Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker maksgresen for datatrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
horenor driver reine med reine mafia virksomheten jeg gleder meg til de har mista monopolet sitt :)

Det er jo litt morsomt og se i mange tråder at folk er sure og sinte på Online ADSL når de selv tydeligvis har valgt dem som ISP, jeg skjønner ikke at de ikke velger noen av de andre som er tilgjengelige i området,

Og for de som måtte hevde de ikke kunne gjort det andreledes:

Det er _alltid_ alternativer til Online ADSL så kom ikke og hevd at man ikke har noe valg.

Lenke til kommentar
Min står også på 30GB fremdeles. Synes at Telenor heller kunne gitt oss valget mellom økt båndbredde og 5GB ekstra. Klarer uansett aldri å laste ned mer enn 15GB/måneden.

Og gi ekstra kvote er omtrent gratis, og øke hastigheten koster endel penger pr kunde, Online ADSL har ikke direkte kontroll over utstyret slik som NGT og noen andre.

De må svjv betale Telenor Networks en viss sum pr kunde for og endre hastighet og det blir det penger av....

Lenke til kommentar

Sjønner ikke vitsen men denne grensen på 1 Gb, det er jo bare for å lage irritasjon. Hadde grensa vært på 20Gb hadde det vært levelig for de fleste. Men selvfølgelig vet de jo at mange kommer til å kjøpe ekstra Gb når kvoten er brukt opp, dermed tjener de mer på å ha det slik.

De mister uansett kunder med denne oppførselen. Når bindingstia er over vil en jo bytte levrandør umiddelbart. Da slipper en jo detta tullet.

Skulle gjerne vært med på en skikkelig protestaksjon mot Telenor !!!

 

Økt kvote ???julegave???

Disse 5 Gb har ikke jeg fått enda ivertfall. Nå er vi i midten av desember og hvis det bare gjelder for denne måneden bør det komme inn på "kontoen" min snart!

Skal jeg ha noe glede av det bør det komme før jeg reiser bort i juleferien.

Men det er vel derfor de venter......for at jeg skal reise bort, så jeg alikavel ikke får brukt denne "julegaven"........for når januar kommer, så raderer de vel bort de ekstra Gb'ene jeg fikk.....

 

:(

Lenke til kommentar

Har hørt fra flere jeg kjenner med Telenor at de skal bytte nå etter nyttår... Da bindingstida deres visstnok går ut... Rart at Telenor ikke gjør noe for å beholde kundene sine... Jeg har NGT Bravo ( 850\384 ) og måler linja med to pcer på nettverket til 950kbit\s. En kamerat av meg med Telenor målte sin til 560 eller no... Hadde Telenor levert det de skulle og så... Skyt meg om jeg tar feil på tiden her nå men, spiller man WC3 online i 3 timer eller no har man lastet ned en gb. Jeg kommer til å holde meg til NGT helt til noe drastisk skjer med andre isp'er.

Lenke til kommentar

Vel, dette 1GB sperretilbudet er ment for folk som kun bruker internett til epost og minimal surfing (dem med celeron-"mammaPC" fra elkjøp). Normale brukere vil ta 10GB eller 30GB tilbudet (på 768/128 eller 1024/256). Da jeg kunne få bredbånd var det bare telenor som leverte i mitt område akkurat da, og jeg tok det.

 

Må innrømme at jeg angrer på at jeg ikke ventet på NGT, men er til tross for sperren på 30GB og litt stivere pris fornøyd med Telenors ADSL. Har hatt Online ISDN i tre år (har det forstatt, gratis månedsavgift..kjekt å ha skulle ADSLen ta kvelden ;) ). Til tross for noen få dagers forsinkelse på leveringen har ADSLen vert stabil og alltid til å stole på. Hadde noen små monteringsproblemer (måtte "hardwire" modemet til ISDNboksen ;)..lang historie)., og syntes IRC-chat-tilbudet på Online-sidene er veldig bra, aldri ventet mer enn ett minutt for å snakke med noen (forutsetter at man har alternativ internettilgang, da. Ellers må man sitte i telefonkø).

 

Så til normalt nedlastingsforbruk er 30GB tilbudet mer enn godt nok, blir sjelden overskredet og da er linjen delt på 4 forskjellige PCer i huset. Men regner med at når ISDN-kontrakten min går ut og 1års bindetiden på ADSLen utløper, vil jeg nok se etter rimeligere leverandører hvis ikke telenor gjør noe med prisene sine....

 

brsseb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...