Celtic Mists Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Jeg har mye problemer med å forsøke å finne etterforskningsformål detaljer om norsk historie fra 1700-tallet i film, enten fakta eller fiksjon, historiske dokumentarfilmer eller lignende, som omhandler dagligliv, kriger etc. men kan ikke finne noe. Kan noen hjelpe, takk :-) Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 En kongelig affære. Ja, den er satt til Danmark men husk nå på at det på 1700-tallet var snakk om Danmark-Norge. Ellers sliter jeg også å komme på gode filmer og dokumentarer satt til denne tida - annet enn de ordentlig gamle (Norsk historie: https://tv.nrk.no/serie/norsk-historie/FUVI02000491/sesong-1/episode-5 og Karsten Alnæs' Historien om Norge) Lenke til kommentar
Celtic Mists Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Takk mye for begge linkene, de ser begge veldig interessant ut, faktisk har de brukt aldre på å finne noe. Men jeg fant en gammel 1941 film kalt "Snapphanar", som bare var gjennomsnittlig.Fortsett å se jeg antar .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå