haste Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg lurer på om det er mulig å lagre informasjon fra f eks labels til deler av en html fil. feks Text1.text = hei og text2.text = "på deg" og få lagret det på to forskjellige steder i en html fil? Er ikke no god til å forklare hva jeg mener, men håper noen skjønner det.. kommer kanskje med noen bedre eksempler seinere idag Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hmm.... mener du noe sånt: Dim HTML$ HTML = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC " & Chr(34) & "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" & Chr(34) & ">" & vbNewLine HTML = HTML & "<html>" & vbNewLine HTML = HTML & "<head>" & vbNewLine HTML = HTML & " <title>VB-test page</title>" & vbNewLine HTML = HTML & "</head>" & vbNewLine HTML = HTML & "<body>" & vbNewLine HTML = HTML & "Label1: " & Label1.Caption & "<br>" & vbNewLine HTML = HTML & "Text1: " & Text1.Text & "<br>" & vbNewLine HTML = HTML & "Text2: " & Text2.Text & "<br>" & vbNewLine HTML = HTML & "</body>" & vbNewLine HTML = HTML & "</html>" For "C:\Test.html" For Output As #1 Print #1, HTML Close #1 Lenke til kommentar
haste Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 sorry for at det har tatt så lang tid før jeg har svart. Har vel mer eller mindre glemt at jeg spørte... Fant ut at det blir litt mye kode på den måten, mulig å åpne en html fil og redigere denn for å så lagre den igjen? Lenke til kommentar
novcius Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) 'Haste fra Qnet eller? :) 'Jeg har laget noen eksempler til deg. Sub test() Dim str1 As String Dim str2 As String Dim lngPos1 As Long Dim lngPos2 As Long str1 = "heisann" str2 = "verden" lngPos1 = 35 lngPos2 = 29 Open "C:\index.htm" For Binary As #1 'putter strengene ved byte 35 og 29 i fila Put #1, lngPos1, str1 Put #1, lngPos2, str2 Close #1 End Sub 'Men tror kanskje det er noe slikt du er ute etter Sub test2() Const strFil As String = "C:\irak.htm" Dim strNyTekst As String Dim strGammelTekst As String Dim strBuffer As String strNyTekst = "George" strGammelTekst = "Saddam" 'jeg trenger en "tom" streng strBuffer = Space(FileLen(strFil)) Open strFil For Binary As #1 'laster hele fila inn i strengen Get #1, 1, strBuffer 'erstatter Saddam med George... strBuffer = Replace(strBuffer, strGammelTekst, strNyTekst) 'lagrer nystrengen i fila Put #1, 1, strBuffer Close #1 End Sub Endret 25. desember 2003 av novcius Lenke til kommentar
haste Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 hæst fra qnet thats me og takk for svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå