Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp?! Hjernerystelse

CamillaLm

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 19 år gammel jente som falt ut av en bil for to dager siden. Datt med bakhode først rett på asfalt. Hadde drukket alkohol, og rett etterpå reiste noen meg opp og vi satt oss inn i bilen å kjørte. Etter jeg falt ble jeg veldig kvalmen, forvirret og vanskelig å snakke med, i tillegg til veldig vondt i hode. Ble sendt på sykehus på observasjon og ble skrevet ut dagen etter med mild hjernerystelse. På sykehuset fikk jeg et slags anfall der jeg hadde kramper i beina, blodtrykksfall og høy puls. I går kveld fikk jeg det samme krampeanfallet men med litt høyt blodtrykk. Legen sa at det sikkert bare var adrenalin, men kom jo i går kveld også når jeg slappet av. Er dette noe jeg burde ringe legevakten om?

De tok heller ikke noe CT av hodet mitt, er det mulig å ha indre blødninger som kan utvikles over dager eller uker?

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du dør ikke av å ringe legevakten ihvertfall, men antagelig får du bare melding om å ta en smertestillende å bestille time hos fastlegen i morgen.

Anbefaller uansett at du ringer de. Det er aldri feil å ringe legevakten om slikt.

Lenke til kommentar

takk for svar! Ja okei, men er det mulig å få blødninger over dager? Kan jeg plutselig om en uke for eksempel få akutt symptomer på blødninger i hodet selv om jeg føler meg relativt bra nå? Og er det vanlig å ha kul og vondt der jeg slo meg, uten å ta på området? Kjenner det stråler og er ømt der selv om jeg ikke tar på det... virker kanskje litt hypokonder ut nå, men bor helt alene og synes det er ganske skummelt å måtte sove en natt til alene uten å vite noe spesielt...

Lenke til kommentar

Krampeanfall av adrenalin, det høres ikke særlig sannsynlig ut. Det høres mer ut som epilepsi. Ring legevakten.

I går kveld fikk jeg det samme krampeanfallet men med litt høyt blodtrykk.

Hvordan vet du hva blodtrykket er?

Jeg har blodtrykksapparat hjemme :)

Lenke til kommentar

takk for svar! Ja okei, men er det mulig å få blødninger over dager? Kan jeg plutselig om en uke for eksempel få akutt symptomer på blødninger i hodet selv om jeg føler meg relativt bra nå? Og er det vanlig å ha kul og vondt der jeg slo meg, uten å ta på området? Kjenner det stråler og er ømt der selv om jeg ikke tar på det... virker kanskje litt hypokonder ut nå, men bor helt alene og synes det er ganske skummelt å måtte sove en natt til alene uten å vite noe spesielt...

Det er akkurat slikt legevakten vet og kan svare deg på :)

Jeg aner ikke, derfor vil jeg anbefalle deg å sjekke med noen som faktisk vet, legevakten.

Ring de på 116117 og snakk med de.

Lenke til kommentar

Det er akkurat slikt legevakten vet og kan svare deg på :)

Jeg aner ikke, derfor vil jeg anbefalle deg å sjekke med noen som faktisk vet, legevakten.

Ring de på 116117 og snakk med de.

Da gjør jeg det! Takk for hjelp! ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...