steinjarle Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Saksøkte Tesla for at bilen stoppet med 2 % batteri igjen – tapte i retten Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjoolz Skrevet 26. april 2018 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2018 – Selv om det står i manualen at den slutter å lade 12 V-batteriet (Når du kommer under 5%), så står det ingen steder at du risikerer å stoppe. Tror mannen at han fått et magisk 12V batteri? 12 Lenke til kommentar
dickidickdickens Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Hadde han ikke kjipet seg når han kjøpte bilen og gått for 100 kw/h modellen så hadde han jo kommt seg til laderen med glans 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg TigeR_nor Skrevet 26. april 2018 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2018 Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tanken 15 Lenke til kommentar
dickidickdickens Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tanken Hvorfor det? Han tapte jo han med Teslaen, så da taper nok du også. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg TigeR_nor Skrevet 26. april 2018 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2018 (endret) Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tankenHvorfor det? Han tapte jo han med Teslaen, så da taper nok du også. Jeg antar du tok ironien.. Endret 26. april 2018 av TigeR_nor 21 Lenke til kommentar
Thomas Henden Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Synd at noen kverulerer slik - så mye som man sparer av andre utgifter på å kjøre elektrisk, og med de forbehold vi alle vet at batterimålere må leses med. For kjører man drosje elektrisk, sparer man ekstra mye bare på drivstoff, og da blir en veihjelp i ny og ne, når man tyner marginene såpass mye, ingen big deal. Det er også riktig at man bør unngå å tømme batteriet helt, alt for ofte. Elbilprodusentene har riktignok lagt inn skjulte sikkerhetsmarginer i begge ender, men det har ikke mobilprodusentene, dermed er det ekstra usunt å stadig lade mobiltelefoner og andre apparater helt ut og helt opp til 100%. Hadde ønsket en litt tykkere mobiltelefon (2-3 mm) mot at elektronikken sørget for at de øverste og nederste 10% var blokkert fra å brukes, samme taletid eller litt bedre, men at batteriet da beholdt sin kapasitet i årevis, slik som på elbiler ved normal bruk. Tilbake til Tesla - batterikapasiteten til Tesla er til og med god nok for drosjebruk, men det hadde selvsagt vært en fordel med flere ladepunkter på drosjeholdeplasser, så det er smart å bruke Tesla til drosje, men totalt usmart å gå til rettssak for et beløp som vel i egenandel ikke tilsvarer mer enn en tank med bensin eller noe. Veldig merkelig sak som burde vært avklart på et lavere nivå, en hadde forventet mer av en drosjesjåfør som i utgangspunktet tar sjansen på en ny (og bedre) teknologi, at han setter seg inn i det som er nytt - og da faktisk, som alle andre, er litt obs på det åpenbare, angående rekkevidden. Tror heller ikke Tesla regnet med at bilene skulle brukes som drosje, så at de likevel oppgir gjenværende rekkevidde, stort sett såpass godt, også i følge drosjesjåføren selv, er ganske så imponerende. 3 Lenke til kommentar
dickidickdickens Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tankenHvorfor det? Han tapte jo han med Teslaen, så da taper nok du også. Jeg antar du tok ironien.. Jepp, så bare ikke nødvendigheten av kommentaren. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+014398532 Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 – Selv om det står i manualen at den slutter å lade 12 V-batteriet (Når du kommer under 5%), så står det ingen steder at du risikerer å stoppe. Tror mannen at han fått et magisk 12V batteri? Du tror kanskje at en Tesla får fremdrift fra et 12 volts batteri?? Lenke til kommentar
G Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Han burde hatt med seg batteribank, slik som man må til mobiltelefoner, nettbrett.. 3 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tanken Om det står at du har 1 liter igjen på tanken så vil det være merkelig om bilen stopper og helt klart en feil. På en annen side så vet de fleste at når prosenten går så lavt som 2% på ett batteri så slutter det å virke når som helst. Dessuten skal systemer rekke å skru seg av på en sikker måte dermed vil ting stoppe opp før du kommer til 0%. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg tigerdyr Skrevet 26. april 2018 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2018 – Selv om det står i manualen at den slutter å lade 12 V-batteriet (Når du kommer under 5%), så står det ingen steder at du risikerer å stoppe. Tror mannen at han fått et magisk 12V batteri? Mitt inntrykk er at Tesla-kjøpere generelt tror mer på magi enn andre. Virkeligheten, som denne karen også indrømmer, er at bilen tilbringer mye tid på verksted, noe han ikke akkurat er alene om blant Tesla-menigheten. 13 Lenke til kommentar
TigeR_nor Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tankenOm det står at du har 1 liter igjen på tanken så vil det være merkelig om bilen stopper og helt klart en feil. På en annen side så vet de fleste at når prosenten går så lavt som 2% på ett batteri så slutter det å virke når som helst. Dessuten skal systemer rekke å skru seg av på en sikker måte dermed vil ting stoppe opp før du kommer til 0%. haha, jeg dæver 2 Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Det er også riktig at man bør unngå å tømme batteriet helt, alt for ofte. Elbilprodusentene har riktignok lagt inn skjulte sikkerhetsmarginer i begge ender, men det har ikke mobilprodusentene, dermed er det ekstra usunt å stadig lade mobiltelefoner og andre apparater helt ut og helt opp til 100%. Hadde ønsket en litt tykkere mobiltelefon (2-3 mm) mot at elektronikken sørget for at de øverste og nederste 10% var blokkert fra å brukes, samme taletid eller litt bedre, men at batteriet da beholdt sin kapasitet i årevis, slik som på elbiler ved normal bruk. er jo ikke noe stort problem å bytte batteri til en 200-ings på mobilen etter et år eller to, men jeg tenker ærlig talt ikke på hvordan jeg lader/utlader mobilen, og har samme kapasitet på gammelt og nytt batteri etter over fire års bruk. På en bil derimot, står batteriprisen for en stor del av kosten så der bør det gjøres slik Tesla gjør. (Selv om jeg også synes ladingen av 12V-batteriet er det siste de bør ofre, i hvertfall ikke før alarmene har gått en god stund..)Burde ikke Teslaene også vært såpass smarte at de kom seg til laderen før de gikk tomme? Lenke til kommentar
3VOEADCN Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Veldig merkelig sak som burde vært avklart på et lavere nivå Var jo to runder i forliksrådet før det ble sak. Men enig, rettsvesenet har viktigere ting å gjøre enn dette. 1 Lenke til kommentar
Frank Lillesand Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 En absurd dom og demonstrerer rettens manglende forstand. Det kan dog være at saksøker ikke har først saken på den mest fornuftige måte, men dette burde retten veie opp ved å dirigere den i mot det essensielle. Det er uten tvil slik at alle El-bilprodusenter opererer med prosenter for gjenstående energi oppgitt med en nøyaktighet betydelig høyere enn hva som er praktisk gjennomførbart. Det er rett og slett ikke mulig å gi en større nøyaktighet og med en viss sikkerhet enn i størrelsesorden pluss minus 10%. Likevel opererer produsentene med nøyaktighet helt ned i 1%. Her kommer det garantert en kontradom på et senere tidspunkt som nekter produsenter å lyve om hvilken nøyaktighet på gjenstående energi de kan gi informasjon om. Det stiller litt i samme klasse som galskapen som råder i salg av temperaturmålere hvor nøyaktigheten oppgis i plus minus en tiendedels grad, men hvor selve sensoren har en nøyaktighet på pluss minus to grader. Dette er et åpenbart kundebedrag. 1 Lenke til kommentar
3VOEADCN Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 "Han ringte dermed Falck, som bidro med transport til nærmeste ladestasjon." Hva koster det da med Falck-transport til næreste ladestasjon? Kjekt å vite for en ny elbileier. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 "Han ringte dermed Falck, som bidro med transport til nærmeste ladestasjon." Hva koster det da med Falck-transport til næreste ladestasjon? Kjekt å vite for en ny elbileier. Ingen aning, men tvistesummen i den saken ser ut til å ha vært 13.800 kr. Om det da kun dekker transport eller andre ting fremgår ikke så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
insentum Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Jeg har en kollega med sin Nissan Leaf tynte den til en rekkevidde på -12km. Vet ikke hvor mange prosent det var igjen på bilen, så antar det var en svikt i programvaren (er noen år siden nå). Men det viser bare hvor uforutsigbart slik "måling" er. Regner med alle kjenner seg igjen i å plutselig ha brukt langt mer strøm på mobilen i løpet av en kort periode enn det man normalt bruker på de samme oppgavene. 1 Lenke til kommentar
Thor Garbin Kjenner Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Neste gang jeg går tom for bensin, så skal jeg saksøke de som har produsert bilen fordi måleren viste at det var litt igjen på tanken Hvorfor det? Han tapte jo han med Teslaen, så da taper nok du også. Du er vel den typen person som alltid må kverulere om du ikke tok den ironien der. Gratulerer til deg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå