Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker maksgresen for datatrafikk


Anbefalte innlegg

Dette vil jo føre til ulovligheter. Hva bruker man 6 GB/mnd til? Stort sett nedlasting av piratkopiert materiale. Tviler på at flertallet av Telenors ADSL-brukere kun bruker bredbånd til å høre på nettradio eller se web-tv (kan ikke det særlig lenge m. 1 Gb/mnd, eller 34 MB pr dag)

 

For ordinær web-surfing (html) holder dette kanskje.

Jeg ser daglig web tv fra tv2 i 1500kbs, hvor lenge vil det vare tro...

Det gjør eg og på NRK NettTV, though bare i 700kbit. Heime i Stavanger så ser eg på Lyse sitt NettTV med 10mbit!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, tok kontakt med kundeservice i Telenor. De bekrefter at 5Gb blir lagt til de som har ADSL med 1Gb kvote!! Altså ikke til de med 30Gb. Hvis disse 5 ekstra Gb ikke blir brukt opp i desember skal de ikke bli slettet ved månedsskifte til januar.

 

:roll:

Det er slemt , virkelig slemt , de har ikke engang likestilling, STYGT! :dribble:

Lenke til kommentar
Slik provoserer. Folk velger vel ikke bosted grunnet internett-muligheter!?

Ehh, jo? Jeg sjekket før jeg kjøpte leiligheten, at flere ADSL tilbydere er tilgjengelig. Nå kan jeg også få 12.5Mbit fra Firstmile. Hadde jeg ikke sjekket dette hadde jeg trolig endt opp med en uønsket tilbyder, som f.eks. tilbyd ADSL med dårlig ut hastighet.

 

Hvis jeg hadde våknet opp en dag til kun telenor som "option" for ISP, hadde jeg flyttet innen få uker.

Jaja, men nå vil jeg tro (og håpe) at det er ikke så mange som kun lever for å kunne laste ned mest mulig warez døgnet rundt :ermm:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Først har de et talentløst møkkatilbud som folk biter på og tror er bra på grunn av at telenor er så store og flotte og blablabla...

Deretter kommer de med en så vanvittig sjenerøs julegave som viser hvor fantastisk snille de er...

Dette er elendighet fra ende til annen....

Problemet er at folk flest skjønner det forståelig nok ikke...

Det er kjeltringer i alle bransjer...her har vi utvilsomt en av dem....

Lenke til kommentar
Først har de et talentløst møkkatilbud som folk biter på og tror er bra på grunn av at telenor er så store og flotte og blablabla...

Deretter kommer de med en så vanvittig sjenerøs julegave som viser hvor fantastisk snille de er...

Dette er elendighet fra ende til annen....

Problemet er at folk flest skjønner det forståelig nok ikke...

Det er kjeltringer i alle bransjer...her har vi utvilsomt en av dem....

Du har rett. Foreldre veit somoftast ikkje om noko anna enne tele********

Lenke til kommentar
Min 30 GB kvote har ikke økt. Jeg vil tro at Telenor ikke bare gir "julegaven" til de med 1 GB.

Min står også på 30GB fremdeles. Synes at Telenor heller kunne gitt oss valget mellom økt båndbredde og 5GB ekstra. Klarer uansett aldri å laste ned mer enn 15GB/måneden.

jeg kan godt laste ned 60 gb lett i mnd. Har "heldigvis" to hjem. Så jeg får fordelt nedlastingen.

Lenke til kommentar
Vel, tok kontakt med kundeservice i Telenor. De bekrefter at 5Gb blir lagt til de som har ADSL med 1Gb kvote!! Altså ikke til de med 30Gb. Hvis disse 5 ekstra Gb ikke blir brukt opp i desember skal de ikke bli slettet ved månedsskifte til januar.

 

:roll:

Det er slemt , virkelig slemt , de har ikke engang likestilling, STYGT! :dribble:

sinnsykt enig

Lenke til kommentar

Så lenge Telenor har de prisene og begrensningene på ADSL linjene sine, så er de totalt uaktuelle for meg. Selve linjekvaliteten de leverer er jo egentlig prima vare... i hvertfall det ene året jeg hadde Telenor ADSL.

 

Uansett, nå har jeg NGT. Catch eller NGT er de eneste aktuelle ISP'ene for min del på xDSL!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke all den pepper'n telenor får her.

Min egen erfaring er meget bra.

Linjen min på 704/128 ligger rundt 730-740Kbit og jeg har heller ikke merket noe til at linjen har vært nede de to årene jeg har brukt den.

Kundeservicen har vært helt grei og det gikk heller ikke lang tid fra vi bestilte til vi hadde adsl i huset.

 

Ser at endel klager på begrensningene til telenor sine adsl-abb. Hvorfor bestiller dere disse da? Dere er jo tydeligvis veldig klar over hvor "ræva" dette er.

 

Og for de som fortsatt ikke har forstått det: Julegaven fra Telenor er foreløpig KUN til de med ONLINE ADSL 704 med begrensning på 1 Gb.

http://www.online.no/ti/produkt/adsl/julekort/julegave.html

Er det så vanskelig å skjønne denne siden?

 

Får sikkert masse kjeft nå..... :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...