Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjønnssykdom klamydia, mysterium

coffeee

Anbefalte innlegg

Fikk melding fra en jente jeg hadde ligget med noen uker om at jeg hadde smittet henne med en kjønnssykdom, klamydia.

Etter et par dager følte jeg lett svie og ubehag i penis, så jeg sendte umiddelbart beskjed til de fem andre jentene jeg også lå med om at de var smittet, da jeg bare antok jeg var det særlig mtp at jeg hadde disse symptomene også.

Så fikk jeg svar på min test; negativ. Det samme fikk alle de andre. Fortalte dette til hun som hevdet jeg var den eneste som kunne ha smittet henne, hun sa da bare at hun syntes det var veldig merkelig.

Hvordan er dette mulig? Og hvordan kan jeg ha hatt symptomer når jeg var negativ.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil resultat på test? Ta en ny!

Man kan få feil men da er det som regel at prøven er positiv når den egentlig er negativ. Aldri hørt om at de sier en positiv prøve er negativ. Dessuten, som sagt er det flere jeg har ligget med som har testet seg som også er negative.

Lenke til kommentar

Ville tatt en test til, alltid best å være helt sikker (selv om det er sjeldent med falsk negative) , å gå ubehandlet for kjønnsykdommer er ikke heldig, også ville jeg brukt beskyttelse frem til du får svaret... og kanskje bare holdt meg til en partner som du vet ikke er smittet hvis du ikke vil bruke beskyttelse, og du vet du er fri for kjønnssykdommer selv.

At en du har ligget med har fått klamydia, kan hun fått fra noen andre, men bra at du sjekket deg og sa ifra, slik at de andre sjekket seg. Hos kvinner kan ubehandlet klamydia gjøre det ufruktbare...  Husk at noen kjønnsykdommer kan det ta tid før det vises på test.. Det er jo derfor blodgivere har en karantene på 6 mnd etter de har byttet seksualpartner, ved ubeskyttet samleie, f.eks. mtp hiv-smitte). 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...