Gjest medlem-23990 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ja. I det som det går i, handler det ikke om statistikk og matematikk. Det handler om en betegnelse på en graf... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Jeg sa jo alt det som står der da...Jeg sa at USA produserer ca. 50% av sitt forbruk. Mitt poeng, om du hadde lest, var at hvis oljepriser går nedover, kan ikke amerikanske oljeselskap klare seg, siden det er mye billigere å operere i utlandet, som midt-østen f.eks. Dermed importerer man mer fra utlandet. Dermed blir denne avhengigheten du "peker" ut mer. Dermed er dette ikke en gunstig situasjon for USA. I økonomien så er det aller meste best i balanse. Kronekursen bør ikke være for høy, og heller ikke for lav. Renten må helst ikke være høy og heller ikke lav. Samme med oljepriser. Men vi kan nå glemme om disse økonomiske "reglene" sånn at vi kan sikre oss en seier i å si at "WAR FOR OIL!" Feil , amrikanske selskaper selger sin olje i sitt eget land i hovedsak og er dermed sikret leveranser , at de ikke vil tjene like mange penger på den er så men det betyr lite eller ingenting for den amrikanske økonomien det som betyr noe er prisen på den oljen de importerer da denne fører til at amrikansk kapital føres ut av landet noe som betyr mye mer for den amrikanske økonomi, dette vet du like godt som alle andre. Både amrikanske og norke oljeselskaper klarte seg utmerked da oljen kostet ned mot halvparten av hva den gjør i dag. Endret 16. desember 2003 av Snekker`n Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) QUOTE (sofokles @ 16/12/2003 : 15:50) Viser til dette : Forståelse for matematikk og statistikk i diskusjonen om forurensing Forståelse for logikk og semantikk i tråden om rasisme Enhver som går igjennom din argumentasjon der vil se klare brister. Haha. Matematikk og statistikk har ikke mye med hva som skjer i den andre tråden. Kan hende jeg misforstår en kjemi-betegnelse, men da er det kjemi... Logikk og semantikk i rasisme trådene? Hmm, rart at ingen pekte ut de logiske bristene du snakket om, iallfall ikke deg. Så, skal du bare snakke, eller skal du faktisk vise noe? rasisme Her finner du brist i logikk og språklig forståelse. Logikk og språkforståelse henger sammen da felles språkregler er grunnleggende imlisitte premisser i et hvert logisk argument. Utsagn kan forstås omtrent som matematikkstykker. f.eks A+B*C=K , hvis du bytter plass på A B og C i utregningen får du feil svar. Hvis du legger inn feil verdier i A B og C får du også feil svar. Hvis du utfører operasjonene i feil rekkefølge får du også feil svar. Logikken ville vært riktig hvis du sa : det er korrekt at dette er en generalisering Logikken er feil når du sier : dette er en korrekt generalisering sammenlikn for eksempel parene : Dette er et korrekt svar - det er korrekt at dette er et svar Det er en korrekt konklusjon - det er korrekt at dette er en konklusjon Ser du forskjellen ? De to delen i parene uttrykker noe vidt forskjellig. Fordi ordet korrekt brukes feil - det blir som du bytter plass på A B og C over. Og - nesten viktigere - det at du pukker på å bruke ordene på en så slurvete måte selv om feilen påvises. Du vil med andre ord ikke innse at det er VIKTIG for forståelse av problemer at språkregler følges. Du hevder at " det er idiotisk å fortsette med dette" . Matematisk og statistisk forståelse i forurensningstråden: Eksempel A=k/C der k er tilnærmet konstant , flere grafer viser A over tid Du hevder at hvis A synker behøver det ikke bety at C stiger. Si meg - har du gjort revolusjonerende nye oppdagelser innen matematikken ? Statistisk forståelse - henger sammen med matematikken, men også det at du tar en usikkerhet i metoder og modeller - og de vil alltid være der - og blåser det ut av alle proporsjoner. Det at det er påviste feil i en modell for global temperaturutvikling - betyr ikke at alle premisser for modellen er feil, at alle grunnlagsdata er ugyldige, eller at modellen tar opp en problemstilling som ikke er reell. Unt zåå waiter Endret 16. desember 2003 av sofokles Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvor pokker ble det av Saddam i denne tråden ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Heter ikke tråden "Saddam Hussein"? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Han ekke her han er på besøk hos bush , de sitter og mimrer om gamle dager da de slakten Iranere. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har booket plass foran tv'en 1.juli 2004. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hva skjer første juli? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har booket plass foran tv'en 1.juli 2004. Venter i spenning, hva skjer ? Verdenspremiere på Saddam al Tikrits loppesirkus ? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Går alt etter planen så henrettes Saddam denne dagen. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Går alt etter planen så henrettes Saddam denne dagen. Vet du noe vi andre ikke vet ? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Går alt etter planen så henrettes Saddam denne dagen. Merket av i Palmen. Dagen er en torsdag, så da kan vi kjøre en liten fest i tillegg. Maximalt ass....Bare å handle inn pottis og Cola. Endret 16. desember 2003 av FiskePinna Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Den enes død den annens pottis og cola. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg foreslår at vi utsetter henrettelsen et par dager, slik at vi kan ta det kombinert med vår feiring av INDEPENDENCE DAY! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 jeg foreslår at vi henretter Bush 1. mai. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Bush som skaper arbeidsplasser? Dessuten er det ikke Arbeidernes dag Mai den første i USA. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg foreslår at vi utsetter henrettelsen et par dager, slik at vi kan ta det kombinert med vår feiring av INDEPENDENCE DAY! Syke lille perverst skrudde **** Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg synes det er fantastisk at Amnesty foreslår at man ikke skal bruke dødstraff. Saddam var ingen vanlig drapsmann... Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg foreslår at man spiller inn en "hotshot 3", denne gangen med den ekte Saddam i hovedrollen. Bare innspilling er ferdig til 1.juli, for da er det partytime. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Bush som skaper arbeidsplasser? Dessuten er det ikke Arbeidernes dag Mai den første i USA. hele tradisjonen med 1. mai stammer jo fra USA. . . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå