Tåketrollet Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) På handletur forventer jeg at de(n) ansatte smiler og sier «Hei!». Og det er vanligvis nok i en hvilken som helst butikk og selvfølgelig basis-kunnskap og vilje til å ville hjelpe i faghandler. Først en solskinnsdame av en butikkmedarbeider: I den lokale matbutikken er det hips om haps med koselige og sure medarbeidere. En dag sto jeg i kø og da det var min tur ble jeg møtt av DEN solstrålen av en eldre dame. Hun var så hyggelig og høflig. Hadde en sånn «kvitrende» stemme og småtatlet med hver og en kunde. Jeg ble så glad og sa det likesågodt til henne. Da smilte hun enda bredere og takket og bukket. Da jeg gikk, ekspederte hun neste kunde like hjertevarmt. Nå forventer ikke jeg at ALLE skal være sånn med kundene i en travel hverdag, men det var overraskende og et friskt pust! Denne er however priceless: Var på møbelbutikk for noen mnd siden. Skulle kjøpe lenestol. Kom inn i en av landets største møbelbutikker, kasse/kontor rett innenfor inngangen. Satt 4-5 ansatte der, ingen av dem hilste selv om de så at vi kom inn. Vi gikk rundt å så på alt, fra ende til annen. Prøvesatt stoler og pratet oss imellom. Fant til og med en stol vi likte, men kjente at jeg GADD ikke gå 80 meter for å hente en ansatt for å spørre om pris og levering. Ikke en kjeft å se, av verken andre kunder eller noen av de ansatte. 15 minutter seinere gikk vi mot utgangen og til bilen. Dritdårlig service. Her var de ikke interessert i å tjene penger. Mulig vi ikke var pene nok i tøyet. Hadde vi stilt i penere tøy og mannen i dress, hadde de nok «svermet» rundt oss. Synd å si det, men sånn det føltes. Endret 25. april 2018 av Tåketrollet Lenke til kommentar
Harald Rex Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Jeg setter ofte pris på private tilbud, f.eks. "av meg kan du få den for..." Noe som er litt latterlig er mindre "uavhengige" sjapper hvor man ALLTID får spesialtilbud. Det gjør sikkert alle kundene... 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Jeg var på butikken med guttungen igår. Han synes det er kjempegøy å sitte i de handlekurvene med hjul og ta imot varer (også synes han ikke det er feil når jeg gir litt fart)… Jeg ble litt modig og gav ham en liten skrens rundt fryseboksen men det viste seg å være en flekk med noe klissete på gulvet som det ene hjulet traff midt i 'driften' og kurven tippet over. Han slo seg ikke men kvapp og for en treårig skal det ikke mer til - han begynte å skrike så jeg måtte plukke ham og og trøste med masse folk rundt. Kjente hundre dømmende blikk på meg og følte meg som dad of the year... Går nok en stund før den følelsen går over og jeg prøver meg på noe sånt igjen! Haha! 4 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 (endret) Denne var vrien, vanskelig å finne en spesifikk hendelse. Beste handleopplevelse er når selgeren oppfører seg som et menneske, og behandler deg som et menneske. Altså, hvis jeg ber om å få gå og titte, så får jeg lov til det uten noe mer trøbbel, og hvis jeg ber om informasjon på et produkt, så setter jeg pris på å få det. Ren, objektiv informasjon, uten masse salgstriks rundt, gjerne satt i perspektiv mot de andre produktene i samme varegruppe, sånn at jeg får et objektivt bilde. Dette gjelder jo alt fra en kassebetjent/dagligvarearbeider til en selger hos bilforhandler. Er ikke ute etter å få en ny venn for livet, men så klart heller ikke ute etter å få en ny uvenn. Noen selgere tar handelen personlig. Så kommer man til det negative. Verste opplevelse er når selgere tar noe personlig, eller prøver å bli bestekamerat med deg. Og når de finner ut at du egentlig bare er der for å handle, så legger de deg for hat hver gang du kommer dit neste gang. Selv om jeg egentlig bare har vært hyggelig. Det er bare trist. De blander altså det personlige og det profesjonelle. Hvis jeg skal trekke frem én positiv hendelse, så var vel dét et bilverksted som jeg opplevde som svært billige og som reparért -mer- på bilen enn jeg bad om. Reparerte en mengde ting, oljeskift og alt mulig, til ca 3000. Jeg sa: "Så billig?" ^^ Han svarte "Du kan godt få lov til å betale mer om du vil" ^^ Endte opp med å bruke dem resten av perioden jeg hadde bil og skrøt av dem til alle jeg kjente. Ikke at jeg har spesielt peil på bil, men det får meg til å tenke på et annet bilverksted jeg hadde den samme bilen hos tidligere, som en av de mest negative opplevelsene jeg har hatt. Der endte jeg opp med å betale opp mot 20 000, og fremdeles fikk jeg beskjed om at det ikke var som det skulle. Jeg hadde også bedt han om å ringe om det ble mye ekstra. Følte meg lurt trill rundt. Han sa han "måtte ta mye av det på overtid, derfor ble det dyrere". Jeg var ung, midt i full jobb som lærling og måtte ha bilen, så jeg følte meg for presset til å slåss om det. Sett i dag, så var jo ikke bilen verdt mer enn skrotpris, så jeg kunne like gjerne latt han beholde den ^^, Da jeg spurte om jeg kunne få dele opp regninga, så fikk jeg som svar "Det går nok ikke, Mister!" .. så jeg måtte frem med ID-brikke og betale på dataen hans der og da, ellers kunne jeg bare glemme å få nøklene. En annen var EU-kontroll av bil, og verkstedet (en el/bilforhandler med verksted) sa at CO2 (eller var det CO? usikker) -utslippet var for høyt på bilen, så de sa jeg måtte bytte lambdasonden, og dét ville koste 4000 + 1 time verksted, så ca 5000 kr. Jeg fikk hakeslepp og prøvde et annet sted. Den gikk rett igjennom. Det første verkstedet hadde altså målt bilen da den var kald/nystartet, da gassen er kald, så blir det høyere verdier. Spurte en tid etterpå en arbeidskollega om det verkstedet, og han sa de var de største svindlerne i hele byen ^^ You live, you learn. Én negativ til, var en musikkforhandler, jeg gikk inn og spurte om de solgte capofeste til kassegitar. Det satt to typer der og begge titta bare jævlig dumt på meg, og spurte hva det var ^^ Forklarte som best mulig, men de bare så ut som de kom fra ytre verdensrom. Jeg bare løfta henda og sa "Beklager bryet" med et smil og takket for meg og gikk. Endret 27. april 2018 av Taurean 1 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Har ikke vært offer for noe veldig forferdelig, men dårligste handelserfaringen jeg har har er nok med RiksTV. Hadde 1 års binding med dem til redusert pris, som var en grei avtale. Etter 2-3 år som ok fornøyd kunde valgte jeg å bestille 1 ekstra TV-boks til et annet rom. De tok da på seg å fornye bindingstiden min med 1 år uten å gi noe mer rabatt. grr...Beste erfaring er med komplett tror jeg, bestilte en "custom" pc. Noe i økonomien min endret seg drastisk imellom jeg bestilte den og den var på hentepunkt.. Tok kontakt med komplett og fortalte dem at jeg hadde ombestemt meg, og at jeg hadde prøvd å avbestille på nett på en url de oppga på siden sin. (noe jeg hadde gjort, men linken virket ikke). Selv om de hadde bygget pc`n og sent den til hentepunkt, returnerte de hele beløpet til meg uten å krangle. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Tja, egentlig all kontakt med Canal Digital, fra å bli kunde til å si opp, alt er like vanskelig, og når jeg først klarte å bli kunde, så gjorde de masse feil. Var daglig i kontakt med kundeservice i starten og 4-5 ganger for å si opp. Evt hos en trelast-forretning, husker ikke hva det heter der, men ble nesten gjort narr av når jeg spurte spørsmål, når det kom en annen kundebehandler rett etterpå så ropte han første at jeg ikke trengte hjelp, da gikk jeg. Brukte de ~100 000 i en konkurerende butikk i stedet.. Beste var vel kanskje hos Power, jeg kom litt for sent så de hadde stengt gitteret, men åpnet igjen så jeg fikk handlet det jeg skulle 1 Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 28. april 2018 Forfatter Del Skrevet 28. april 2018 Jeg var på butikken med guttungen igår. Han synes det er kjempegøy å sitte i de handlekurvene med hjul og ta imot varer (også synes han ikke det er feil når jeg gir litt fart)… Jeg ble litt modig og gav ham en liten skrens rundt fryseboksen men det viste seg å være en flekk med noe klissete på gulvet som det ene hjulet traff midt i 'driften' og kurven tippet over. Han slo seg ikke men kvapp og for en treårig skal det ikke mer til - han begynte å skrike så jeg måtte plukke ham og og trøste med masse folk rundt. Kjente hundre dømmende blikk på meg og følte meg som dad of the year... Går nok en stund før den følelsen går over og jeg prøver meg på noe sånt igjen! Haha! Haha, den er kjip, men er man småbarnsforelder så må man tåle litt av hvert, spesielt av dømmende blikk, det har jeg erfart selv også. «Har du ikke kontroll på ungen din?»-blikk - det er jo det koseligste. Men vi får bare jmheve oss over det! 2 Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 28. april 2018 Forfatter Del Skrevet 28. april 2018 (endret) Tja, egentlig all kontakt med Canal Digital, fra å bli kunde til å si opp, alt er like vanskelig, og når jeg først klarte å bli kunde, så gjorde de masse feil. Var daglig i kontakt med kundeservice i starten og 4-5 ganger for å si opp. Evt hos en trelast-forretning, husker ikke hva det heter der, men ble nesten gjort narr av når jeg spurte spørsmål, når det kom en annen kundebehandler rett etterpå så ropte han første at jeg ikke trengte hjelp, da gikk jeg. Brukte de ~100 000 i en konkurerende butikk i stedet.. Beste var vel kanskje hos Power, jeg kom litt for sent så de hadde stengt gitteret, men åpnet igjen så jeg fikk handlet det jeg skulle Har også hatt stress med førstnevnte. Rotet så j*vlig og til slutt endte det opp med at vi sa opp abonnementet, men fikk regning/purringer i posten over et halvt år senere (som allerede var betalt). Sjelden vært så forbannet over tlf. Endret 28. april 2018 av Tåketrollet Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Kjøpe vaskemiddel og sånt til bilen og syntes fyren var litt krass/arrogant "nei du skal vel ikke ha polering nei, for det er for mye arbeid..." Virket også som at han var jobblei og fikk ikke noe videre lyst til å handle der Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 (endret) Netonnet: Kjøpte Evga Supernova 750G strømforsyning med 7 års garanti. Den holdt akkurat i 5 år før den tok kvelden, men da var garantien og reklamasjon gått ut i følge dem. Komplett føler jeg fortjener litt skryt. Klarte å bøye noen CPU pins back in the days å de ga meg et nytt hovedkort enda det var klart brukerfeil. De er kanskje litt dyrere, men handler kun hos de pga service. Edit: Jeg innrømmet enda at det var jeg som antageligvis var årsaken til bøyde pins. Endret 28. april 2018 av TheKims Lenke til kommentar
G Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 (endret) Verste handelsopplevelsen jeg har hatt er med den franske nettbutikken Pixmania som prøvde seg i Norge. Fikk elektronikk som hadde svakheter, og måtte returnere det. Gikk evigheter før en til slutt etter alt for mye purring fikk pengene igjen. Endret 28. april 2018 av G 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Jeg så Davy Wathne på butikken i går. Jeg sa at det var kult å møte ham i person, men jeg ville ikke være klengete og be om å ta selfie eller lignende.. Også svarte han "Åja, sånn som du er nå??" Må si jeg ble litt paff av svaret hans, og klarte ikke si noe annet enn "hææ?" men han fortsatte å avbryte meg og sa bare "hæ? hæ? hæ?" og hyttet med neven foran trynet mitt!! Jeg gikk videre og fortsatte handlinga, og hørte han le for seg selv når jeg gikk. Når jeg kom til kassa for å betale, så jeg han prøve å gå bærende ut døren med typ, 15 Stratosplater. Uten å betale. Jenta i kassa var litt usikker, men ropte at han var nødt å betale for varene. Først virket det som at han ikke hørte henne, men han snudde seg til slutt og tok tingene med til samlebåndet. Når jenta skannet en av platene, ba han hun om å skanne alle platene individuelt, for "å forhindre teknisk intraferens," også snudde han seg mot meg og blunket. (Haha, jeg tror ikke en gang det er et ord). Etter hun hadde skannet alle platene for seg selv og lagt dem i posen, og sa hva alt kostet, avbrøt han henne hele tiden med høye tilgjorte gjesp.. 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Jeg så Davy Wathne på butikken i går. Jeg sa at det var kult å møte ham i person, men jeg ville ikke være klengete og be om å ta selfie eller lignende.. Også svarte han "Åja, sånn som du er nå??" Må si jeg ble litt paff av svaret hans, og klarte ikke si noe annet enn "hææ?" men han fortsatte å avbryte meg og sa bare "hæ? hæ? hæ?" og hyttet med neven foran trynet mitt!! Jeg gikk videre og fortsatte handlinga, og hørte han le for seg selv når jeg gikk. Når jeg kom til kassa for å betale, så jeg han prøve å gå bærende ut døren med typ, 15 Stratosplater. Uten å betale. Jenta i kassa var litt usikker, men ropte at han var nødt å betale for varene. Først virket det som at han ikke hørte henne, men han snudde seg til slutt og tok tingene med til samlebåndet. Når jenta skannet en av platene, ba han hun om å skanne alle platene individuelt, for "å forhindre teknisk intraferens," også snudde han seg mot meg og blunket. (Haha, jeg tror ikke en gang det er et ord). Etter hun hadde skannet alle platene for seg selv og lagt dem i posen, og sa hva alt kostet, avbrøt han henne hele tiden med høye tilgjorte gjesp.. I alle dager... hva slags oppførsel er dette fra en kjent profil i Norge? Gå til VG med historien din. De er sikkert mer enn interesserte i sladder 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Høres ut som at han var dritings Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Verste opplevelse? Tja, ikke så ille... Men smålig irriterende. Går inn i butikken for å handle og finner ut at produktet jeg ser etter er utsolgt. Videre ber jeg en ansatt se i lageret, neida. Av en eller grunn må hun dra til kassa før hun kan betjene meg. Minuttene går og jeg ser meg litt rundt i samme området (~5m), etterhvert kommer hun tilbake med en fylt tralle og plasserer varene på sin tilhørende plass mens jeg fremdeles venter og hun er i sin egen verden med ryggen vendt(?!?). Til slutt går jeg nærmere og så snur hun seg og kommenterer "Åja, deg glemte jeg nesten".... Ugh, ta deg i det minste bryet om å se kunden! 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Typisk norsk kjendis det der. Hun kokkekjerringa på TV2 lirte av seg "vet du ikke hvem jeg er" når jeg fortalte henne at hun måtte henge fra seg pelskåpa i den bemannede garderoben når hun skulle inn på et utested jeg var dørvakt ved for 20 år siden. Beste handelen jeg kan huske i nyere tid var da jeg fikk gratis olje ved oljeskift (betalte kun for filter og tid) fordi fyren i skranken hadde glemt å føre oljemengden og ikke gadd å fikse det. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jeg så Davy Wathne på butikken i går. Jeg sa at det var kult å møte ham i person, men jeg ville ikke være klengete og be om å ta selfie eller lignende... I alle dager... hva slags oppførsel er dette fra en kjent profil i Norge? Gå til VG med historien din. De er sikkert mer enn interesserte i sladder Det er bare en dårlig og uoriginal copypasta oversatt til norsk. https://www.reddit.com/r/copypasta/comments/2dno8e/i_saw_ryan_gosling_at_a_grocery_store/ 5 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jeg så Davy Wathne på butikken i går. Jeg sa at det var kult å møte ham i person, men jeg ville ikke være klengete og be om å ta selfie eller lignende... I alle dager... hva slags oppførsel er dette fra en kjent profil i Norge? Gå til VG med historien din. De er sikkert mer enn interesserte i sladder Det er bare en dårlig og uoriginal copypasta oversatt til norsk. https://www.reddit.com/r/copypasta/comments/2dno8e/i_saw_ryan_gosling_at_a_grocery_store/ Løgn og fanteri er ikke noe gøy 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Joker da, skam deg. Du burde be om unnkyldning, spesielt til Davy Wathne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå