Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bør UD fraråde nordmenn å reise til Sør-Afrika?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.youtube.com/playlist?list=PLzGgCddcNWWmpnUTdy7HZnMOwT0VPNTzt

Linken jeg deler er reportasjer av Lauren Southern om SA.

Hun er en selvstendig journalist som har fått mye tyn fra venstre for hennes konservative holdninger.

Hun og flere har blitt utestengt fra England, Lauren ble anholdt av Kent politi under terrorloven fordi hun skulle intervjue Tommy Robinson.

Zimbabwe jaget ut sine hvite bønder og endte opp med hungersnød og ba om nødhjelp fra FN. SA ser ut til å følge samme linje.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, Sør-Afrika er et flott land. Det meste av kriminaliteten skjer i fattige town ships og der holder som regel turistene seg unna. 

Kriminalitet skjer over hele Sør Afrika. F.eks. ta en titt på kartet over Johannesburg. Det finnes enkelte områder som er relativt trygge, men at det bare skjer i townships er en myte. 

Johannesburg_crime_murder.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem fra 10 dager i Uganda, og hvis man bruker hodet så går det meste bra, uansett hvilket land man farter rundt i. Var i hovedsak ute på landsbygda og følte vel ingen direkte fare egentlig.

Gikk bort til flere lokale menn som hang over Boxer motorsykkelene på ekstremt mange steder i området, og selv de var hyggelige og var helt greit å ta bilder av de.

Eneste tiggeren med mørk hud jeg møtte pratet flytende norsk og bar på A4 printet ut i farger i Kongsberg på veien hjem...

Lenke til kommentar

Nei, Sør-Afrika er et flott land. Det meste av kriminaliteten skjer i fattige town ships og der holder som regel turistene seg unna. 

Kriminalitet skjer over hele Sør Afrika. F.eks. ta en titt på kartet over Johannesburg. Det finnes enkelte områder som er relativt trygge, men at det bare skjer i townships er en myte. 

Jeg innrømmer at jeg var litt generaliserende - poenget mitt er at en turist som holder hodet hevet og vet hvilke nabolag man skal bevege seg i, vil overleve en tur til Sør-Afrika. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Johannesburg_crime_murder.jpg

Dette var sløv dokumentasjon. Bruk dette istedet.

south-africa-crime-map.jpg

http://www.crimestatssa.com/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var sløv dokumentasjon. Bruk dette istedet.

attachicon.gifsouth-africa-crime-map.jpg

http://www.crimestatssa.com/

Dummeste jeg har lest idag. Du kan ikke engang se byene på kartet ditt. 

Townships ligger som oftest i nærheten av byene (kilde), områder du ikke vil klare å se på kartet ditt, så det er tydlig at du snakker om noe du kan ingenting om. 

Edit: Jeg trykket på lenken under kartet ditt. Det er ikke samme kart, og zoomer man inn på Johannesburg så motbeviser kartet deg. Det du driver på med er definisjonen av sløv dokumentasjon.

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dummeste jeg har lest idag. Du kan ikke engang se byene på kartet ditt. 

Townships ligger som oftest i nærheten av byene (kilde), områder du ikke vil klare å se på kartet ditt, så det er tydlig at du snakker om noe du kan ingenting om. 

Edit: Jeg trykket på lenken under kartet ditt. Det er ikke samme kart, og zoomer man inn på Johannesburg så motbeviser kartet deg. Det du driver på med er definisjonen av sløv dokumentasjon.

Zoomer du inn så kan du se på byene. Hva er det som motbevises egentlig?

Lenke til kommentar

Egentlig aldri skjønt meg helt på de nordmennene jeg kjenner som snakker om hvor fantastisk det er i Sør-Afrika, da med fokus på Cape Town. Mye kriminalitet og fattigdom, og ekstremt mye segregering og klasseskiller, i den forstand at svarte virker å inneha "drittjobbene", mens hvite i stor grad sperrer seg inne bak bak gjerder og gitter. Fin natur osv. men kan ikke si jeg synes det er en særlig trivelig by. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da burde vell UD advare imot å dra til USA også da.

Sør-Afrika har 600% flere drap per innbygger, så hvorfor i all verden skulle det være noen automatikk i det?

Vi snakker vell om farlig i forhold til Norge, det er jo der vi reiser fra. Brasil for eksempel er høyt på drapsstatistikken eller Jamaica begge ettertraktede turistmål. Så hvorfor peke ut SA. 

Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem fra 10 dager i Uganda, og hvis man bruker hodet så går det meste bra, uansett hvilket land man farter rundt i. Var i hovedsak ute på landsbygda og følte vel ingen direkte fare egentlig.

Gikk bort til flere lokale menn som hang over Boxer motorsykkelene på ekstremt mange steder i området, og selv de var hyggelige og var helt greit å ta bilder av de.

Eneste tiggeren med mørk hud jeg møtte pratet flytende norsk og bar på A4 printet ut i farger i Kongsberg på veien hjem...

Uganda er mye tryggere og har et mye bedre styre enn SA.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dokumentaren Farmlands laget av Lauren Southern er ute nå. Den viser en side av Sør-Afrika man sjeldent får se i de etablerte mediene.

Den hvite minoriteten lever et utsatt og utrygt liv i et stadig mer agressivt Sør-Afrika , mer opptatt av hevn enn  å la deres kompetanse komme samfunnet til gode.   Sør Afrika har falt som en stein på alle rankinger de siste 20 årene.  Det drepes titusenvis av mennesker hver år.  De offisielle statistikkene viser 50 drap om dagen ,men mange rapporteres ikke. 
Sør-Afrikas historie er lite kjent i Norge, de færreste vet hvordan landet ble grunnlagt, hvilke folkevandringer som har foregått, hvilken brutalitet landet har opplevd før det moderne sør-afrika oppstod.  Og hvilken levestandard landet faktisk oppnådde , til tross for et urettferdig system, som likevel fikk millioner av afrikanere over hele afrika til å forsøke å innvandre til landet, under aparteid.  

Se dokumentaren og del den.  https://www.youtube.com/watch?v=a_bDc7FfItk

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...