Civilix Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Kanskje vi skal ta diskusjonen om oppvarming av batteri i sin egen tråd, og la denne handle om iX3 som vi enda ikke kjenner noe til om eventuell varming av batteri. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Det du sier er at en tesla ikke kan brukes i situasjoner der man parkerer mer enn noen få dager utenfor ladeinfrastruktur? (Slikt som parkeringsplasser på fjellet, flyplassparkeringer o.l.) Det er da normalt ikke noe problem å oppbevare batterier kaldt (det finnes naturligvis en grense på det også, men oftest ligger den på ca -40), det er før det skal belastes det bør komme opp på arbeidstemperatur. Det virker underlig at den skal stå å holde batteriet varmt så lenge som helst. Etter noen uker med den slags er jo forøvrig uansett batteriet tomt. Nei det sier jeg ikke, som nevnt er det snakk om noen få prosent og når den når en lavere prosent går den inn i absolutt sparemodus og kan stå i måneder. Ja absolutt, men bilen prøver å holde det innenfor en "frisk" temp ift når den skal belastes. En kan selvfølgelig slå av en hel masse greier for å få dette ned. Som sagt snakket jeg om max. Og det er ikke tomt nei Forøvrig enig i posten over om å stoppe/splitte denne praten. Endret 30. april 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Det ekstra ladelokket er fordi man faktisk kan velge å ha to strømuttak. Det er valgbart ekstrautstyr. Gir en valgfrihet til å rygge inn i parkeringsluka fremfor å kjøre inn med snuten. Om det er verdt å betale det som BMW eventuelt krever ekstra for denne tilleggsporten, må hver enkelt vurdere selv. Jeg hadde eventuelt håpt at man fikk velge hvilken av disse man ville ha, for mitt valg er å ha porten bake. Kilde? Jeg vil si det fortsatt er langt mer sannsynlig at det er mulighet for hybrid, slik det var på den ix3 bmw testa i Sverige i februar. Redigert: hvis du ikke har fått med deg testingen la meg vise til noen kilder Hybrid: https://carbuzz.com/news/here-s-the-first-definitive-evidence-of-the-bmw-ix3-plug-in-hybrid Elbil: https://carbuzz.com/news/here-s-an-early-look-at-the-bmw-ix3-electric-suv Finner ikke kilden nå. Kan ha blitt redigert bort om det viste seg å være feil info, eller jeg rett og slett ikke finner riktig artikkel nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå