Gå til innhold

Anbefaling av deler til custom loop, CPU+GPU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i5 og h115 er returnert, i7 8700K er bestilt i stedet.

Loopen blir sånn:

https://www.ekwb.com/custom-loop-configurator/shared/oW5aeb6bd912b5e

Det eneste jeg mangler nå er monoblokk, GPU-blokk og 360 rad. Alt ligger i bestilling hos Digital Impuls og betales/sendes når alt er ankommet.

Loopen går slik:

240topp->Monoblokk->pumpe->360front->GPU->240topp

Jeg vurderer om jeg skal lakkere niplene hhv røde og blå. De blå blir inn til monoblokk og GPU mens resten blir røde for å illustrere varmen på kjølevæske før/etter blokkene. Joda, jeg kunne like gjerne KJØPT røde og blå nipler men det er så kjedelig. Og så er det juks og snarveier!

?

Lenke til kommentar

Nei, jeg skal ikke kjøle RAM det ble trykkfeil under konfigurasjon.

Foran er jeg nødt til det, selv den på 38mm blir for dyp. Med tanke på estetikk velger jeg derfor 240 i samme serie som er største mulig rad i kombi asjon med 360front. Hadde jeg heller valgt 280front ville jeg også kunnet kjøre 280topp.

Slik jeg ser det er 360+240=600 mens 2×280=560.

Logisk?

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Har du noe å blande ut konsentratet med? Det blir bare 1 liter .. greit med et par liter stående  :thumbup:

Vedr lakke rød og blå ift varme .. det er en gammel tanke som mange har hatt. Men det er egentlig bare tull. Temperaturen endrer seg marginalt over blokkene. Kanskje 1 grad eller noe. Så det blir litt gimmicky syntes jeg.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Alle har ankommet og festen kan begynne!

Asus GeForce GTX 1070Ti 8GB Strix Advanced Edition, Corsair Carbide Air 740, et par meter med svart gummislange i størrelse 1/2"ID 3/4"OD og et par dusin koblinger og nipler var ikke tilstede da bildet ble tatt men 740'n er straks ferdiglakkert!

TingTarTid...

post-53665-2074842_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg gir opp 740'n.

Det er for trangt med en 240 i topp og 360 i front i kombinasjon med 1070ti og EX-RES140. Jeg får ikke plass til pumpa noe sted. Til helsike med kabinettet, nå har jeg bestilt meg The Tower 900 i stedet, tipper jeg får loopen sånn jeg vil nå ja!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...