depaderp Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Det er ingen tvil om at gener og biologi påvirker valg av partner, men dette er underbevisst (hos de fleste). Min høyst personlige erfaring er at folk som bevisst og uttalt reduserer forhold til gener og biologi sliter med å appellere til det motsatte kjønn. I så fall vil dette i seg selv være en svakhet i forhold til å videreføre genene sine. Det voldsomme fokuset på øyenfarge f.eks. kan lett tolkes som et uttrykk for psykisk lidelse som OCD eller autisme. Fra et reproduseringsperspektiv bryr ikke jeg meg om hvorvidt barna mine får blå øyne, eller om antallet mennesker med blå øyne går fra dagens 8% til 1% på verdensbasis. Som sagt tiltrekkes jeg seksuelt av jenter med brune øyne. Spørsmålet her, og det denne tråden handler om, er hvorvidt jeg har et ansvar altså på et rasjonelt nivå. På samme måte som man kan velge å avstå fra å få barn selv om man har aldri så lyst, fordi man vet det er arvelig sykdom i familien. Nei, du har ikke noe ansvar. Mener det du tenker burde kommer på plass 100. plass på en liste over hva du tenker på man skal velge partner man ønsker å få barn med.Virker som du har et veldig pragmatisk syn på hvorfor folk velger hverandre. Du liker brune øyne, men sjansen for at barnet får brune øyne, så tar du noe ifra barnet ved at det ikke får blå øyne? Det er jo litt ironisk når du selv er tiltrukket av dem med brune øyne. Endret 25. april 2018 av depaderp Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Har du lyst på et så friskt og sykdomsfritt barn som mulig, så er blå øyne det siste du burde se etter i en partner. Har dere begge blå øyne, så har dere relativt like gener. Det beste for barnet er om du finner deg en partner som ikke ligner på deg selv i det hele tatt, helst en kvinne med en annen etnisk bakgrunn. Dette er en av grunnene til at folk med foreldre av forskjellig etnisitet ofte er mer tiltrekkende enn folk med foreldre av samme etnisitet. NB: Jeg drar det selvsagt langt i min argumentasjon, men TS drar inn gener i dette, så jeg bare elaborerer. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Det der har ingenting med dominante gener å gjøre. Dominante som i at disse trekkene foretrekkes av kvinner, og at man således er dominant i et evolusjonsmessig perspektiv. Altså en mann på 189 cm er dominant i forhold til en mann på 185 eller 187, alt annet likt. Endret 25. april 2018 av coffeee Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Ja, ok. Det er jeg enig i. Ble bare forvirret av ordet 'Dominant', da det betyr noe helt spesielt når man snakker om gener. Du skrev også dette, som får det til å høres ut som om vi tenker på samme type 'Dominant': (...) En annen ting er at det som mann vil være et nederlag om konas gener for øyenfarge viser seg å være dominante over mine. (Når det er sagt, jeg er høyere enn de fleste mennene i familien hennes, så jeg antar jeg er dominant genetisk) Endret 25. april 2018 av Skurupu Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Det spørs på stjernetegnet du får barnet i. Jord = Grønn/brun, mørk blå. Luft = Lys blå, mørk brun. Vann = Mørk blå, mørk brun, svart-aktig, også hvit/lys blå. Ild = Lys blå, mørk grønn med svart elementer. Mine erfaringer. Endret 28. april 2018 av Taurean Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) I motsetning til de fleste andre liker jeg ikke blondiner med blå øyne best, og vil antakelig ende opp med en brunøyd kjæreste senere i livet. Jeg har blå øyne, og vet at det er under 10% av verdens befolkning som har det. I tillegg er det ansett for å være det mest attraktive. En av damene jeg holder på med, og som er en potensiell fremtidig kjæreste og muligens person å få barn med, er ikke etnisk norsk og har brune øyne. Det er derfor høyere sannsynlighet for at eventuelle barn vi får kommer til å få brune øyne. I det siste har jeg tenkt mye på om jeg har et ansvar som blåøyd, ved å sørge for at min farge blir videreført. En annen ting er at det som mann vil være et nederlag om konas gener for øyenfarge viser seg å være dominante over mine. (Når det er sagt, jeg er høyere enn de fleste mennene i familien hennes, så jeg antar jeg er dominant genetisk) Haha, unnskyld men dette ble litt for teit.. biten om dominans Du vet vel at «blandingsbarn» pleier å bli meget vakre?! Nesten overnaturlig vakre (med et snev av ironi) Du skriver ingenting om hvor din potensielle kjæreste kommer fra eller hudfarge, men brunt er dominant, ja. Så at barnet deres vil få brune øyne er høyst sannsynlig. Men ikke nødvendigvis.. En av mine stamkunder er fra Asia og har barn med en nordmann med blå øyne. Dette nydelige barnet har mørkeblå øyne og slett, brunt hår. However, hun hører til sjeldenhetene og jeg har sett MANGE ulike blandingsbarn. Endret 4. juni 2018 av Tåketrollet Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Fun fact. Jeg har brune øyne. Samtlige jenter har forklart øynene mine som en av de første ting som tiltrakk dem. Jeg er gjennomsnittlig høy (180cm), med store armer (genetisk da 'alle' menn i min familie har muskuløse armer by default), brede skuldre og bred rygg. Jeg har for "uvane" å gå fremoverbøyd så jeg kan se lavere ut enn jeg er. Jeg har flere venner som er høyere enn meg (og et par oppimot 200cm). Jeg kan aldri si å ha opplevd at de har bedre drag enn meg. Mitt inntrykk er at kvinner ser etter kraftig bygde menn med muskler og dette veier langt mer enn høyde. Jeg har portugeisiske aner og hos meg har nok det genet slått litt sterkt ut så har ofte opplevd å bli tatt for en utlending. Jeg tror du bommer litt på dine antagelser. (Høyden din har fåkkhål med din "dominans" å gjøre) - det eneste jeg forsåvidt kan gå med på er at de fleste kvinner ønsker en mann som er høyere enn seg selv og det betyr at en høy mann vil være attraktiv for høye kvinner (det betyr ikke at de fleste kvinner søker troll). Det handler om at kvinner tiltrekkes maskuline og eksotiske trekk (eksotiske fordi å blande gener utenfra gir større genetisk variasjon og bedre immunforsvar hos avkommet). Dvs at lyshåret og lyse øyne er ettertraktet i land som spania f.eks mens mørke trekk er attraktivt her i Norge. Det sagt - dette er noen få av utallige faktorer når mennesker velger partnere i et sivilisert samfunn. 1 Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 En annen ting er at det som mann vil være et nederlag om konas gener for øyenfarge viser seg å være dominante over mine. (Når det er sagt, jeg er høyere enn de fleste mennene i familien hennes, så jeg antar jeg er dominant genetisk) Du burde heller klone deg selv om du er redd for å få genene dine dominert 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 30. april 2018 Forfatter Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Jeg tror du bommer litt på dine antagelser. (Høyden din har fåkkhål med din "dominans" å gjøre Høyde er ALT. Glem muskelmasse. Det er en grunn til at presidenter i USA er høye. Det er en grunn til at førsteplassen alltid er høyest på lista. En annen fun fact om høyde er at hvis du har papegøye i bur skal den aldri henge slik at den blir høyere opp enn deg, for da underkaster den seg ikke. En lav mann er som er overvektig kvinne. Mange kvinner er selvfølgelig fornøyd så lenge mannen er høyere enn dem selv, på samme måte som du er fornøyd med gjennomsnittlig brede hofter. Det betyr ikke at du ikke hadde sagt ja takk til at de ble enda litt bredere, på samme måte som hun ville sagt ja takk til at du ble enda litt høyere hvis hun kunne velge. Det gjelder selvsagt en øvre grense, på samme måte som det gjelder en øvre grense for størrelse på rumpe og pupper hos kvinner. 200 cm er for høyt. Idealet ligger rundt 185-191. Endret 30. april 2018 av coffeee Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Lykke til i neste presidentvalg! COVFEFE 2020 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Når ble over gjennomsnittet brede hofter attraktivt? Nyheter for meg, i hvert fall. Dine teorier rundt høyde stiller jeg meg også tvilsom til. 1 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Stakkars Putin, bare 170 cm. ikke engang en beta male, men en maktløs cata male. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 30. april 2018 Forfatter Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Stakkars Putin, bare 170 cm. ikke engang en beta male, men en maktløs cata male. Du er inne på noe https://en.wikipedia.org/wiki/Napoleon_complex "Napoleon complex" is a theorised condition occurring in people of short stature. It is characterized by overly-aggressive or domineering social behaviour, and carries the implication that such behaviour is compensatory for the subject's stature. Endret 30. april 2018 av coffeee Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Stakkars Putin, bare 170 cm. ikke engang en beta male, men en maktløs cata male. Du er inne på noe https://en.wikipedia.org/wiki/Napoleon_complex "Napoleon complex" is a theorised condition occurring in people of short stature. It is characterized by overly-aggressive or domineering social behaviour, and carries the implication that such behaviour is compensatory for the subject's stature. Nå var Napoleon gjennomsnittlig høy på den tiden han levde, så den definisjonen kan vi vel ligge død. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 30. april 2018 Forfatter Del Skrevet 30. april 2018 Nå var Napoleon gjennomsnittlig høy på den tiden han levde, så den definisjonen kan vi vel ligge død. "This was average height for French male peasants but was quite short for an officer" Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Napoelon var såvidt meg kjent høy for sin tid. At han var lav var bare fiendlig propaganda. Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Det gjelder selvsagt en øvre grense, på samme måte som det gjelder en øvre grense for størrelse på rumpe og pupper hos kvinner. 200 cm er for høyt. Idealet ligger rundt 185-191. Synes kvinner at ulempene ved å være høy også er tiltrekkende? Som å få ryggplager for eksempel? Og hva om du får en jente på to meter? Er det tiltrekkende for menn? Forstår ikke logikken her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå