kajskja Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 (endret) Ser på bruktbil, og har funnet denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=113548540, men selgeren opplyser om rust, og viser bilde. Er ikke så erfaren med rust. Er denne typen rust akseptabelt eller er slik rust noe man virkelig bør passe seg for? Edit: Ønsker helst ikke svar som ikke angår spørsmålet. Endret 23. april 2018 av kajskja Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 For å være Audi er ikke dette så aller verst. Kan anbefale en antirustbehandling, type Fluid Film / sauefett. Disse kan ruste en del, men jeg vil tippe at denne vil fungere greit i 4-6 år til, med antirustbehandling, uten at det går utover sikkerheten. 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg vet ikke om vi ser det samme, fikse? Jeg ser kosmetiske merker etter steinsprang fra hjulet. Jeg er enig i at det er smart å utbedre dette, men sikkerhet kan vel ikke bli noe tema? /Ole Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Joda, vi ser det samme. Vi ser en Audi som er 10 år gammel og som etter alle solemerker skal ruste. I hjulbuer og diverse andre steder. Det vi lmed tiden utvikle seg, om du ikke gjør noe med det, og rust vil jo svekker sikkerheten, tillsutt. Foreløpig er det kun kosmetisk det vi ser på bildene. Det du burde få sjekket er rusten du ikke ser på disse bildene. Rust på bremsekomponenter og generelt under bilen. Endret 24. april 2018 av fikse Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Ikke noe problem det der om der er alt av rust. Du får nok mye større og dyrere problemer andre plasser når man kjøper en eldre bil som har gått "langt" Audi er jo ikke spesielt billige på deler heller, og skal du ikke skru noe selv så blir du nok ruinert til tider Men flott bil. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Det var ikke mye rust å snakke om. Ser ut til å være overflaterust og kan mest sannsynlig fikses billig. Er verre når hjulbuene ruster fra innsiden eller i skjøten mellom indre og ytre hjulbue. Da er det som regel kjeks når du begynner å se det. Ellers er jeg enig i at om du kjøper bilen bør du ta den på en understellsbehandling hos noen som bruker Fluid Film. Tectyl og andre "klassiske" understellsbehandlinger er det ingen vits i å ta på en så gammel bil som allerede har begynt å ruste. Ellers vil jeg anbefale å ta en NAF-kontroll før du kjøper. Dersom bilen ikke er understellsbehandlet fra før, kan det ha kommet veldig mange ubehagelige overraskelser på understellet i løpet av ti år. DinSide har noen eksempler her på noen biler som ved fotografering kun var fem år gamle, men understellet ser ut til å være 20 år. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Klarer ikke helt å se om bilen er sort eller sort metallic. Dersom bilen er sort, så er det en av de lettere fargene å fikse med å treffe med fargen og ny lakk. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Den rusten på hjulbuen er ingen ting. Lett å fikse. Edit: Rettet Endret 24. april 2018 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Den rusten på hjulbuen er ingen ting lett å fikse. Hva mener du er spesielt krevende her? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Den rusten på hjulbuen er ingen ting lett å fikse. Hva mener du er spesielt krevende her? Tror bare han glemte ett kommategn inni der. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 .... aahh. "Tunfisk biter i vann" Ække alltid så lett ... Lenke til kommentar
kajskja Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Takk for svar! Er enig i at det ikke så ut som værste rusten, men veldig greit å få andres meninger. Ser ut som at det er stor enighet i at dette er ok sålenge jeg tar den på antirustbehandling. Skal be han ta naf-test på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå