Gå til innhold

Fysisk QWERTY tastatur - støttes norsk?

Gjest Slettet-JWlLR8

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JWlLR8

God dag godtfolk.

Jeg vurderer å kjøpe en litt eldre telefon med et QWERTY-tastatur ettersom jeg savner litt fysisk respons fra tastingen min, og jeg sender relativt mye epost/sms på en daglig basis.

Jeg ser for øyeblikket på en Motorola Photon Q 4G LTE, og har funnet et par steder rundt på internett som selger denne telefonen.

Problemet er at disse telefonene ikke kommer med ÆØÅ og siden de fleste epostene/meldingene jeg sender er på norsk er dette et problem.

Har Android noen mulighet for å skrive ÆØÅ med et QWERTY tastatur, eller er dette noe som rett og slett ikke går an?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går helt fint.

Det beste er at tastaturet har taster der vi har æøå tastene, for da fungerer dem som øæå. På tastatur der de tastene ikke finnes fysisk (uavhengig av hva som er trykt på dem) finnes måter å holde inne visse taster for å få opp valg på norske tegn. Det er mer tungvindt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8

Det går helt fint.

Det beste er at tastaturet har taster der vi har æøå tastene, for da fungerer dem som øæå. På tastatur der de tastene ikke finnes fysisk (uavhengig av hva som er trykt på dem) finnes måter å holde inne visse taster for å få opp valg på norske tegn. Det er mer tungvindt.

Ah, jeg forstår. Får se om jeg kan grave opp en telefon med noe som ligner på ÆØÅ taster. Takk for svaret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...