Gå til innhold

Ser dette greit ut?

Anbefalte innlegg

Sommeren står for døren og det betyr mygg og mere mygg, så jeg ser etter ny PC sånn at jeg slipper å sitte så mye ute.

Satt på komplett i går kveld å satt sammen de her delene og lurer på om det er noe jeg kanskje bør bytte? Jeg er litt usikker på hovedkortet. Har hatt MSI før å da var den ikke helt god på overklokking, mulig dette er bedre nå?

Strømforsyningen er vel helt kurant? Prøvde å se etter Evga SuperNova G2 750W, men det fant jeg ikke hos Komplett å vil helst handle alt på samme plass.

Har et GTX 980 som jeg blir å bruke frem til Nvidia kommer med 11/20 serien.

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg heller noctua kjøler eller Evga SuperNova G2 850 watt brukt.

Consair RX\HX, Seasonic Prime Gold 750W er mye bedre strømforsyninger. Men spørs vel hvor mye du vil overklokke og hva du forventer av en strømforsyning. For vet billige CX serien ryker fort hvis du overklokker går den i stykker etter 1-2 år og de støyer mere en nødvendig.

Hadde gått for Asus\gigabyte\asrock over MSI. eneste fordelen med MSI er bios grafisk grensensitt.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett trenden at I7 holder også lengre før den "må" byttes ut. Jeg syntes at den ene tusenlappen er vell verdt det personlig.

Jeg ville også personlig satser på 3200 CL14 ram, men koster jo et par hundrelapper ekstra. Og jeg er glad i å ha kraftige komponenter.

Kjøleren vil jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har sett tester o.l. Men er nok helt kurant. 

Lenke til kommentar

Jeg har sett trenden at I7 holder også lengre før den "må" byttes ut. Jeg syntes at den ene tusenlappen er vell verdt det personlig.

Jeg ville også personlig satser på 3200 CL14 ram, men koster jo et par hundrelapper ekstra. Og jeg er glad i å ha kraftige komponenter.

Kjøleren vil jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har sett tester o.l. Men er nok helt kurant.

Har hatt i5-2500k frem til i dag. Over 7 år tror neppe det ha i7-2600k holder lengre når ytelsen er lik i dataspill. Grunnen til at jeg byttet den ut er fordi jeg skal være klar til neste gen skjermkort kommer ut. Så i forrige uke byttet jeg ut gamle mobo,cpu og ram. Har fortsatt GTX 980 gåeende, son jeg vurderer å bytte ut med en 1080ti siden de er billige nå på finn. Tenkte kunne evt. Selge den igjen når Volta/Ampere/Turing kommer ut.
Lenke til kommentar

Trådstarter

så har jonny testa Cooler Master V850.http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6&reid=350

Han anbefalte den. så hvis vi kan med rimelighet anta at den funker like bra som 750 ser jeg ingenting i veien for å kjøpe den.. kontra EVGA og andre lignene.

Hvis du skal ha AIO så er vel kraken 62 the bomb. The shizzle, the bissnazz :D

Endret av Mickey_OT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Consair RX\HX, Seasonic Prime Gold 750W er mye bedre strømforsyninger. Men spørs vel hvor mye du vil overklokke og hva du forventer av en strømforsyning. For vet billige CX serien ryker fort hvis du overklokker går den i stykker etter 1-2 år og de støyer mere en nødvendig.

Hadde gått for Asus\gigabyte\asrock over MSI. eneste fordelen med MSI er bios grafisk grensensitt.

Har selv denne psu: https://www.komplett.no/product/974595/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/seasonic-prime-titanium-750w-psu?offerId=KOMPLETT-310-974595#

Lenke til kommentar

Har selv denne psu: https://www.komplett.no/product/974595/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/seasonic-prime-titanium-750w-psu?offerId=KOMPLETT-310-974595#

Og den er en av få som har fått perfect score ;)

Men så spørs det om ikke en 1000 hadde vært bedre på en bedre kjøler.

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6&reid=481

Lenke til kommentar

Vil helst ha vannkjøling fordi det er lettere å gjøre ting i kabinettet uten å ha en svær luftkjøler i veien. Viftene blir nok byttet ut med noen Noctua vifter jeg allerede har.

Skal se om jeg ikke finner et dugende MB fra Asus :)

Du trenger ikke i7-8700k for gaming. i7 modellene er gode for workstations. Vet ikke om jeg hadde giddet å bruke 1000kr på 0-5 FPS mer i ytelse. Til syvende og sist så er det skjermkortet som forblir flaskehalsen.

Trenger og trenger. Tenker CPUen skal få være i drift i noen år, å da er det litt dumt å spare inn på en 1000 lapp tenker jeg.

Fant ikke 3200 CL14 på komplett. Så vanvittig forskjell er det vel ikke på 200Mhz?

Jeg har allerede noen SSD disker som jeg tenkte å slenge inn visst man skulle ha behov for mere lagring. M2 er vel en 6-7 ganger raskere enn tradisjonell SSD. Man trenger det vel sikkert ikke, men er sikkert kjekt å ha :)

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Jeg har allerede noen SSD disker som jeg tenkte å slenge inn visst man skulle ha behov for mere lagring. M2 er vel en 6-7 ganger raskere enn tradisjonell SSD. Man trenger det vel sikkert ikke, men er sikkert kjekt å ha :)

Det er i og for seg kun ved skriving av store filer en skal merke noen særlig forskjell på M2 vs SSD.

Lenke til kommentar

Byttet MSI HK mot Asus. Sikkert litt overkill til mitt bruk, men pytt pytt :p

Tok vekk M.2 disken. Det kan man eventuelt kjøpe senere visst behovet skulle være der.

Får man da plass til radiator i topp? Var jo noe helt syk svære heatspreadere på det hovedkortet.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Det er i og for seg kun ved skriving av store filer en skal merke noen særlig forskjell på M2 vs SSD.

Tror ikke det: https://www.anandtech.com/show/10833/the-samsung-960-evo-1tb-review/5

Legg merke til at tregheten er vesentlig lavere, doblet overføringshastighet i forhold til 850 EVO er den dårligste forbedringen.

Man kan selvfølgelig lure på hvor godt det vil merkes å gå fra 300 til 80 mikrosekunder, men det er i hvert fall en betraktelig reduksjon i antall tilfeller der SSD-en bruker over 10ms på å levere.

Lenke til kommentar

Byttet MSI HK mot Asus. Sikkert litt overkill til mitt bruk, men pytt pytt :p

Tok vekk M.2 disken. Det kan man eventuelt kjøpe senere visst behovet skulle være der.

Får man da plass til radiator i topp? Var jo noe helt syk svære heatspreadere på det hovedkortet.

Da har du kjøpt så å si det samme som meg :) CPU, hovedkort og SSD er nærmest identiske. Dette kjøpte jeg for to uker siden.  Har alltid brukt vannkjøler, men tenkte å prøve luftkjøler for en gangs skyld. Vil aldri anbefale å bruke luftkjøler for en førstegangsbygger. Utrolig knotete om du ikke har erfaring med å bygge PC'r, mye enklere å installere vannkjøler.

F6mHRJI.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...