Harald Brombach (digi.no) Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Brukerne lar seg fortsatt narre.Microsoft registrerte mye mer supportsvindel i fjor Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Kanskje lage et operativsystem der support er et unødvendig begrep? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Kanskje lage et operativsystem der support er et unødvendig begrep? Må lage det skikkelig simpelt da, hvor den eneste funksjonen er å fortelle at systemet er på.. Eller, det finnes vel allerede lyspærer.. 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg kan ikke huske sist jeg ringte noen for support, bortsett for en kranglete skriver for noen år siden. For OS-et? Det må ha vært i det forrige århundret ... (nei, jeg bruker ikke Windows, verken på jobb eller privat) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 synes det er litt morsomt med sånne support telefoner når de ringer. Spiller dum og forteller at det er barnebarna som har gitt meg pc-en og jeg egentlig ikke kan så mye om det. Da blir de fort gira Sist gang skulle han ha meg til å åpne event viewer og siden jeg ikke hadde peiling på data var det mange feil jeg gjorde og typos osv, men har var tålmodig og til slutt kom vi frem dit. Da sa han at det var mange feil i listen, men de som var røde var de farlige. Da sa jeg at det er jo ingenting i listen her, den er helt tom. Da forstod han var blitt lurt. da fikk jeg beskjed f.u. også la han på Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Jeg kan ikke huske sist jeg ringte noen for support, bortsett for en kranglete skriver for noen år siden. For OS-et? Det må ha vært i det forrige århundret ... (nei, jeg bruker ikke Windows, verken på jobb eller privat) Jeg bruker både Windows og Linux og har aldri ringt support. Men det er ingen OS som ikke har behov for support i gitte tilfeller. Primært fordi det ikke nødvendigvis har med om systemet er enkelt eller ikke, men er vel så ofte er knyttet til feil. Og selv de enkleste systemene har faktisk feil. I tillegg er kompetansen hos enkelte brukere omtrent på nivå med å slå av/på lyset. Svindelen her er heller ikke avhengig av supportbehov, men faktisk baserer seg på overtalelsesevne og at mange er godtroende og har liten forståelse. Et OS med teoretisk minimalt supportbehov vil uansett kunne være utsatt fordi det fremdeles kan ha feil og sikkerhetsbrister. Brukeren vil heller ikke nødvendigvis ha kompetanse til å forstå om det er supportbehov eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå