Styrmann Smisk Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Altså, vet dere om noen som kan legges til på lista her så setter jeg pris på det Bruker Firewatch som trekkplaster. Da det er mest kjent. Etter jeg oppdaget spillsjangeren "narrative adventure" har jeg fått en forkjærlighet for de. Syntes de er koselige å spille, og krever svært lite av deg. Ønsker da å fylle opp spillbiblioteket mitt med flere spill ala dette. Til nå vet jeg om følgende spill. Har ikke kjøpt alle disse. Men det ligger i kortene - Firewatch - What Remains of Edith Finch - The Vanishing of Ethan Carter - The Stanley Parable - Gone Home - Tacoma - Dear Esther - Quern Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 ABZU Aporia: Beyond The Valley The Town of Light The Old City: Leviathan Everybody's Gone to the Rapture Ether One The First Tree Bottle: Pilgrim Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 (endret) The park (horror/psykologisk skrekk) 1-2 timer Life is strange Life is Strange Before the storm The Walking dead (Telltale) The Walking dead 2 (Telltale) Sikkert flere spill fra Telltale men jeg kan ikke uttale meg om de. Endret 23. april 2018 av Thor. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Mye bra i sjangeren! Få definitivt med deg Everybody's gone to the rapture, fra Chinese room, samme folka som Dear Esther. Ellers synes jeg personlig sjangeren har nådd et heftig klimaks som skal bli vanskelig å toppe med What remains of Edith Finch. 1 Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Denne https://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-the-wolf-among-us/161761 Og denne https://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-tales-from-the-borderlands/193709 Synes jeg er bra da Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Kom over noen flere i gårkveld da jeg trålet Steam. Obduction Event0 Dream theHunter: Call of The Wild The Fidelio Incident Ellers så skal jeg se gjennom forslagene deres. Så ut som det var mye spennende. Kan melde om at jeg har spilt gjennom det første Life is Strange, og Telltale The Walking Dead 1 & 2, og The Wolf Among Us (gleder meg til oppfølgeren her). Og likte de alle godt Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Altså, flere av spillene her er jo ikke gåsimulatorer engang. Om det er det som er poenget? Virker sånn når man ser på spillene nevnt i åpningsposten, selv om Quern er et vanskelig puzzle-spill i samme gate som Myst. Obduction er samme greia fra skaperne av Myst. theHunter er jo et skytespill.... Life is strange kan kanskje være innenfor, men har noe gameplay i seg. Telltale-spillene er stappfulle av hektiske QTE'er. Kentucky Route Zero kan kanskje kalles en gåsimulator, og er et av dette tiårets beste spill, men det er veldig tregt, og har voksne og filosofiske temaer, så er ikke for alle. Av gåsimulatorene i åpningsinnlegget er Stanley Parable og What Remains of Edith Finch de beste, selv om ingen av dem er noen klassikere. Stanley Parable må allikevel spilles. Hvis du er ute etter eventyrspill med fokus på historie med lette gåter så vil jeg anbefale Blackwell-serien. Dreamfall (det gamle, -ikke- Chapters) kan vel nesten kalles en gåsimulator, men har et par gåter, og noen håpløse snikeseksjoner, men har veldig bra historie. Om du tåler eventyrspill med fokus på historie og litt vanskeligere gåter så vil jeg anbefale Fran Bow, The Cat Lady og Gray Matter. Alle disse spillene omhandler tunge og alvorlige temaer, så krever en del av spilleren. Hvis du er ute etter toppen av kransekaka, og ikke har noe i mot ordentlig gammel grafikk og gameplay, så er Gabriel Knight-serien selvskreven. Ikke spill remaken av eneren, men hold deg til den originale versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå