Gå til innhold

LG B7 55 magic remote mot Altibox dekoder

Anbefalte innlegg

Har akkurat gått til anskaffelse av nytt tv. Jeg synes LG B7 er svært så gild, men jeg sliter med å koble magic remote til dekoderen Altibox Arris VIP 1853. Det hadde vært greit med én fjernkontroll mindre i stua.

Jeg har testa med ulike remote-innstillinger i webos - Arris, Motorola, Pace - men ingen ser ut til å oppnå kontakt med dekoderen.

Er det noen her som vet om en løsning?

Hvis VIP 1853 ikke virker, vet noen om en nyere dekoder fra Altibox vil virke bedre? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge enheter må støtte kontroll via HDMI (LG B7 gjør det). Så kanskje rett supportavdeling er stedet å stille dette spørsmålet?

Edit:

Med mindre du skal bruke fjernkontrollen via IR på begge enheter; muligens LG support kan assistere her.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg har B6 og Altibox (nyeste dekoder). Det har fungert fint hittil uten at jeg husker hvilken innstilling jeg endte opp med, men i går poppa det plutselig opp en dialogbox på skjermen hvor altiboxen lurte på hvilken TV jeg hadde. 

Lenke til kommentar

Det ser ikke ut til at dette funker. Svarene fra både LG og Altibox er at hvis jeg har prøvd noen ulike settinger uten hell, så funker det nok ikke. Det er også tvilsomt om LG gidder å oppdatere mot en såpass gammel dekoder.

Så jeg hopper bukk over hele problemet; har bestilt nye Altibox, så får vi se hvilke muligheter det bringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...