi kan få en martyr.

Den basen følger absolutt ingen regler. Og vet du hvorfor den ikke følger en eneste regel fra de amerikanske lovene? Jo, fordi den befinner seg i utlandet og da er det ikke amerikansk jord og per def. gjelder ikke amerikanske lover. (USA bruker dette argumentet når det passer og det motsatte når det ikke passer)

 

Det at fanger så vidt får mat, blir torturert (noen til døde) osv er ikke humant. Det er en klar krigsforbrytelse, men vent! Det er jo ikke en krig, siden de ikke har gått til krig mot et land men mot et ord! Terrorisme. Og uansett er ikke USA "med på" Haag, så det er ett fett uansett.

 

USA er veldig flinke å snu lover til sin fordel, slik at det ser ut til at de er svært entydige.

Lenke til kommentar
Ville dere skutt vilt rundt dere?

 

Men det er jo av glede, og jeg nekter ingen å vise glede!

 

USA har det ejg vet utareidet et eget reglement for Guteamo-basen. Det kan ikke bevises at noen er torturert til døde der, heller ikke troturert. Det som skjer der er ganske så humat.

Ja, veldig humant! Du er klar over at du ikke vet hva du snakker om nå?

 

Det som skjer på Guantamo er krigsforbrytelser fordi de som faktisk ER der er krigfanger, men blir IKKE behandlet deretter! Hva er det med dette du ikke forstår?

 

*Edit* Et eget reglement? Hvem er USA som sier at de kan utarbeide egne regler som står over verdenssamfunnet sine regler? Patetisk!

Endret av Sakris
Lenke til kommentar

Fritt fra hva , joda de er fri for en gal despot som Saddam men hva har de fått igjen for det. Jo et land som til de grader blir styrt av de to verste land som tenkes kann når det gjelder å utnytte andre. Om man ser på historien er det vel få som har utnyttet fattige land mer enn usa , england og frankrike. Dette er land som gir fan i sivilbefolkningen og kun ser etter verdier så som olje.

Har en kompis som har reist som fotograf i alle verdens land og når han begynner og fortelle fra sine turer gjennom mange år ja da får man et helt annet bilde av verden enn det man får fra pentagon.

Dessuten syntes jeg det var skremmende å se hvilke bilder som ble vist fra arrestasjonen bla at de filmet menst han ble undersøkt av leger , da usa selv gikk ut med stormskritt og fordømte at det var vist et forto der du kunne se ansiktet til en amrikaner som var tatt til fange , men når usa gjør dette er det ok.

Lenke til kommentar
USA har det ejg vet utareidet et eget reglement for Guteamo-basen. Det kan ikke bevises at noen er torturert til døde der, heller ikke troturert. Det som skjer der er ganske så humat.

Hva definerer du som humant i den skrudde virkeligehtsoppfatningen din?

 

edit: litt mer..

 

Når man fører krig mot Taliban-regimet, et regime som overhodet ikke aksepterte menneskerettigheter, hvorfor skulle de menneskene som selv ikke aksepterer menneskerettighetene, hvorfor skulle de behandles efter dem? HMMM

 

For å heve seg et par hakk over terrorister?

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Du, Alt er tillatt i krig og kjærlighet!

 

Når man fører krig mot Taliban-regimet, et regime som overhodet ikke aksepterte menneskerettigheter, hvorfor skulle de menneskene som selv ikke aksepterer menneskerettighetene, hvorfor skulle de behandles efter dem? HMMM

Så det du sier her er at USA nekter å følge spillereglene fordi noen terrorister gjør det? Men det at USA ikke følger spillereglene vil jo i praksisk si at USA i seg selv blir terrorister?

 

Ifølge Seixon så er Palestinerne terrorister fordi de ikke følger reglene for krig, mens Israel faktisk er i en krig fordi de følger reglene!

 

Men ifølge deg så følger ikke USA spillereglene, ergo USA er en eneste stor terroriststat ifølge deg! :thumbs:

Lenke til kommentar
USA har det ejg vet utareidet et eget reglement for Guteamo-basen. Det kan ikke bevises at noen er torturert til døde der, heller ikke troturert. Det som skjer der er ganske så humat.

Hva definerer du som humant i den skrudde virkeligehtsoppfatningen din?

Vill gjetting: Hva enn USA finner hensiktsmessig å definere som humant.

Lenke til kommentar
Du, Alt er tillatt i krig og kjærlighet!

 

Når man fører krig mot Taliban-regimet, et regime som overhodet ikke aksepterte menneskerettigheter, hvorfor skulle de menneskene som selv ikke aksepterer menneskerettighetene, hvorfor skulle de behandles efter dem? HMMM

Men som sagt tidligere, skal man synke så lavt som dem ved å drepe dem også?

Og det USA gjør på Guantanamo er ikke litt forsvarlig,og bare kom med alle de utrolige argumentene dine joackim (lurer noen ganger på hvordan du kommer på så mange - kanskje med hjelp av pappa?)

Lenke til kommentar
Du, Alt er tillatt i krig og kjærlighet!

 

Når man fører krig mot Taliban-regimet, et regime som overhodet ikke aksepterte menneskerettigheter, hvorfor skulle de menneskene som selv ikke aksepterer menneskerettighetene, hvorfor skulle de behandles efter dem? HMMM

Alt er _ikke_ tillat i krig. Landminer er f.eks. ikke lov, heller ikke å torturere og en god del andre ting. Det at du har spilt litt for mye CS bryr egentlig ikke oss. Dette er den virkelige verden det er snakk om her.

Lenke til kommentar

Min far befinner seg ikke i norge for øyeblikket!

 

Det USA gjør på Guateamo, det er å holde en del terrorister fanget. Disse terroristtene har DREPT andre mennesker, hvilket jo er veldig hyggelig og koselig. USA toruterer ingen, den holde dem bare fanget.

 

USA er ingen terroriststat, det er i min verden nytt at terrorister frigjør millioner av andre mennesker...

 

 

OG; det er sjeldent jeg spiller CS!

Lenke til kommentar
Alt er _ikke_ tillat i krig. Landminer er f.eks. ikke lov, heller ikke å torturere og en god del andre ting. Det at du har spilt litt for mye CS bryr egentlig ikke oss. Dette er den virkelige verden det er snakk om her.

Hallo? Du snakker om mister "Twisted" virkelighetsoppfatning her! Mannen som gjør noe godt for verden ved å boikotte Amnesty! Skjønner du hva som foregår oppe i hodet på denne mannen så mottas tips med stor takk og evt. en hundrings eller to i tips :p

Lenke til kommentar
Min far befinner seg ikke i norge for øyeblikket!

 

Det USA gjør på Guateamo, det er å holde en del terrorister fanget. Disse terroristtene har DREPT andre mennesker, hvilket jo er veldig hyggelig og koselig. USA toruterer ingen, den holde dem bare fanget.

 

USA er ingen terroriststat, det er i min verden nytt at terrorister frigjør millioner av andre mennesker...

 

 

OG; det er sjeldent jeg spiller CS!

Du ser det bare ikke selv du? Du er klar over at det Al-Qaida som regel gjør er å bruke selvmordsbombere så viss det er slik at USA holder disse fanget i levende live, hvordan kan akkurat DISSE ha drept tidligere? Hvorfor får de ikke snakke med advokater? Hvorfor er de ikke oppe til rettsak? Hva med besøkstider ifra familie og venner?

 

Frigjøring? Yes, det virkere som om den amerikanske propaganden fungerer på noen ihvertfall... Og bra er det, ellers så ville vi vel ikke hatt noen å krangle med her på forumet!

 

*Edit* Ok, de holder terrorister fanget, greit nok! Hvorfor behandles de ikke etter internasjonale regler da? Hvorfor står absolutt amerikanske lover OVER verdenssamfunnet sine?

Endret av Sakris
Lenke til kommentar
Det USA gjør på Guateamo, det er å holde en del terrorister fanget. Disse terroristtene har DREPT andre mennesker, hvilket jo er veldig hyggelig og koselig. USA toruterer ingen, den holde dem bare fanget.

 

Delvis riktig, lille venn.

 

USA holder mennesker som høyst sannsynlig er terrorister fanget. Hvem vet, de får jo ingen rettsak!

 

Viggo Kristiansen blir holdt fanget. Menneskene på Guateamo blir holdt fanget under umennesklige og uverdige forhold. Ja, mange av dem er terrorsiter, men bør ikke USA heve seg et par hakk over dem?

 

edit: Bra innlegg, Sakris :)

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...