yosraz Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Hei, Jeg har tre harddisker: Kingston 120 GB ©, Seagate 500GB (D) og Seagate 1TB (E). Datamaskinen blir primært til gaming. Jeg spiller for det meste spill som Europa Universalis 4, Crusader Kings 2, Stellaris, Surviving Mars og Hearts Of Iron 4. Til disse spillene bruker jeg også modder fra Steam Workshop og har lagd egne også. Steam klienten er installert på stasjon D og spillbibliotekene er opprettet på stasjon D og E. Problemet mitt har vært er at modder har blitt lastet ned fra Steam og lagt seg i stasjon C, og dermed spist opp mye plass. Etter mye søking fant jeg ut at mappen Dokumenter fint kan flyttes til en annen stasjon. Det gikk helt fint og jeg flyttet den til stasjon E. Nå er det over 50GB med ledig plass på stasjon C. Men jeg ser at spillet Surviving Mars plasserer nedlastede modder i mappen Roaming. Moddene bruker altså 13GB med plass. Jeg skulle gjerne flyttet spillmappen til stasjon E, men er usikker på om det lar seg gjøre. Er det noen som har tips eller råd om hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Vet ikke helt med W10, men i gamle XP var metodikken å flytte mappa via sikkerhetsmode, og dernest opprette et mountpoint med samme filbane men som nå peker på den nyemappelokasjonen. Har ikke forsket så forferdelig mye på akkurat dette i det siste, men feilet sist gang jeg testet i W7. Sev om mountpointet oppfører seg som en mapppe når du selv blar gjennom med filutforskeren var det flere programmer som ikke ville fungere av en eller annen grunn. Det er bare å teste, men husk å gjøre klart for eventuell tilbakeflytting av filer om det ikke skulle fungere. Og: jeg ville nok ikke flyttet HELE roaming-mappa. Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Vet ikke helt med W10, men i gamle XP var metodikken å flytte mappa via sikkerhetsmode, og dernest opprette et mountpoint med samme filbane men som nå peker på den nyemappelokasjonen. Har ikke forsket så forferdelig mye på akkurat dette i det siste, men feilet sist gang jeg testet i W7. Sev om mountpointet oppfører seg som en mapppe når du selv blar gjennom med filutforskeren var det flere programmer som ikke ville fungere av en eller annen grunn. Det er bare å teste, men husk å gjøre klart for eventuell tilbakeflytting av filer om det ikke skulle fungere. Og: jeg ville nok ikke flyttet HELE roaming-mappa. Takk for svar! Jeg tenker ikke på hele Roaming mappen, men mappen til spillet Surviving Mars som er plassert i Roaming. Alle moddene blir nemlig plassert der og tar plass. Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Hei. Siden at jeg ikke bruker så mye Windows 10 og heller ikke spiller det spillet, så er heller ikke jeg helt sikker, men se om det er mulighet for å kopiere mappa du vil ha over til E:\ også linker du modene dit på en måte. Hvordan du eventuelt gjør sånne ting, vet jeg ikke, men det er vel kanskje en innstilling i spillet eller Steam? Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Symbolsk link heter det. Hvordan det lages blir forklart her: https://superuser.com/questions/1020821/how-to-create-a-symbolic-link-on-windows-10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå