Gå til innhold

Nå øker HBO prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

HBO Nordic er virkelig en dårlig tjeneste. Skulle se på men in black forleden dag og filmen stoppet med noen sekunders mellomrom pga buffering. Ga opp og prøvde igjen dagen etter, samme problem. Avslutta kundeforholdet samme dag.

 

Og nei, det er ikke noe i veien med internettkoblinga. Det var ingen problemer med andre tjenester som netflix som har en langt høyere bitrate på streamingen(4k)

Endret av Kron
Lenke til kommentar

HBO Nordic er på mange måter milevis bak Netflix, men innholde de leverer av serier gjør at jeg fortsatt er kunde. Dette prishoppet gjør meg ingenting, "dessverre". Jeg skulle likt å boikotte HBO og gjort at de føler seg "tvunget" til å oppgradere tjenesten sin, men det fører bare til at jeg må ty til piratbukta igjen for serier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Økning med 10,- er greit nok og ventet, men at de fortsatt ikke har klart å lage en "Min Liste" som tar hele serier istedet for bare enkelt episoder er helt utrolig...Skal de øke prisen må de fikse disse irritasjonsmomentene sine. Folk har klaget over dette på Facebook sidene deres i lange tider

  • Liker 6
Lenke til kommentar

om man ikke har fått beskjeden "oj.. noe gikk galt" men alle strømmingstjenester kunne godt lagd egene applikasjoner med HW akselerasjon så man kunne brukt tjenestene på treg maskinvare også. ( intel atom/celeron )   

Endret av kjeLL//
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisen er ikke det som er problemet her. HBO leverer en tjeneste som ikke holder mål (snakker ikke om innholdet). Buffring, hakking, dårlig kvalitet osv.

 

Når de atpåtil øker prisen uten å utbedre tjenesten sin så synes jeg det er litt dumt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

10 kroner fra eller til har lite å si. Bruker bare å abonnere en måned når GoT er ute.

Men verre er det at HBO-appen på Smart-TV er helt forferdelig elending. Virkelig den verste av alle strømme-apper som finnes. Bildekvaliteten holder nesten VHS-kvalitet, selv om jeg har internett godt nok til å få maks kvalitet på Netflix. Mørke scener i GoT ser rett og slett helt ræva ut, og battle of the bastards kampscenen var bare en eneste stor grøt, umulig å se hva som skjedde.

 

Og episodene legges i feil rekkefølge i listen. Fikk avslørt store deler av GoT forrige sesong fordi jeg var dum nok til å lese sammendraget av de nyere episodene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Overraskende at folk vil si opp for kr 10,-

 

Men en øl for 70,- er helt greit

 

Det er ikke 10 kroner i seg selv som er problemet, det er en slikk og ingenting, men at de øker prisen på en tjeneste som leverer møkka dårlig kvalitet, og det selv etter mange år med klager. Om du leser tester av streamingtjenester vil du ofte se igjen ting som dårlig bildekvalitet og lyd, samt elendig brukergrensesnitt. Bare det at på noen enheter så viser ikke navnet på filmen eller serien du har satt i køen din er jo helt utrolig. Får se navnet på episoden men ikke hvilken serie det er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Overraskende at folk vil si opp for kr 10,-

 

Men en øl for 70,- er helt greit

 

Om du faktisk leser kommentarene her så er det vell faktisk prisøkning uten kvalitetsøkning de siste 6 årene som er problemet, en ting er pils til 70,- men om pilsen plutselig kostet 85,- og de vannet den ut til halvparten av det den var, så er det plutselig noe annet
  • Liker 8
Lenke til kommentar

verre er det at HBO-appen på Smart-TV er helt forferdelig elending. Virkelig den verste av alle strømme-apper som finnes. Bildekvaliteten holder nesten VHS-kvalitet, selv om jeg har internett godt nok til å få maks kvalitet på Netflix. Mørke scener i GoT ser rett og slett helt ræva ut, og battle of the bastards kampscenen var bare en eneste stor grøt, umulig å se hva som skjedde.

 

Har aldri brukt TV-appen, men er du sikker på at det er der problemet ligger?  Jeg har HBO integrert i Altibox-dekoderen og der er jeg relativt godt fornøyd med grensesnittet.  Hakking og bufring har jeg aldri opplevd, men den generelle kvaliteten er akkurat som du nevner - fullstendig søppel.  Paradoksalt nok var/er kvaliteten på GoT enda dårligere enn på det andre innholdet deres, til tross for at det er flagship-produktet deres.  Da synes jeg det er nærliggende å tro at appen har lite med saken å gjøre og at man helt enkelt ikke får noen bedre kvalitet enn ihjelkomprimert 720p uansett hvordan man velger å "nyte" innholdet.

 

Om noe skal forandre seg hos HBO Nordic tror jeg det må masseutmeldelse til, for selskapet har helt tydelig ingen interesse av hva kundene tenker om produktet de leverer.  Jeg har sendt dem flere henvendelser uten noen gang å få et svar og på telefon finnes ingen som vet noe som helt om noe som helst.

Lenke til kommentar

Nevner bare at HBO Nordic står bak HBO i Spania, noe som gjør at de har en elendig app som i bunn og grunn er uendret siden lansering enda mer graverende. Mer arrogant selskap skal man lete lenge etter.

 

HBO Nordic er også 100% eid av HBO, de var ikke det tidligere

Lenke til kommentar

 

verre er det at HBO-appen på Smart-TV er helt forferdelig elending. Virkelig den verste av alle strømme-apper som finnes. Bildekvaliteten holder nesten VHS-kvalitet, selv om jeg har internett godt nok til å få maks kvalitet på Netflix. Mørke scener i GoT ser rett og slett helt ræva ut, og battle of the bastards kampscenen var bare en eneste stor grøt, umulig å se hva som skjedde.

Har aldri brukt TV-appen, men er du sikker på at det er der problemet ligger? Jeg har HBO integrert i Altibox-dekoderen og der er jeg relativt godt fornøyd med grensesnittet. Hakking og bufring har jeg aldri opplevd, men den generelle kvaliteten er akkurat som du nevner - fullstendig søppel. Paradoksalt nok var/er kvaliteten på GoT enda dårligere enn på det andre innholdet deres, til tross for at det er flagship-produktet deres. Da synes jeg det er nærliggende å tro at appen har lite med saken å gjøre og at man helt enkelt ikke får noen bedre kvalitet enn ihjelkomprimert 720p uansett hvordan man velger å "nyte" innholdet.

 

Om noe skal forandre seg hos HBO Nordic tror jeg det må masseutmeldelse til, for selskapet har helt tydelig ingen interesse av hva kundene tenker om produktet de leverer. Jeg har sendt dem flere henvendelser uten noen gang å få et svar og på telefon finnes ingen som vet noe som helt om noe som helst.

Litt usikker. Brukte app på Android tidligere sammen med Chromecast og følte at dette var bedre. Men nå når jeg har smart TV har jeg bare alle søketjenester der, og alle funker fjell utenom HBO. På smart tv-en er ihvertfall brukergrensesnittet helt elendig, den henger seg og det kunne gå 10 sekunder fra jeg trykker på en knapp til det skjer noe. Har ikke brukt appen siden forrige sesong av GoT var.

 

La merke til at andre serier var mye bedre bilde enn på GoT som er helt latterlig siden de fleste jeg kjenner bare har HBO for den serien. Forrige gang såg jeg igjennom Sopranos på nytt og da slo det meg at GoT holder nesten samme kvalitet bildemessig. GoT ser ut som en serie fra tidlig 2000-tall i appen.

Lenke til kommentar

HBO Nordic er langt bak blant annet Netflix når det kommer til kvalitet og innhold. Bruker stort sett Netflix, men også viaplay og tv2 sumo. HBO Nordic er ekstremt dårlig på å kommunisere mellom 2 forskjellige enheter. Er mange ganger jeg må lete etter hvilken episode jeg er på, fordi den ikke greier å huske det selv. I tillegg har jo netflix ganske gode funksjoner, sånn som at du kan skippe intro. I tillegg tilbyr de langt høyere kvalitet og mye mer innhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...