maxijoker Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Heisann. I 2014 kjøpt jeg en harddisk til min pc, til en pris av litt over NOK 2.500. Året etter så gikk salgsfirmaet i Oslo konkurs. Western Digital gir 5 års garanti på harddisken fra kjøpedato. Når en bedrift går konkurs, er det bare å stille seg i kø med sine krav til boet, men som regel er det lite å hente etter 1. prio krav, skatter og avgifter + lønnskrav som er gjort gjeldende. Og historisk sett er dette firmaet historie og boet oppgjort. Men så er det noe i jussen som vissnok heter regresskrav. Dersom forhandleren som jeg kjøpte nybil hos i fjor går konkurs, kan jeg rette krav etter garanti og eller forbrukerkjøpsloven mot hovedimportøren. Så langt greit, men det kan virke som det å finne en slik importør i Norge for en Western Digital harddisk, med 5 års garanti er håpløst. Noen med juss ekspert råd å kunne tildele meg her inne?, eller kanskje til og med WD importør adresse her i Norge? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Nå er det lenge siden jeg var i loopen på dette, men på den tiden var det vel Santech, Ingram micro og Computer 2000 som importerte. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Det du er ute etter heter forresten direktekrav. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Hvis det er Western Digital som gir 5 års garanti, kan det være tidsbesparende å høre med WD direkte. 1 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Dersom du har problemer med en WD disk, sjekk først her: https://support.wdc.com/warranty/warrantystatus.aspx?lang=en 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Det fungerer veldig ofte greit å gå direkte på importør/hovedkontor - jeg har mange ganger gått direkte til Samsung/Philips/Siemens/etc istedet for å treneres gjennom systemet til elkjøp/lefdal/etc. Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 1. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2018 Takk for alle rådene. Jeg gikk for WD direct. Her fra fikk jeg opp en del importører, deriblant Ingram Micro, og som har sin divisjon her i Norge. Her er jeg nå, og det kan se ut som det kan bli en løsning. Oppdaterer. Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 1. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2018 Det fungerer veldig ofte greit å gå direkte på importør/hovedkontor - jeg har mange ganger gått direkte til Samsung/Philips/Siemens/etc istedet for å treneres gjennom systemet til elkjøp/lefdal/etc. Ikke tvil at dette er en god løsning. Spørsmålet er om Western Digital har egen norsk importør? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå