Windoge Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Har en spiker stående i det ene sommerdekket. Kan jeg fikse dette ved å bruke skum, eller må jeg levere det inn til forhandler og betale blodpris for jobben? Endret 25. april 2018 av Windoge Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Kjøp heller rep sett på Biltema og plugg dekket selv, enkelt og billig http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-og-slange/Reparasjonssett-dekk-2000022836/ Endret 25. april 2018 av Actibus 2 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Blodpris? Lappet et skruehull hos mitt lokale verksted tok 10 minutter og kostet en hundrelapp eller to. 3 Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 er det ikke bedre å plugge dekket enn å bruke skum. sist gang jeg gjorde det tok de 150 kr hos vianor og dekket varte i mange år etterpå 1 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Forhandler har vel ikke lov til å plugge dekket utenfra lenger, iallefall det jeg se fått beskjed om, dekket må av og de skulle ha 500kr for jobben.. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Plugg (og skum) er bare midlertidig. Skal det gjøres ordentlig må dekket av og lappes fra innsiden. 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Plugg (og skum) er bare midlertidig. Skal det gjøres ordentlig må dekket av og lappes fra innsiden. ja! og nei Selvsagt har du rett i at lapping er lapping! På den annen side har jeg erfaring for at dekk reparert med skum har holdt tett langt over levetiden til mønsteret i dekket. @Actibus: Vet du hva de gjør etter at de har tatt dekket av felgen? /Ole Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Lykke til med å få skummet vekk igjen når du skal bytte dekk. Skum kan være greit til nødstilfeller men ikke annet. Tror jeg betalte 300kr for at de plugget dekket mitt hos verksted. Kan jo ringe litt rundt å høre pris. Kan sikkert være litt forskjellig pris rundt omkring. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Blodpris? Lappet et skruehull hos mitt lokale verksted tok 10 minutter og kostet en hundrelapp eller to. De tar fra 500 kr. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 500 her også. De bruker litt tid på dette når dekk må av og rebalansering. Dessuten er det lite priskonkurranse på denne tjenesten. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Skum er hærverk, jeg kjenner til folk som nekter å legge om dekk på felger der det er brukt skum. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Jeg spurte mitt dekkverksted om dette, fordi det er så mye bæs rundt dekkskum. De sa det bare var til å skumme i vei, men at skummet kan etse litt på innsiden av dekket. Ikke noe særlig ekstra stress å legge om. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Skum er noe dritt ..... tror ikke det er permanent - står jo at det holder til du kjører til nærmeste dekkverkstedt. Plugging (f.eks med sett fra biltema) holder ihvertfall. Slik gjorde dekkverkstedt det i gamle dager og det kostet 100-200kr. Nå får verkstedet dog ikke plugget det fra utsiden lengre og er forpliktet å ta av dekk og ta det fra innsiden. Derfor koster det 4-600kr .... ta av dekk, plugge fra insiden og deretter må dekket avbalanseres i maskin igjen. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Flere av dere som beskriver at det ikke er lov, at den som fikser hullet må ta det fra innsiden. Har dere noen kilde, type offentlig forskrift, bransjenorm eller lignende på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå