Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Verdt å beholde trepol kontakt i leilighet?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ikke lenge siden en leilighet, og den har ikke blitt pusset opp på en stund. Den hadde for eksempel et gammelt ISDN uttak, koblet til en eldgammel NT1 boks fra telenor. Denne er igjen koblet til en trepol kontakt på veggen. Nylig har leiligheten fått installert fiber fra altibox så der kommer både internett (og TV men det bruker ikke jeg). Så i teorien tror jeg ikke denne gamle trepol nettverkskontakten er i bruk. Jeg trakk ut stikkontakten fra NT1 boksen (som faktisk var plugget inn da jeg flyttet inn, lurer på hvorfor), og internett etc fungerer fortsatt, som forventet.

Det jeg lurer på er om alt dette er verdt å beholde? Kontaktene og utstyret ser ikke akkurat veldig fint ut og jeg har tenkte å kle om veggen etc så det hadde vært best å bare fjerne alt sammen. Er det lurt eller vil en slik gammel nettverkskontakt kunne ha noe verdi for leiligheten i fremtiden?

Endret av GrixM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gamle fasttelefonkontakten du snakker om ble avlengs forrige årtusen, og bare å fjerne. Siden den gang har RJ-45 veggkontakten erstattet den, og deretter igjen blitt erstattet av fiber og "fiber via coax".

Sånne gamle greier gir nok mer verdi ved å fjerne enn å beholde.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjernet selv gammelt telefonuttak i leiligheten når jeg pusset opp for 1 år siden. Ble i stedet montert dobbelt nettverksuttak på samme sted. Kabelen som var tilkoblet den gamle telefonkabelen ligger tilgjengelig i veggen bak nettverksuttakene om det skulle dukke opp noe uvenntet i fremtiden som gir behov igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...