BrokenTomato Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hei! bare lurte på en ting nå som jeg har begynt på et prosjekt i php.. Sånn helt simpelt, hvordan kan jeg få lagd en side hvor du kan skrive inn tekst som blir lagret i en fil på serveren... Og igjen derifra, hvilken kode bruker jeg for å hente den frem igjen fra et annet sted? Takker for alle svar... Jørgen Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Denne siden her inneholder all informasjon du trenger. Lykke til. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Ingen som kan hjelpe meg litt på vei? Var jo så mye rart... Jaja, får vel sitte og lese til noen (kanskje) kommer med litt mer hjelp *Jørgen* Lenke til kommentar
???????? Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) For å skrive til en fil, ta en kikk på: http://uk.php.net/manual/en/function.fwrite.php For å vise det igjen, kan du bare bruke funksjonen include() http://uk.php.net/manual/en/function.include.php Her er et eksempel: skjema.htm <form method="post" action="script.php"> <input type="text" name="info"> <input type="submit" value="Send"> </form> Dette er skjemaet som sender info til script.php Opprett en fil som heter innhold.txt og pass på at det skriverettigheter på denne. (f.eks. CHMOD 777) script.php <?php $fil = "innhold.txt"; $info = $_POST['info']; $handle = fopen($fil, 'w'); // åpner filen for skriving fwrite($handle, $info); // skriver til filen fclose($handle); // stenger filen // nå har du lagret informasjonen fra skjemaet i filen innhold.txt ?> For å hente igjen innholdet, sett inn denne linjen i et php script: include "innhold.txt"; Good luck! Endret 14. desember 2003 av ???????? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Tusen takk Ble litt klarere nå ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå