Eirik Helland Urke / TU Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Ukens podcast.De færreste tenker over standardisering - men uten hadde alt vært kaotisk Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Er bare å tenke på mobilladere for 8+ år siden.. Da hørte du bare "Faen, jeg glemte laderen", aldri "Kan jeg låne ladern din?" 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Bra vi har så mange standarder. Vent litt... Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 De færreste tenker over standardisering??? Jeg irriterer meg støtt og stadig over at standardiseringer ikke har kommet lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 (endret) Det verste er de som tvinger inn en standard, for senere selv å forlate den. @$$h0le$ Endret 27. april 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Det som plager meg er finansieringsmodellen for standardene legger så store restriksjoner på muligheten for innsyn og utbredelsen. Har hørt om et tilfelle hvor en open-source utvikler ønsket implementere en bokførings-standard i software. Men han fikk beskjed om at alle brukere av softwaren i tilfelle måtte kjøpe sitt eksemplar av standarden, noe som umuligjorde hele prosjektet! I jobbsammenheng kjøper man av og til standarder, men disse blir påført "personlig vannmerke" så man kan i prinsippet ikke dele dem med kolleger. Håpløst spør du meg. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Er bare å tenke på mobilladere for 8+ år siden.. Da hørte du bare "Faen, jeg glemte laderen", aldri "Kan jeg låne ladern din?" Det var myndighetene i Korea en plass som forlangte standard faktisk, som startet det i mobilverden, er kun lekemobilen til Apple som ikke følger dette. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå