barkin66 Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Hei. Har en forester 2.0 td 2008/09 modell. og synes motoren min kakler veldig når den er kald. Sjekker oljenivå ganske ofte og tar oljesift etter boka. Er dette en kjent sak med disse motorene? Forrige bilen min var en Navara 2.5td og denne var mye mindre bråkete med ventilkakling ved kaldstart. Nå begynner det å bli varmere i været, men den går ikke noe mer stille av den grunn. Kmstand på bilen er ca 140`så den har jo ikke gått så alt for langt heller. Er det noen selvutnevnte guruer der ute som har noen erfaring med denne motoren? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Har hørt et par slike, og de går veldig stygt ja. Det er også et kjent problem med disse at veiva kan knekke rett i to. Står noen vanlige feil her: https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/subaru/forester-2008/?section=good Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Nå vet jeg ikke med dieselmotoren som sikkert er temmelig anneledes en bensinern - men bensinmotorene fra subaru har tendens til å ha en del skjørtebank når dem er kald grunnet boxerdesignet, og det kan kansje høres ut som kalking. Du har ikke for tykk olje på motoren? Lenge siden du kjørte dyserens? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Gode gamle bobla skrangler godt den også, og den har en ting felles med Subaru. Og dieselmotorer kan være mer bråkete kald, enn varm. Lenke til kommentar
-97A4KQY8 Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Hei. Har en forester 2.0 td 2008/09 modell. og synes motoren min kakler veldig når den er kald. Sjekker oljenivå ganske ofte og tar oljesift etter boka. Er dette en kjent sak med disse motorene? Forrige bilen min var en Navara 2.5td og denne var mye mindre bråkete med ventilkakling ved kaldstart. Nå begynner det å bli varmere i været, men den går ikke noe mer stille av den grunn. Kmstand på bilen er ca 140`så den har jo ikke gått så alt for langt heller. Er det noen selvutnevnte guruer der ute som har noen erfaring med denne motoren? Har ikke noe spesielle kunnskaper om Subaru, men sånn generelt når det gjelder diesel motorer så kan de kakle ved kald motor hvis dieseldysene begynner å bli slitt. De begynner å lekke og diesel drypper inn i steden for å sprøytes inn og det høres ut som ventilkakling, lyden forvinner gjerne når motoren blir varm. Hadde en Avensis en gang som fikk den sykdommen og eneste medisin er nye dyser Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Om det er dyseproblemer, så koster de ca. 5000 pr. stk å bytte. Men, det er sjelden du trenger å bytte mer enn 1-2 dyser. En dysetest er rimelig å ta hos et verksted om du ikke gjør det selv, greieste er å kombinere det med f.eks neste service når bilen allerede er innom verkstedporten. Endret 4. mai 2018 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg tipper det er dobbeltmassesvinghjulet som er ferdig.. Nytt koster rundt 25k ferdig byttet. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Subaru har mye dieselproblemer og tidligere enn 2010 er det svært mange totalhavarerte motorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå