Gå til innhold

Saksøkte Tesla for at bilen stoppet med 2 % batteri igjen – tapte i retten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

– Selv om det står i manualen at den slutter å lade 12 V-batteriet (Når du kommer under 5%), så står det ingen steder at du risikerer å stoppe.

 

 

Tror mannen at han fått et magisk 12V batteri?

Du tror kanskje at en Tesla får fremdrift fra et 12 volts batteri??

Lol. Det hjelper ikke å ha en bensinmotor heller uten 12V batteriet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg er klar over det, men dette viser hvor dårlig elbiler er. Det kan ikke en gang bruke opp all energien før ting blir ødelagt. Hvilke andre svakheter er det man må være klar over før allmennheten kjøper elbil? Ikke bruke langlysene mer enn ti minutter av gangen, kun rolig countrymusikk for at høyttalerne ikke skal slite ut batteriet, ikke kjøre i regn og vind fordi dynamoen ryker?

 

Jo mer jeg får høre om elbiler jo mindre frister det å bytte ut dieselbilen.

 

 

Nesten alle ting vi omringer oss med om dagen går på batterier, er alle disse dårlige også? Burde de slengt inn en V8 slik at de kunne kjørt seg helt tom? 

 

Hvorfor orker du å tulle deg sånn til? Det er jo bare tøys alt du kommer med, og igjen det er ikke noe dynamo.... 

 

Så ikke bytt da, det er helt frivillig. 

 

 

De fleste batterier jeg vet om lar meg bruke dem til de går til 0% og så kan jeg lade dem opp til 100% og bruke dem om og om igjen. Om Telsaen takker for seg selv om det er mere juice igjen så er det søppel.

Telefoner som går til 0% har begrensinger i programvare. Du får kansje utnyttet fra 20-100% av kapasiteten i en slik smarttelefon. Batteriet må enten måles via spenning som kan være uforutsigbart eller gjennom statistikk på tidligere utladninger. Tesla har valgt å vise oss allt som er under 20%, og har påpekt om at batteriet etter dette punktet kan ansees som tomt. Eneste måten å vite nøyaktig hvor mye strøm som er igjen på er magi. Om alle skulle gjort som du foreslår å tillate trygg bruk til 0% ender man opp med det samme problemet apple har hatt i flere år.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg er klar over det, men dette viser hvor dårlig elbiler er. Det kan ikke en gang bruke opp all energien før ting blir ødelagt. Hvilke andre svakheter er det man må være klar over før allmennheten kjøper elbil? Ikke bruke langlysene mer enn ti minutter av gangen, kun rolig countrymusikk for at høyttalerne ikke skal slite ut batteriet, ikke kjøre i regn og vind fordi dynamoen ryker?

 

Jo mer jeg får høre om elbiler jo mindre frister det å bytte ut dieselbilen.

 

 

Nesten alle ting vi omringer oss med om dagen går på batterier, er alle disse dårlige også? Burde de slengt inn en V8 slik at de kunne kjørt seg helt tom? 

 

Hvorfor orker du å tulle deg sånn til? Det er jo bare tøys alt du kommer med, og igjen det er ikke noe dynamo.... 

 

Så ikke bytt da, det er helt frivillig. 

 

 

De fleste batterier jeg vet om lar meg bruke dem til de går til 0% og så kan jeg lade dem opp til 100% og bruke dem om og om igjen. Om Telsaen takker for seg selv om det er mere juice igjen så er det søppel.

Telefonen min skrur seg kontrollert av ved 3 prosent strøm med30 sekunders varsel.. Bedre kontrollert og med marginer enn med uventet stopp midt mens man holder på med noe.

Du kan spørre de som får motorhavari i 80 km/h og spørre hvor gøy den opplevelsen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en kollega med sin Nissan Leaf tynte den til en rekkevidde på -12km. Vet ikke hvor mange prosent det var igjen på bilen, så antar det var en svikt i programvaren (er noen år siden nå). Men det viser bare hvor uforutsigbart slik "måling" er. Regner med alle kjenner seg igjen i å plutselig ha brukt langt mer strøm på mobilen i løpet av en kort periode enn det man normalt bruker på de samme oppgavene.

 

Var en Nissan Leaf som gikk tom for strøm på fremdriftsbatteriet i Narvik, de tauet bilen mens den var i ECO modus, så den laddet seg og kunne kjøre videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var sjokkerende å lese at det ikke er noen sikkerhets mekanisme som sørger for at 12v batteriet ikke skal gå tomt for strøm! Det er ufattelig at den bittelille strømmen med 12 volt spenning som skal til for å drive elektronikken ikke prioriteres. Det blir som om bilprodusentene skulle koble ut dynamoen på bilen når bensinmåleren kommer ned på reserven! Derfor er jeg faktisk helt enig med drosjesjåføren at dette er en betydelig mangel på bilen! Dette må Tesla rette opp i en software oppdatering så fort de kan!

Lenke til kommentar

På Leaf begynner det å blinke streker istedet for tall når rekkevidden er under 15 km ?

 

Har alltid irritert meg over det, men ser jo nå det er for å forhindre klager/søksmål hvis bilen stopper før 0%. Er forresten på 5% den slutter å vise, i alle fall på 30 kWh varianten.

Lenke til kommentar

 

Selv stoppet min bil etter 85 km etter at bensinlampen begynnte å lyse, selv om produsenten sier at man kan kjøre opp til 90 km............

 

Hva er problemet?

85 km ER "opp til 90 km".

 

Når det står "opp til 90 km" så betyr ikke det "minst 90 km".

Ironivarsel, de aller fleste i bil med fosilt brennstoff fyller tanken med en gng når bensinlampen begynner å lyse, og jeg går ut fra at de med el. Bil lader når måleren tilsier at det snart er stop.
Lenke til kommentar

Saksøker har ett poeng. Bilen burde ikke stoppet før batteriprosent viste 0%. På alle bensinbiler jeg har kjørt har bensinmåler alltid gått under rødstreken uten at bilen har stoppet, dvs. at bensinbiler har lagt inn en margin.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men nå gikk han ikke tom for strøm, han hadde to prosent igjen. Så om du fyller opp din bensintank på 50 liter og du senere har f.eks. fem prosent igjen, så er det 2,5 liter. Om din bil bruker 0,7 liter på mila, så betyr det at du har ca. 35 km igjen. Er det ikke da rimelig at du skal kunne kjøre de ekstra 35 kilometerne samtidig som 12V batteriet fortsatt lades via dynamo?

 

 

 

 

Det kan ikke sammenlignes, det er to helt forskjellige systemer. Batteriet hadde masse spenning igjen det, men bilens SW stengte ned for å sikre folk og utstyr. Anbefaler deg å få inn litt mer kunnskap ang batterier og BMS, så slipper du å komme med slike pinligheter.  

 

 

Jeg er klar over det, men dette viser hvor dårlig elbiler er. Det kan ikke en gang bruke opp all energien før ting blir ødelagt. Hvilke andre svakheter er det man må være klar over før allmennheten kjøper elbil? Ikke bruke langlysene mer enn ti minutter av gangen, kun rolig countrymusikk for at høyttalerne ikke skal slite ut batteriet, ikke kjøre i regn og vind fordi dynamoen ryker?

 

Jo mer jeg får høre om elbiler jo mindre frister det å bytte ut dieselbilen.

Imgnting som ble ødelagt.. eier fikk beskjed om at måtte stoppe og han ignorerte denne bekjeden. Bilen fungerte som designet..,

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her ser man tydelig nok en Tesla-eier som tror at han skal få både i pose og sekk. Men det er visst tydelig at mye vil ha mer, uten enda å ha forstått hvorfor bilen gikk tom for strøm. Og med taxien 57 dager på verksted det første året er det også uforståelig hvordan han kan ha overlevd uten inntekter fra bilen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir vi som i USA med et stort antall "idiotiske søksmål". Dette har jo kraftig øket kostnadsnivået i USA.

 

Det er vel i stor grad propaganda fra selskapene. Fint eksempel er jo søksmålet mot McDonald's sin varme kaffe. Egentlig var det ett helt legitimt søksmål.

Lenke til kommentar

Kjøper du Tesla, kjøper du forsøksprojekt.

Alt som ikke funker som det skal, er alt du må forvente.

1,2 mill for et bil som er ikke ferdigutviklet, byr på problemer. Jeg venter heller på at det kommer elbiler som er utviklet i Europa. Hvorfor?

Jo, fordi Musk pusha ut bilene sine uten noe som helst form for langvarighetstest.

Ja, bilene er optisk tiltalende. Men jeg som fattig menneke må bare le over disse tilstander.

Jeg trenger et betalbar bil, som hr et rekkevidde på min. 500 km.

Til dn dagen kommer, følger jeg bare med og ønsker Elon "genuint" lykke til.

Alt han trenger å gjøre, er å få ut fingern.

Takk for meg, og tilbakemeldinger blir ikke besvart...

Tidlig neste år kommer Model 3 til Norge. 500 km rekkevidde og pris på trolig omkring 400.000 kroner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...