Dapp47 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Hei, Får man skattefradrag for bruk av egen bil i jobb? I fjor kjørte jeg litt over 8000 KM for arbeidsgiver, da til kunder som gjerne hadde avreise direkte hjemme ifra og til kunden. Isåfall hvordan skal dette føres? Og gjerne en link som forklarer litt. Merk at jeg kun har 12 km/t tur retur til der jeg vanlig jobber, men har altså brukt 8000km i jobb (som jeg har fått kjøregodtgjørelse for) Endret 24. april 2018 av Dapp47 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Hvor mye fikk du i kjøregodtgjørelse per kilometer? Det er skattefritt opp til kr 3,50 / km. Det over må du skatte for. Får du f.eks 4,10 per kilometer, må du skatte av de siste 60 ørene. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Har du ikke kjørekostnader fra og til jobb på over 22 000,- kroner får du ikke noe fradrag på skatten.. 1,56 kroner per kilometer for inntil 50 000 kilometer i året. Kan si du kjører til og fra jobb 250 dager i året, vil det være 3000km, som utgjør bare 4680,- kroner og kan ikke trekkes fra skatten. Du får kjøregodtgjørelse for bruk av bil i egen jobb og ikke noe fradrag for dette (Ville vært smør på flesk), men du må eventuelt betale skatt på de kronene du får over et viss beløp som nevnt over.. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Har du ikke kjørekostnader fra og til jobb på over 22 000,- kroner får du ikke noe fradrag på skatten.. 1,56 kroner per kilometer for inntil 50 000 kilometer i året. Kan si du kjører til og fra jobb 250 dager i året, vil det være 3000km, som utgjør bare 4680,- kroner og kan ikke trekkes fra skatten. Du får kjøregodtgjørelse for bruk av bil i egen jobb og ikke noe fradrag for dette (Ville vært smør på flesk), men du må eventuelt betale skatt på de kronene du får over et viss beløp som nevnt over.. Da har jeg forstått det riktig. Jeg skatter av de 60 ørene ved utbetaling ifra arbeidsgiver så det er gjort. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå