stokka123 Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Hei, jeg har en gammel radiator som skal skiftes ut. Rørlegger finner ikke ut av den siden det bare er en kobling, tur og retur i samme. Forstår det slik at varmtvann presser kaldtvann ut. For å skifte radiator trenger jeg en ny mellomkobling, denne har ikke rørlegger klart å finne. Forstår på rørlegger at dette er en gammel dansk variant. Noen som vet hvor jeg kan finne en ny kobling som passer til en moderne radiator. Legger ved bilde. Takknemlig for alle tips. Espen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Helt sikker på at det bare er en kobling? Sjekket bak radiatoren? Man er jo tross alt avhengig av 2 rør, en for kaldt vann og en for varmt vann. Varmt vann kan heller ikke presse kaldt vann tilbake samme sted som det varme vannet kom fra, det vil føre til at vannet blir stillestående.. Lenke til kommentar
stokka123 Skrevet 26. april 2018 Forfatter Del Skrevet 26. april 2018 Hei, ifølge rørlegger er det to rør i ett og en åpning som vippes den ene veien når det kommer inn og den andre når det går ut. Røret som går inn er strukket et stykke inn i radiatoren. Jeg vet lite om dette, men rørlegger har vært borti det en gang før. Så det skal finnes en kobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå