Alenemor Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Nå når telen går legger jeg merke til en slags klunkelyd i bilen når jeg kjører over humper. Kan minne om lyden når jeg måte bytte hjullager, men denne gangen er det ingen lyder når jeg svinger.. Noen tanker om hva det kan være? Bilen er en passat -14 modell. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Hjuloppheng eller balansestag. Prøv å lokalisere hvor lyden kommer fra (foran, bak, høyre, venstre) Se etter lekkasje fra bærekuler Prøv å dra i forhjulet med hendene kl 6 og kl 12 på hjulet. Klakker det? Kan være styrekule: Prøv det samme med hendene kl 3 og 9. /Ole Lenke til kommentar
Alenemor Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Hjuloppheng eller balansestag. Prøv å lokalisere hvor lyden kommer fra (foran, bak, høyre, venstre) Se etter lekkasje fra bærekuler Prøv å dra i forhjulet med hendene kl 6 og kl 12 på hjulet. Klakker det? Kan være styrekule: Prøv det samme med hendene kl 3 og 9. /Ole Takk for tips! Høres ut som det kommer fra foran i bilen, kanskje venstre side. Blir man ruinert av dette på verksted tror du? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Hvis du er innenfor garantiperioden og ikke har kjørt langt (over 100k ?) burde de fikse det for deg uten kostnad. Jeg kjenner ikke Passat, men skifte av nedre bærekule tar vel ca en time pluss del. Ca 2000 kr? Lenke til kommentar
Alenemor Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Hvis du er innenfor garantiperioden og ikke har kjørt langt (over 100k ?) burde de fikse det for deg uten kostnad. Jeg kjenner ikke Passat, men skifte av nedre bærekule tar vel ca en time pluss del. Ca 2000 kr? Bilen har gått 150.000, så er vel ikke mye garanti igjen Lov å håpe at man ikke blir ruinert iallefall! Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) 150k er vel en typisk levetid for en bærekule. Jeg ville sjekket pris på et par frittstående verksted (men ikke ta for gitt at det er bærekula). Lykke til! Endret 24. april 2018 av Ole3 Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg hadde klunkelyd i min bil da jeg kjørte over dumper. Var støtdemper bak og lenkearm foran. Kostet ikke mye å bytte. Var veldig enkelt å gjøre selv også. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 (endret) Jeg vil tippe lenkarm(er) Passaten er lik mye av Skoda'ene og vi har byttet masse slike på Skoda. Denne koster ikke all verden å bytte ut. Endret 1. mai 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå