Gå til innhold

Microsoft registrerte mye mer supportsvindel i fjor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

synes det er litt morsomt med sånne support telefoner når de ringer. Spiller dum og forteller at det er barnebarna som har gitt meg pc-en og jeg egentlig ikke kan så mye om det. Da blir de fort gira ;)

Sist gang skulle han ha meg til å åpne event viewer og siden jeg ikke hadde peiling på data var det mange feil jeg gjorde og typos osv, men har var tålmodig og til slutt kom vi frem dit. Da sa han at det var mange feil i listen, men de som var røde var de farlige. Da sa jeg at det er jo ingenting i listen her, den er helt tom. Da forstod han var blitt lurt. da fikk jeg beskjed f.u. også la han på :D

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske sist jeg ringte noen for support, bortsett for en kranglete skriver for noen år siden. For OS-et? Det må ha vært i det forrige århundret ... (nei, jeg bruker ikke Windows, verken på jobb eller privat)

Jeg bruker både Windows og Linux og har aldri ringt support. Men det er ingen OS som ikke har behov for support i gitte tilfeller. Primært fordi det ikke nødvendigvis har med om systemet er enkelt eller ikke, men er vel så ofte er knyttet til feil. Og selv de enkleste systemene har faktisk feil.

I tillegg er kompetansen hos enkelte brukere omtrent på nivå med å slå av/på lyset.

Svindelen her er heller ikke avhengig av supportbehov, men faktisk baserer seg på overtalelsesevne og at mange er godtroende og har liten forståelse. Et OS med teoretisk minimalt supportbehov vil uansett kunne være utsatt fordi det fremdeles kan ha feil og sikkerhetsbrister. Brukeren vil heller ikke nødvendigvis ha kompetanse til å forstå om det er supportbehov eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...