AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Har søk litt på nett om dette, men finner ikke det jeg leter etter.Om jeg har vært på AAP over flere år, og nå får innvilget uføretrygd, vil jeg få etterbetalt mellomlegget imellom AAP og uføretrygd hele denne perioden? Eller får jeg etterbetalt mellomlegget tilbake til den dato jeg fremmet krav om uføre? Eller ingenting i det hele tatt? Anonymous poster hash: cbaca...3b6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Du vil få etterbetalt ung ufør tillegget om du kvalifiserer for dette. Det gjelder hele perioden du har hatt AAP fra du var 20 år gammel. Det vil si at du får ikke etterbetaling fra årene hvor du var 18 og 19 år gammel. Endret 24. april 2018 av Kron Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 AAP uten tillegg (ung ufør) er vel høyere enn uføretrygd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) AAP uten tillegg (ung ufør) er vel høyere enn uføretrygd. Nei, uføretrygd er høyere. Minstesats for AAP uten tillegg er 2G i året. Minstesats for uføretrygd uten tillegg er 2.28G om man har en ektefelle eller samboer, og 2.48G om man er enslig. Endret 24. april 2018 av Kron Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Det gis ikke etterbetaling av uføretrygd forut for tre måneder før søknadsdato (med noen få svært snevre unntak), og det gis aldri etterbetaling av uføretrygd for perioder man har mottatt AAP. Det eneste som kan etterbetales er et ev. "ung ufør"-tillegg. Endret 24. april 2018 av krikkert 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå