Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker maksgresen for datatrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahahahaha, å "gi" 5gb ekstra å surfe for... fyfaen ass. Beklager fjortis utbruddet, men det er som om jeg skal gi gjesten min 6 riskorn fremfor 1.

 

Å reklamere for at de "gir" 5GB ekstra er frekkere enn den opprinnelige 1GB grensen.

 

Ikke at jeg bryr meg så mye, jeg bor heldigvis i Oslo sentrum og kan velge mellom 10+ isp'er. Synes virkelig synd på de som må leve med Telenor, men de har selv valgt å bosette seg i slike områder... :|

Lenke til kommentar
Skulle bare mangle! Sjønner ikkje heilt deira tankegang :no:

Enig , de skal liksom være de "beste og største" på alt , men dårlig fart , stive priser og udugelige limiter har de :( Eneste grunnen til at de overlever er fordi de har størst dekning og rykte. Du vet sånne mødre og bestemødre etc.. ( mange av dem ) : nei , vi skal ha telenor fordi de er best og bla bla bla.. Bare pga det rykte. Jeg er jaggu glad Telenor ikke har monopol :love:

Lenke til kommentar

Jo jeg gjorde faktisk det, mitt kriterie var at jeg skulle ha nextgentel. Men tror du ikke etter jeg hadde flyttet inn og fått lnja, så greide di ikke levere stabilt alikevel...fikk 128/340 :cry: istedet for 1380/512 :cry:

 

 

edit: 5GB ekstra, hva mener de? 5Gigabit? Eller skulle det vært Gb? :)

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar

Dette vil jo føre til ulovligheter. Hva bruker man 6 GB/mnd til? Stort sett nedlasting av piratkopiert materiale. Tviler på at flertallet av Telenors ADSL-brukere kun bruker bredbånd til å høre på nettradio eller se web-tv (kan ikke det særlig lenge m. 1 Gb/mnd, eller 34 MB pr dag)

 

For ordinær web-surfing (html) holder dette kanskje.

Lenke til kommentar

Hah! Det er vel bare ut desember eller noe i den dur...

 

Jaja, jeg bare henter ned et par flere DVDer i natt på nextgentel linjen min jeg. Greit? ^_^

 

Mine dypeste kondolanser til alle dem som av en eller annen grunn ikke har mulighet til å velge andre leverandører enn Telenor.

 

Og til dem som har det, men valgte Telenor likevel... HA HA HA! *peke nese* ^_^

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Dette vil jo føre til ulovligheter. Hva bruker man 6 GB/mnd til? Stort sett nedlasting av piratkopiert materiale. Tviler på at flertallet av Telenors ADSL-brukere kun bruker bredbånd til å høre på nettradio eller se web-tv (kan ikke det særlig lenge m. 1 Gb/mnd, eller 34 MB pr dag)

 

For ordinær web-surfing (html) holder dette kanskje.

Jeg ser daglig web tv fra tv2 i 1500kbs, hvor lenge vil det vare tro...

Lenke til kommentar
Dette vil jo føre til ulovligheter. Hva bruker man 6 GB/mnd til? Stort sett nedlasting av piratkopiert materiale. Tviler på at flertallet av Telenors ADSL-brukere kun bruker bredbånd til å høre på nettradio eller se web-tv (kan ikke det særlig lenge m. 1 Gb/mnd, eller 34 MB pr dag)

 

For ordinær web-surfing (html) holder dette kanskje.

Viss du surfer aktivt så trur no eg at det går fint å få ned 1 gb. Litt trailere frå filmweb..... Så er dt no isdn speed på kort tida... :no:

Lenke til kommentar

Dette er jo mer en prinsippsak da men... å bruke opp 1gig/måneden er ikke LITT vanskelig en gang. elv om du nå måtte holde deg 100% innenfor alle lover og regler.

 

Aktiv surfing, online spill, nedlasting av helt lovlig materiale osv. sluker opp 1 gig på null komma nix. Kan komme med tusen eksempel på hvordan det er for lite for en aktiv bruker, f. eks. kan du kun spille et gjennomsnittlig online-spill i 2 og et halvt døgn pr. måned får du er tom (hvis du ikke bruker linjen til NOE annet). Eller om du laster ned en gratis film (ja det finnes faktisk mange gratis filmer, musikk også) så har du allerede brukt opp 70% av månedskapasiteten (Og det på under 3 timer på første dagen! (regnet med standard 640 downstream)). Eller, om du bruker maksimum hastiget i bare under 4 timer, så har du allere brukt opp for hele måneden. Latterlig ! Hva er da vitsen med ADSL? Det er som å ha en porsje i garasjen, men bare en desiliter bensin i måneden... :thumbdown:

 

Er bare så salig glad jeg ikke har telenor jeg, men jeg synest det hadde vært fir usolidarisk å bare være tilfreds med deg jeg har, når mange andre tvinges til å bruke telenor av diverse grunner (som regel boplass). Telenor idioti... De hadde ALDRI overlevt på et fritt marked. De overlever pga de eier alle linjene. thats ALL.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hvorfor ikke komme med et tilbud til ALLE kundene ?

ikke kun favorittkundene som de tjener mest på ?

hva med et tilbud til oss andre med økt båndbredde ut desember mens de med gb løsning i måneden kan velge mellom enten 5gb ekstra eller mer båndbredde.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg bryr meg så mye, jeg bor heldigvis i Oslo sentrum og kan velge mellom 10+ isp'er. Synes virkelig synd på de som må leve med Telenor, men de har selv valgt å bosette seg i slike områder... :|

Slik provoserer. Folk velger vel ikke bosted grunnet internett-muligheter!?

Ehh, jo? Jeg sjekket før jeg kjøpte leiligheten, at flere ADSL tilbydere er tilgjengelig. Nå kan jeg også få 12.5Mbit fra Firstmile. Hadde jeg ikke sjekket dette hadde jeg trolig endt opp med en uønsket tilbyder, som f.eks. tilbyd ADSL med dårlig ut hastighet.

 

Hvis jeg hadde våknet opp en dag til kun telenor som "option" for ISP, hadde jeg flyttet innen få uker.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...