AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Håper jeg ikke spør på altfor gal plass, men google svikter grovt i kveld og nekter å svare på det jeg lurer på. Fra man får soningsinnkalling til man må inn å sone. Hva er vanelig. Dreier seg om en dom på nesten tre år for vold. Anonymous poster hash: 37b75...c26 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Står det ikke oppmøtetid i innkallingen? Ellers, ikke bruk Google til sånt. Også dette søket vil bli lagret og satt i sammenheng med ditt navn. Sikkerhetsbrister meg her og der så plutselig vet fremtidige arbeidsgivere, fjern familie og alle andre at du skal inn og sone. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg vil tro det kan variere utifra soningskø og slikt. Og jeg regner med at man får noe tid til å ordne saker og ting før man skal inn og sone. Unntaket er vel de som anses å være så farlige at de ikke kan gå fri i tiden mellom domsavsigelse og soning, men det gjelder nok de færreste. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Etter som eg forstår so vil tida mellom soningsinnkallinga og oppmøtedato variere frå fengsel til fengsel. Det er ein del som må gå og vente lenge på å få soningsinnkalling, men når ein fyrst får innkallinga so er ikkje oppmøtedatoen lagt lenger fram i tid enn kva som er nødvendig for å sikre at vedkommande får brevet i tide og nok tid til å klargjere praktiske forhold. Ofte vil det også være mulig å ta kontakt direkte med fengselet for å sjølv avtale dato for soning. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Tusen takk for svar! Google slo til til slutt, men det ivolverte å lese en byrokrat-blekke på jeg vet ikke hvor mange sider. Den generelle regelen er at soning skal være påbegynt innen 60 dager fra kriminalomsorgen mottar fullbyrdingsorderen. Så det blir enkel matte. Men så er det alle muligheter til å snike seg unna da. -For å avtale utsetting av soning med mindre en en måned (flytte dato) Avtale med fengsel direkte. -For å søke utsettelse utover en måned, søk kriminalomsorg/fengsel der du skal sone skriftelig. -For å utsette mere en seks måneder, avgjøres av kriminalomsorgen regionalt. -For benådning søk kongen/etterller annet departement §4etterllerannet. Det der kjente jeg interessen dabba av. Konklusjonen min er at bare fordi noen får en dom (en alvorlig sådan) Så et det NEPPE noen garanti for at du slipper å se noe til dem et stykke frem i tid Anonymous poster hash: 37b75...c26 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå