Zeph Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Det er på tide å kjøpa ein ny dress. Det skal vere ein marineblå som passar til mange anlednignar. Kva butikkar går eg i, ev. kva merker ser eg etter? Er dressane til <5000 brukbare? Eg går aldri i dress til dagleg eller i jobbsamanheng, så det blir kun til spesielle anledningar. Eg såg i ein eldre tråd at det vart anbefalt 100% ull, og då ser eg at dressar til rundt 2500 fort utgår. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Kan sjekke ut sten og strøm feks. Men redd du kommer over 5000,- da om det ikke er salg. Ellers har du House of Singles da, der får du OK dresser til en hyggelig pris. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Drit i merke. Det viktigste er at den sitter riktig. 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Volt har greie dresspakker til 3000, i tillegg til andre dresser som ikke inngår i pakker. Kjøpte selv dress hos dem for litt siden, av merket These Glory Days. Passer til flere anledninger, og er svært fornøyd med passform og kvalitet til nå. Akkurat det med passform vil naturligvis kunne variere fra person til person. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Kjøpte meg nettopp en Hugo Boss dress på Ferner. Betalte overkant av 6k og denne passet meg perfekt etter at de sydde den inn et par steder, gratis var det og. Min forrige dress kjøpte jeg på Dressmann og denne forsto jeg at passet meg elendig etter et par gangers bruk. Lenke til kommentar
V-S 86 Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Du kan sjekke ut"My Alter Ego" butikken ved barcode i Bjørvika. Det virker som om de har ganske bra peiling. Jeg har aldri handlet der selv, men jeg kjenner til han som startet butikken/konseptet. Han har ganske bred og lang erfaring innen herremote og dress. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Drit i merke. Det viktigste er at den sitter riktig. Som han sa. Drit i merke og forsåvidt prisen inntil en viss fornuft. Det viktigste er at den sitter. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Volt har greie dresspakker til 3000, i tillegg til andre dresser som ikke inngår i pakker. Kjøpte selv dress hos dem for litt siden, av merket These Glory Days. Passer til flere anledninger, og er svært fornøyd med passform og kvalitet til nå. Akkurat det med passform vil naturligvis kunne variere fra person til person. These glory days dressene er jo helt forferdelig dårlige... Skikkelig stive, dårlig padding. De får den til å se ut som en godt kjøp, men nei... Men som nevnt, passform er alt. Om du passer dressmann best så kjøper du dressmann. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Takk for svar! Då får eg ta ein runde i diverse butikkar og prøva. Nokre tankar om type stoff? Bør eg primært gå etter passform eller er nokre dressar å føretrekke over andre? Eg ser det finnes 100% ull og ein del med kombi ull og polyester samt elastan eller liknande for å gje litt stretch. Eg går til vanleg kun i bukser (jeans og chinos) med stretch sidan alt utan stretch er fælt å gå i. No er det ikkje like prekært med ein dress som blir sjeldan brukt, men om nokon har erfaringar så tar eg imot dei. Er forresten ull varmare enn andre stoff i ein dress? Eg veldig sjeldan med ull i løpet av året sidan det fort blir for varmt. Endret 24. april 2018 av Zeph Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Ideelt sett burde du gå får -> passform -> 100% ull. Dresser i 100% ull faller gjerne finere å ser bedre ut. Visst du bor i nærheten av en Menswear butikk så er de ganske decent! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå