TorsteinHiA Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Hei. Jeg skal bygge bod og holder på å planlegger hvordan dette skal gjøres. På veggene tenkte jeg å ha stender - OSB plate - vindsperre - utvendig kledning. På taket: bjelker - OSB plate - takpapp Gulvet: Fundament - stendergulv - kryssfiner( https://www.maxbo.no/konstruksjonsfiner-15mm-2400x1207-tg2-fe-metsa-weatherguard-p2075552 ) Høres dette greit ut? Trenger jeg noe mer på taket? Boden skal bygges i ett litt vindfullt område Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Edit:leste feil Bør vel lekte ut utvendig kledning så den får pustet på baksiden. Husk å forankre godt i underlaget så den ikke blåser avgårde Endret 25. april 2018 av newman221 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Dersom det ikke skal ha plater på veggene er det lurt å ha på skråbånd. Som newman over sier, forankre godt, både mot bakke og tak. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Edit:leste feil Bør vel lekte ut utvendig kledning så den får pustet på baksiden. Husk å forankre godt i underlaget så den ikke blåser avgårde Mener du lekt som på dette bildet? Vindsperre, er det en plastik duk eller noe tøylignende? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Vindsperre er en tett duk som er diffusjonsåpen. Må ikke bruke plast, da du ikke har ventilasjon i boden eller oppvarming. F.eks denne kan brukes: https://www.vindsperre.no/products/tyvek-soft-vindsperre Eller noe passende som man finner på Bauhaus, Byggmax eller andre passe billige steder. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Man bruker ikke OSB-plater på utsiden av stenderverk dersom man skal isolere og ha oppvarmet bod. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 26. april 2018 Forfatter Del Skrevet 26. april 2018 Man bruker ikke OSB-plater på utsiden av stenderverk dersom man skal isolere og ha oppvarmet bod. Jeg skal ikke isolere boden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå