8DX8QO0Y Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Jeg har nå også en Asus Zenfone 5 2018. Jeg har gått bort fra kravet om å få androidoppdateringer i flere år, bruker hurtiglading så regner med å brenne gjennom en telefon i året. Da kjøper jeg bare en ny med siste Android hvert år. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Jeg har nå også en Asus Zenfone 5 2018. Jeg har gått bort fra kravet om å få androidoppdateringer i flere år, bruker hurtiglading så regner med å brenne gjennom en telefon i året. Da kjøper jeg bare en ny med siste Android hvert år.Du har mye penger altså? Er ganske enkelt å bytte batteri på en del telefoner selv om bakdekselet kan sitte litt. På Oneplus f.eks så er det to skruer under som holder dekselet. Batteriet har en liten leppe man drar i for å løsne limet så batteriet kommer ut. Edit: usikker på om det et skruer på 6ern med glassrompe, men batteriet kommer enkelt ut iallefall og er nok lignende på en del andre mobiler. Endret 15. juni 2018 av Complexity Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Noen som har en oversikt over kommende telefoner med Android One? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 (endret) Motorola moto E5 Play er kanskje Android One? REDIGERT: Nei den er Android GO. Endret 9. september 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
fflex Skrevet 9. september 2018 Forfatter Del Skrevet 9. september 2018 Nye LG G7 One virker veldig spennende. https://www.tek.no/artikler/lg-har-lansert-to-nye-g7-telefoner/444697 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Nye LG G7 One virker veldig spennende. https://www.tek.no/artikler/lg-har-lansert-to-nye-g7-telefoner/444697 Litt kjedelig med Snapdragon 835 da. Får jo vanlig G7 til 3500kr nå etter at netonnet hadde to for en tilbudet. Mulig man kan få den "stock" ved å flashe linageOS om det kommer. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Men med å flash så får man vel ikke bankid og sånne apps til å fungere? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Men med å flash så får man vel ikke bankid og sånne apps til å fungere? Riktig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) Men med å flash så får man vel ikke bankid og sånne apps til å fungere?Kommer veldig ann på.Kjørte LinageOS 8.1 på min Note 4 nylig, og da fungerte mobilbank og vipps osv. LinageOS kommer uten root og slikt, så lar man det være "stock" så tror jeg det er greit. Men er selvfølgelig en risiko å ta. Endret 10. september 2018 av Complexity Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Ja, greiere å velge et os som kommer ferdig rent. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Etter min mening den mest spennende Android One telefonen ute på markedet akkurat nå. Håper den kommer til Norge, Nokia 7.1 Endret 5. oktober 2018 av fflex Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Etter min mening den mest spennende Android One telefonen ute på markedet akkurat nå. Håper den kommer til Norge, Nokia 7.1 Nokia 7.1 er en dårligere telefon enn nokia 7 plus som har vært ute i snart et halvår. 7.1 har en snapdragon 636 som begynner å dra på, mens 7 plus har 660 som er betydelig kjappere. Kjøpte selv en Xiaomi Mi A2 til samboeren for 3000kr, hun er veldig fornøyd med den etter å ha hatt Nexus 5 og 5X. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2018 Kunne ikke brydd meg altfor mye om SD636 vs SD660, designet virker dog etter min personlige mening mye bedre enn Nokia 7 Plus. Kompis av meg som også har Mi A2, og gikk fra Nexus 5 - han er superhappy Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Sjekk Motorola One, ligner litt på Nokia 7.1 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Finnes det en toppmodell med Android one? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Finnes det en toppmodell med Android one? Nei. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Finnes det en toppmodell med Android one? Nei, da kjøper du heller Pixel. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Jo, det kan hende. Synes bare det er rart at ikke de andre produsentene pusher toppmodeller med Android one.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Jo, det kan hende. Synes bare det er rart at ikke de andre produsentene pusher toppmodeller med Android one.. Samsung, LG, Sony, Huawei og alle drømmer om å ha sitt eget system som Apple. Derfor modifiserer dem alt på Android så langt det lar seg gjøre - og tjener penger på det. Hadde det ikke vært for app støtte så hadde Samsung kjørt BadaOS eller Tizen på sine mobiler uten tvil. Men skal man ha stock Android på en helt ny mobil i dag må man importere en skuffende og dyr Pixel 3, eller kjøpe en billig Android One telefon. Eller være smart å kjøpe Oneplus. Oneplus 6T kommer i slutten av måneden, og jeg lover deg at OxygenOS er gode greier. Stock android bare mye raskere og med flere muligheter. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2018 Nærmeste du kommer "toppmodell" med Android One er vel kanskje Nokia 8 Sirocco. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå