Gå til innhold

Hjelp til bygge gaming pc 20.000kr

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skal hjelpe en kompis med å bygge gaming pc inkl skjerm for ca 20.000..

Er det noen som har lyst å hjelpe meg her? Jeg har prøvd å sette isammen, men havner fort på 30.000.. Vet ikke hvor jeg kan "kutte" i specsa. Han gjerne ha 27" skjerm. Det skal i hovedsak spilles fortnite/pubg/battlefield 1,

Har valgt ut i7-7700K og 1080 skjermkort. Og 500 SSD disk.. Men ser nå at kanskje det blir overkill med hans budsjett? Og hva slags skjerm bør jeg velge? Må det velges skjerm med Gsync? ser de fleste skjermer er freesync?

Bør jeg ha i7 eller funker det med i5? 

Noen som har lyst å lage en liste på komplett feks med deler? Alt jeg trenger? 

Er det mulig å få dette inkl skjerm for under 20.000kr??

På forhånd takk :)

Endret av bgulhaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å lag med i5-8600k, eller 8600. GTX1070, og mindre eller tregere ram (ville dog ikke hatt mindre enn 16GB). 

Ok takk for tips.. Men det er sykt mye forskjellig å velge i gtx 1070.. hvordan velger man her?

Og har du tips til strømforskyvning?

Lenke til kommentar

Skal fint være mulig å finne skjerm til 2000, dette er uten tvil den beste sammensetningen av pcdeler man får i den prisklasse. 

https://www.prisjakt.no/list.php?l=393698&view=m

(Hentet fra: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470 )

(Prisforskjell pga skjermkortmangel) 

Denne mangler kjøler til CPUen.

Ja, CPU vifta selges ikke lenger. Legg til en Noctua NH-D15 så er vel alt i boks. Men skal ikke si med sikkerhet at den passer med rambrikkene, det er noe man må sjekke litt med målene eller bare google litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Neste generasjons skjermkort fra Nvidia kommer i Juli. Men du kan være sleip å kjøpe ett i dag og benytte deg av åpent kjøp når neste gen skjermkort lanseres.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ok.. Men ang kabinett. Vil alle passe? Trenger ikkenoe avansert da den står gjemt bort uansett..

Funker det feks med dette? https://www.komplett.no/product/949122/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/bitfenix-nova-midi-tower-hvit?offerId=KOMPLETT-310-949122#

Noe tips til skjerm? Noen som vet hva jeg bør se etter her? Finnes det greie alternativer til under 4-5 lapper?

Må jeg kjøpe med gsync?

Lenke til kommentar

Denne tror jeg er så bra som du får det. Ender på 15 434,- Da har han litt spillerom til en skjerm og! Får han noe penger til overs koster det 1000kr å oppgradere fra i5-8600k til i7-8700k. Evt 1500-2000kr for å få GTX 1080/GTX 1070Ti

Men hvorfor velge deler løst, når man får oppgraderingspakke? Er det noe spesiell forskjell her?

https://www.komplett.no/product/986620/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i5-8600k?offerId=KOMPLETT-310-986620#

Lenke til kommentar

Neste generasjons skjermkort fra Nvidia kommer i Juli. Men du kan være sleip å kjøpe ett i dag og benytte deg av åpent kjøp når neste gen skjermkort lanseres.

Frist for å benytte åpent kjøp er 14 dager :)

Ok.. Men ang kabinett. Vil alle passe? Trenger ikkenoe avansert da den står gjemt bort uansett..

Funker det feks med dette? https://www.komplett.no/product/949122/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/bitfenix-nova-midi-tower-hvit?offerId=KOMPLETT-310-949122#

Noe tips til skjerm? Noen som vet hva jeg bør se etter her? Finnes det greie alternativer til under 4-5 lapper?

Må jeg kjøpe med gsync?

Står at kabinettet støtter skjermkort opp til 280mm. ASUS Strix f.eks er 298mm! Ellers står det at det støtter hovedkortstørrelser ATX, mATX og mITX. Så du må ha et som er av denne størrelsen. Det vanligste er ATX.

Denne tror jeg er så bra som du får det. Ender på 15 434,- Da har han litt spillerom til en skjerm og! Får han noe penger til overs koster det 1000kr å oppgradere fra i5-8600k til i7-8700k. Evt 1500-2000kr for å få GTX 1080/GTX 1070Ti

Men hvorfor velge deler løst, når man får oppgraderingspakke? Er det noe spesiell forskjell her?

https://www.komplett.no/product/986620/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i5-8600k?offerId=KOMPLETT-310-986620#

Det KAN være dyrere enn å kjøpe delene hver for seg, og at man ikke får velge selv hva som er i pcen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

? Komplett lanserte nettopp 60 dagers åpent kjøp. 

Lenke til kommentar

Det visste jeg ikke  :hmm:

Men nettbutikker er kun lovpålagt å ha 14 dagers åpent kjøp. Hva de tilbyr utover det er dere sak :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det visste jeg ikke  :hmm:

Men nettbutikker er kun lovpålagt å ha 14 dagers åpent kjøp. Hva de tilbyr utover det er dere sak :)

Ja, men både nettbutikker og fysiske butikker konkurrerer over å gi kundene de beste ordningene. Dette ser man spesielt i elektronikk bransjen. Elkjøp har nylig utvidet returretten til 50 dager. Power har 30 dager. Komplett er faktisk bransjeledende med sin nye endring. Dustinhome har også 60 dager, men du kan ikke ha brukt produktet da de krever at forpakningen skal være uåpnet. 

Eller rettelse. Nettbutikker er lovpålagt 14 dagers angrerett. Åpent kjøp er noe butikkene tilbyr i tillegg for å vinne kunder over til dem. Og siden angreretten ikke gjelder i vanlige butikker så er tilbudet om åpent kjøp ekstra viktig for kunden. Med den lovpålagte angreretten kan også butikken kreve at du betaler for returfrakten selv. Komplett har i tillegg til åpent kjøp i 60 dager, også gratis returfrakt. De er virkelig klasseledende. Hatten av for dem.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...