Gå til innhold

Dette er de beste mobilabonnementene nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir jo ikke påpekt i testen som jeg ser, i hvert fall veldig dårlig skrevet om hvilket nettverk de bruker. Komplett bruker Telenor, som jeg vil regne med er dyrere enn Netcom sitt. Det er veldig mange steder i Norge hvor Netcom nettet ikke fungerer og må derfor ta i bruk Telenor. Selv er jeg en av disse. Det jeg merker at jo at alle de "billige" mobilabonnentene bruker Netcom sitt, mens ytterst få av de som tilbyr Telenor sitt, er i samme prisklasse. Testen burde ha tatt for seg nettverk som blir tatt i bruk og hvilken som er billigst innen de forskjellige. (Netcom=Telia)

Telipol bruker også Telenor sitt nett.

Lenke til kommentar

Blir jo ikke påpekt i testen som jeg ser, i hvert fall veldig dårlig skrevet om hvilket nettverk de bruker. Komplett bruker Telenor, som jeg vil regne med er dyrere enn Netcom sitt. Det er veldig mange steder i Norge hvor Netcom nettet ikke fungerer og må derfor ta i bruk Telenor. Selv er jeg en av disse. Det jeg merker at jo at alle de "billige" mobilabonnentene bruker Netcom sitt, mens ytterst få av de som tilbyr Telenor sitt, er i samme prisklasse. Testen burde ha tatt for seg nettverk som blir tatt i bruk og hvilken som er billigst innen de forskjellige. (Netcom=Telia)

Jeg vil ikke si meg enig i det du skriver når det gjelder at "alle" de billigste bruker Telia sitt nett. 

Telipol, Komplett Mobil, Fjordkraft Mobil = Telenor 

Ice, Chili Mobil og Get Mobil = Telia (Ice bruker i tillegg sitt eget nett og roamer hos Telia der de ikke har dekning)

Så det er ganske jevnt fordelt mellom nettene hvem som har operatører med virkelig lave priser vil nå jeg si.

Lenke til kommentar

Komplett fakturerer 1 kr ekstra pr. megabyte for overforbruk mens ICE og Chili bare struper hastigheten til ingen ekstra kostnad.

Dette gjør dem helt opp til 3 GB , du kan risikere å få en gigantregning hvis poden sitter streamer.

Det styrer jeg lett unna.

Lenke til kommentar

Komplett fakturerer 1 kr ekstra pr. megabyte for overforbruk mens ICE og Chili bare struper hastigheten til ingen ekstra kostnad.

Dette gjør dem helt opp til 3 GB , du kan risikere å få en gigantregning hvis poden sitter streamer.

Det styrer jeg lett unna.

Det er bare å aktivere Datakontroll hos Komplett Mobil så struper de til 128 kbits og du betaler 0 kr for overforbruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg betaler 249 for 5 GB hos Talkmore.

Du som ennå har 5GB-abonnementet til Talkmore... Får du opp 4G-tale-symbolet øverst på skjermen din?

Man må ringe Talkmore å be dem aktivere 4G-tale. Men ikke alle telefoner støtter 4G-tale, og du vil kunne oppleve problemer med å få slått av/på samtale venter om du får aktivert 4G-tale.

Kundesidene burde kunne gi kundene dette alternative slik at man selv kan styre om man vil ha det eller ikke.

Lenke til kommentar

Ja, OK. Greia er at jeg selv hadde 5GB-abonnementet inntil i går. Fikk aldri opp noe 4G-tale-symbol på skjermen til tross for at innstillingene på telefonen var slått på. Nå har jeg hoppet over på Fritt 4GB+EU, og da – helt uten å måtte gjøre noe – dukket 4G-tale-symbolet opp. Men da vet jeg iallfall hvorfor dette tilsynelatende ikke var aktivert mens jeg fortsatt hadde Fritt 5GB.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...