Gå til innhold

Overklokking av ti4200

AiiWin

Anbefalte innlegg

Heisann...

Har et lite problem:

Har klokket Gf4 Ti4200en min :p (vet...skal snart ha meg en 9800XT)

men uansett....problemet mitt ja....etter at eg har klokket det (forøvrig 297/567), klarer eg ikke lagre innstillingene. Når eg restarter går de tilbake til default (225/446)....

Har et MSI kort og bruker MSI clock tabene på skjermegenskaper knappen min....

Noen som har peiling hvordan eg kan få lagret dem??

Vet at eg bare kan bruke et annet program, men vil helst unngå dette....har hatt litt problemer med powerstrip og rivatuner for å si det sånn:)...men det er en annen historie....

Forresten....noen som vet hva ti4600 kjører på normalt??

Er det 300/660??

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er vel egentlig ikke noe program....det fulgte med msi-driverne.

er ikke noen sånn knapp.....men når eg stiller på frekvensene og trykker apply til slutt spør det: The clock has been successfully adjusted. Do you want to keep this clock whenever you boot this card?

Eg trykker OK, men neste gang eg restarter har de gått ned til default...

Lenke til kommentar

Heisan!

Jeg har et Gainward Golden Sample Ti4600 kort som standard kjører på 300 x 650. For tiden kjører det på 314 x 720 og er faktisk ganske fornøyd med dette kortet! Jeg bruker Gainward's egen Expertool til å "overklokke" kortet, og her er det bare å dra slideren bortover så langt du ønsker, klikke apply og det var det. Neste gang PC'en startes, så er settingen jeg satte sist gang fremdeles der.

3DMark2001 gir meg ca. 13200 poeng med Quality på Image setting og Application-controlled AA og AF og Best Image quality på Mipmap detail level med nVIDIA's 53.03 driver.

AquaMark3 gir meg ca. 19800 poeng med standardtesten. Er rimelig fornøyd med dette kortet selv om det begynner å bli gammelt sammenlignet med de nyeste i dag.

Ti-kortet blir straks pensjonert til fordel for et nyere nVIDIA-kort i løpet av noen dager, selv om det egentlig ikke hadde vært nødvendig enda fordi de fleste spillene går rimelig greit enda. Kan bare ikke sette på all eyecandyen lenger på de nyeste spillene...

God natt/ dag og lykke til!

Ice T

Lenke til kommentar

Takker for svaret.....

Har en kamerat som har ti4600 skjønner du, hans kort kjører på 300/660, og han har ikke overklokket det....grunnen til at han lurer er at han lurte på om kortet hans var overklokket fra leverandøren, fordi når han kjører 3dmark03 får han masse artifacts...UTEN at han har overklokket det!!

Synest det var ganske merkelig, men når du sier det er 300/650 så er det jo ikke overklokket (nesten ikke hvertfall)....og da må det jo være noe i veien med kortet hans!!

Skal nå hvertfall prøve rivatuner igjen for å løse mitt problem:)

Experttool kan vel ikke eg bruke...gjelder vel kun for gainward-kort??

Lenke til kommentar

Ja, kjører han med standard hastighet på kortet sitt og fremdeles får feil på skjermbildet, da har han entet overklokket kortet for hardt for lenge eller kortet hans har en produksjonsfeil som plager livet av ham!

Jeg husker ikke hvor grensen går med mitt kort, men ved 314 x 720, så går Gainward'en god som gull den. Om jeg kjører tester til jeg går lei eller spiller noen timer - bildet jeg ser forand meg ser helt godkjent ut.

Har han prøvd forskjellige drivere på dette skjermkortet? Har akkurat nå lagt inn nVIDIA's 53.03 driver og hadde en av StarStorm's sine tidligere. Det var en av hans 4xxx versjoner, syntes hans drivere ga meg "litt" finere bildekvalitet, skal lete litt og prøve å finne en StarStorm versjon av disse 53.03 driverene til kortene mine... :sleep:

Når det gjelder Expertool, vel, det var noe jeg fant inne på Gainward sin hjemmeside her i Europa, det programmet er et tilleggsprogram til overvåkning av Gainward's sine skjermkort. Det har en del funksjoner som later til å være rettet mot nettopp bare Gainward sine skjermkort, så jeg tviler på om det vil kjøre andre kort uten litt "omprogramering", jeg vet ikke men prøv Rivatuner, skulle virke bra den.

Er litt overrasket over at MSI-programmet ikke gjør jobben, høres faulty ut, det er mer eller mindre samme fremgangsmåten jeg hadde med Expertool - og det virker som bare søren her hos meg!

Nå har jeg ikke lagt inn 3dmark03 pga all praten rundt juksing og lureri når dette ble sluppet på markedet - jeg bruker fortsatt 3dmark01 og Aquamark03. Disse ser ut til å stresse våre Ti-kort mer en godt nok.

Nå skal jeg snart installere mitt nye kort om ikke så lenge, er spent på å se om det er noen særlig forskjell fra Ti-4600... :ermm:

lykke til!

Ice T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...