BuffyAnneSummers Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Ikke sånn egentlig hvis det er det eller å sulte og se på familien din gå sulten også. Da hadde nok de aller fleste ville blitt sumobrytere også, om så bare for å brødfø sin familie. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2018 Er det mange som får valget mellom 10.000 kcal og sult? Høres litt rart ut. Anonymous poster hash: f3cac...01f 1 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 .... Hei Dukien! Først vil jeg bare si at det er utrolig bra at du tar deg tid til å svare så detaljert og bra som du gjør. Det er fantastisk å diskutere med folk som har peiling og også tar seg tid til å argumentere. Insulin som påpekt er et metthetshormon og er helt sentral i å regulere kroppens homeostase. Det er derimot ingen = tegn mellom insulin og utviklingen av hjertekarsykdom (din påstand). Det betyr ikke at overvekt over tid med påfølgende insulinresistens har en finger med i spillet og påvirker fysiologien negativt. Man kan alltid finne et youtube klipp eller å finne en studie som viser noe annet. Det vil alltid være noe motstriende og skal utdype hvorfor under: Det er ikke min påstand at insulin påvirker hjertekarsykdom. Det kommer fra folk som har litt mer kunnskap innen fagfeltet. Feks. Dr. Thomas Dayspring. Forskning som også tyder på at insulin påvirker blodårene negativt: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2820812 og https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17581229 Og selv om den her omhandler hunder, så er konklusjonen på denne her like fult interessant. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/13718642 (oppsummert på http://blog.2keto.com/cruz-1961/) "This shows if you give insulin directly to the arteries in just one leg of a dog, you give just that one leg cardiovascular disease." Det er som du sier mange "youtube"-videoer som hevder mye rart. Men noen av disse er kort, informativ og laget av folk med litt tyngde innen dette fagfeltet. F.eks. Dr. Lustig fra University of California, San Francisco Han har laget en serie korte videoer under navnet "The skinny on obesity" som var veldig informativ (for meg i det minste). Jeg ser ikke helt at han skulle lyve om noe slikt. Episode 2 og 3 er mildt sagt interessant (begge ca 8 minutter, vel verdt å se igjennom) https://www.uctv.tv/shows/The-Skinny-on-Obesity-Ep-2-Sickeningly-Sweet-23591 https://www.uctv.tv/shows/The-Skinny-on-Obesity-Ep-3-Hunger-and-Hormones-A-Vicious-Cycle-23592 Det er også fascinerende at selv om Dr. Joseph R. Kraft fant en enkel måte å teste ut om folk var på vei til å få type 2 diabetes opptil 10 år før de faktisk ble diagnostisert med det, så er testen hans fortsatt ikke vanlig å utføre. Skulle tro det kunne hjelpe folkehelsen i betydelig grad. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Hadde egentlig tenkt å starte egen tråd, men tar det likeså godt her: har ei venninne som jeg har flyttet hjem igjen og selv om hun alltid har vært stor, er hun helt enorm nå. Hun orker ikke bli med på turer, og sliter selv når vi går runden i byen eller på senterene. Tok til slutt motet til meg og spurte hva hun selv tenkte om sin dårlige form. Hun bare lo og flirte og snakket om å ha mye å bære på. Kommenterte også at hun svettet mye uten mye bevegelse i varmen, og igjen bare spøker hun det bort med at hun er godt polstret. til slutt så spurte jeg om hvor mye hun veier, og hun er 144 kilo. Det er mye! (Hun er vel rundt 170 deromkring, og 26 år). Hun hevder selv at hun trives i egen kropp, men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro? Anonymous poster hash: 90ac6...187 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Høres ut som fornektelse. Hun kommer til å mistrives den dagen hun får diabetes og lymfeødem! 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Høres ut som fornektelse. Hun kommer til å mistrives den dagen hun får diabetes og lymfeødem! Det er jo litt det jeg tenker også. Alt er jo bare ork for henne, utenom å sitte. Pluss at hun spiser enorme porsjoner og alt buler ut uansett hva slags klær hun har på seg. Jeg vet ikke hvordan man kan trives slik, og tenker ikke så mye på selve utseende, men heller alt en sånn størrelse fører meg seg av begrensninger. Anonymous poster hash: 90ac6...187 Lenke til kommentar
...... Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Det er jo litt det jeg tenker også. Alt er jo bare ork for henne, utenom å sitte. Pluss at hun spiser enorme porsjoner og alt buler ut uansett hva slags klær hun har på seg. Jeg vet ikke hvordan man kan trives slik, og tenker ikke så mye på selve utseende, men heller alt en sånn størrelse fører meg seg av begrensninger. Anonymous poster hash: 90ac6...187 Hvis hun virkelig ikke er en sånn som tror på health at any size, eller rett og slett er stokk dum, så tror jeg ikke hun trives. Sannheten er at hun har en BMI på nærmere 50, og hun bør virkelig snu dette mens hun er ung og faktisk kan få det til uten å ta slankeoperasjon. Eller så risikerer hun å få irreversible sykdommer eller i verste fall dø tidlig. Men, det er i bunn og grunn hennes valg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Hadde egentlig tenkt å starte egen tråd, men tar det likeså godt her: har ei venninne som jeg har flyttet hjem igjen og selv om hun alltid har vært stor, er hun helt enorm nå. Hun orker ikke bli med på turer, og sliter selv når vi går runden i byen eller på senterene. Tok til slutt motet til meg og spurte hva hun selv tenkte om sin dårlige form. Hun bare lo og flirte og snakket om å ha mye å bære på. Kommenterte også at hun svettet mye uten mye bevegelse i varmen, og igjen bare spøker hun det bort med at hun er godt polstret. til slutt så spurte jeg om hvor mye hun veier, og hun er 144 kilo. Det er mye! (Hun er vel rundt 170 deromkring, og 26 år). Hun hevder selv at hun trives i egen kropp, men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro? Anonymous poster hash: 90ac6...187 Hun fornekter det selvsagt, og folk blir jo bombadert med at stort er flott bla bla bla, som er grunnen til at jeg HATER Ragen Chastain og Tess Munster. To feite bitches som tjener på å spre farlige ideer om hva det vil si å være farlig overvektig. Du som venn kan ta henne med ut på turer, kanskje trene litt sammen når dere henger? Kan prøve å hjelpe henne med å lære henne å lage god, sunn mat, men absolutt ingenting av det du gjør vil ha noen effekt hvis hun ikke er klar til å forandre seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå