gucciboy11 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Yamaha dtr 09 modellen min stoppa brått i fjor høst og starta ikke. Når Eg tok på original potte for noen dager siden starter den på gir men ikke på kick, eg prøvde å skifte til effektanlegg idag og då starta den ikkje i heiletatt verken på gir eller kick. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Hva mener du med "starter på gir, men ikke på kick"? Må du trille sykkelen i gang? Lenke til kommentar
gucciboy11 Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Ja må trilles igang Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 En totakt trenger tre ting for å starte. Bensin, luft, og gnist. Start med å se om luftinntaket er blokkert. Får den ikke nok luft starter den ikke. Dette er visuell sjekk rundt luftfilteret og forgasseren. Det er som regel aldri lufttilførselen som er problemet. Men det er lettest så like så greit å starte med det. Ta ut pluggen. Er pluggen våt får motoren bensin. Er pluggen tørr men du får gnist, får du ikke brennstoff i sylinderen. Er pluggen våt, og du i tillegg har gnist. Kan det være en idé å bytte plugg. Får du ikke gnist i det hele tatt med ny tennplugg; har du feil på det elektriske. For å sjekke bensinen må du løsne bensinslangen fra forgasseren og gi gass. Det skal normalt komme bensin ut av slangen da. Hvis det er i orden, er det noe som blokkerer bensintilførselen i forgasseren. Det kan være vann i bensinen, flotør som sitter fast, eller dritt i dysene. For å sjekke flotøren må du skru av pluggen under forgasseren og la bensinen renne ut. Når du har tømt forgasseren for bensin skal du gi gass, og normalt se at det kommer mer bensin ut av hullet til pluggen. Nå kan du og se om du har hatt vann i systemet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå