Gå til innhold

Trenger ny mobil. Alle jeg ser på har 1-2 elementære mangler.

Anbefalte innlegg

Heisann. Min gamle Samsung Galaxy S5 har begynt å ha nok småproblemer til at jeg har bestemt meg for å pensjonere den. Jeg ser rundt etter gode alternativer som vil passe å erstatte denne med, og har noen kriterier som ser ut til å være vanskelig å få tilfredstilt i én og samme telefon.

Jeg ønsker meg større skjerm enn S5'en. Minst 5.5", men helst rundt 6".

USB-C lading

Android

Vanntett (Bor i Bergen)

MicroSD (Kan klare meg uten om det er minimum 128GB)

3.5mm jack

Kamera og skjermkvalitet er ikke viktig

Prisklasse 6000-8000

Jeg har vurdert ulike telefoner men alle ser ut til å ha 1-2 dealbreaker på seg.

Vurderte f eks One Plus 5T, som ikke har minnekort og ikke er vanntett.

Huawei P20 (og mange andre) har ikke minijack eller minnekort.

Xiaomi Mi Mix 2 er ikke vanntett og har ikke minnekort.

Samsung S9 / S9+ er overpriset, og lar meg ikke imponere av skjerminnovasjonen de driver med om dagen med runde skjermene som går helt ut i rammen. S8 faller jo i pris nå, men ønsker helst en modell som ikke er på vei ut siden jeg bytter telefon relativt sjeldent.

Eneste alternativ jeg selv klarer å finne er Sony Xperia ZX2. Er dette virkelig den eneste telefonen som fyller alle kriteriene mine av det som er til salgs i dag? Designmessig har jeg aldri vært særlig glad i Sony, men kanskje det er eneste alternativ jeg har i dag.

Er det kanskje noen lanseringer som er like rundt hjørnet som jeg ikke har fått med meg?

Kanskje det også er noen mindre utbredte merker her i Norge som leverer de specsene jeg er ute etter?

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG V30 ser kanskje ut til å være et realistisk valg. Skal undersøke den nærmere.

Moto G6 Plus er grei nok den, men jeg ønsker en litt kraftigere mobil enn akkurat denne.

Oneplus 5T finnes i 128gb utgave, men ikke i vanntett utgave. Ganske trist egentlig for jeg digger designet på den telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...