Cocola Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Så bra at du fant dem! Gjerne legg inn et innlegg til når pærene er byttet og fortell om du fikk lykta helt ut eller ikke Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Får du tatt av det plastdekselet der siste skrua sitter gjennom hullet? Hvis det går så hadde det hjulpet deg mye Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Ikke helt sikker på det. Fortsetter i morgen, for nå tror jeg pærene ligger og venter på meg på postkontoret. Bestilte noen billige fra CNlight - håper de duger ? https://acb.no/Details.asp?ProductID=3108 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 (endret) https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a3+s3+sportb+lim+qu/a3/2009-646/9/941-941005/ Se på tegningen av lykta. Her kan du se den skruen du ser på toppen og hvor de to andre som fester lykta er plassert. Ser du noen av de i bilen din? Irriterer meg grønn her nå. Hvordan i alle dager skal man komme til den tredje skrua som sitter på utsiden av lykta? Litt gretten nå merker jeg. Har pilla med dette lenge nå og har hentet nye pærer! PS! Jeg tok bilde av hullet jeg trodde den tredje skrua satt under, men den sitter betydelig lenger fram på lykta og jeg må isåfall fjerne metallpanelet på siden av bilen framme for å komme til - eneste mulighet jeg ser nå iaf. Endret 15. august 2018 av SecoY Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Vanskelig å vite uten å se selv på bilen. Jeg har googlet litt og fant en metode som kanskje vil funke. Litt klønete men er et alternativ. Vet ikke om det vil gå på din bil. https://forums.vwvortex.com/showthread.php?4912957-DIY-Changing-Conversion-HID-D3S-Bulbs-on-Audi-A3-2010-w-DRL-Bi-Xenon-Headlamps&highlight=changing+xenon#/topics/4912957 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Det var akkurat en slik guide jeg fant et sted! Og det var betydelig lettere! Brukte faktisk ikke mer enn 45 minutter på første lykt! Av med hjul, skru bort skjerm og så legge seg på riktig måte for å få tilgang! Sleit nesten mest med en av plast-klipsene som holdt fast innerskjermen! Deilig. Håper førersiden blir like lett! ? Også overraskende hvor mye hvitere 5000k er kontra de Osram Xenarc'ene på 4300k som satt der. Skal prøve å vise med bilder når mørket faller! Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Godt å høre at du har fått det til! Synes det er idiotisk at man må av med hjulet for å bytte pære, men sånn er det tydeligvis 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Godt å høre at du har fått det til! Synes det er idiotisk at man må av med hjulet for å bytte pære, men sånn er det tydeligvis Vorsprung durch technik 1 Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Vorsprung durch technik Helt riktig det! Flink du er Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Honda har samme opplegget på flere, gjennom innerskjerm. Og er det ikke gjennom innerskjerm så er det alt mulig drit i veien.Siste gen Accord er et helvette å bytte xenonpærer på, spesielt venstre side. Endret 15. august 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Phew, ferdig! Tusen takk for all hjelp! Førersiden var en del trangere, men det gikk egentlig smertefritt, med et unntak; å feste pære skikkelig. Utrolig trangt og det var like før jeg måtte be samboeren og hennes nette hender om å vri pæra på plass. Men til slutt gikk det. Lyset er overraskende kaldt - trodde 5000 kelvin var ganske moderat, men det er såvidt blåskjær faktisk. Glad jeg ikke valgte 6000k! Men de skal visstnok bli litt varmere i uttrykket etter en tids bruk. Bilder får komme i morgen ? Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Litt treig her. Men disse var modne for utskifting - melkehvite på innsiden av "ballen" midt på pæra. Mulig jeg må justere noe på lyktene/de nye pærene, forøvrig. Nærlyset er ikke helt likt på hver side til tross for den automatiske høydejusteringen etter hver oppstart. Skal google litt ang. hvordan. Ellers er det verdt å nevne at dette var en enkel jobb, bare man skrur halvveis av plasten på innsiden i hjulbuene. Stripset dekselet fast når jeg hadde bent det vekk, så fikk jeg akkurat tilstrekkelig tilgang! Anbefalt metode må jeg si. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Nok en ting på checklisten fikset selv. Nye LED skiltlys. Ganske pent, selv om jeg kanskje synes det var litt i overkant sterkt og hvitt. Kanskje litt tilvenning behøves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå