monzilla Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hva er egentlig forskjell på kabinetter som er laget i al. og de som er laget i plast ? Er det bedre kjøling i al. kabinettene ? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 alu tåler mer.. ser mye fetere ut.. blir vel kaldere enn et plastkabinett.. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) De du kaller plast kabinetter, er stål kabinetter med plast front = tunge "gammeldagse" kabinett. Alu kabinettene er lettere, oftest penere og er generellt mer påkostet. Det hotteste du fikk for et halvt år siden var blanke, børstede alu kabinetter, nå er trenden begynt å snu mot sortlakkerte alu kabinetter hvor du enten ser den børstede overflaten, eller "piano-sort" med speilblank overflate. Når kommer og carbon og titan kabinettene ??? (Føler slikt et stort behov for et svindyrt kabinett med titanramme og composit sidedører av carbon ) Endret 14. desember 2003 av 356speedster Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hvis det er plast og ikke plexi så tåler ikke de kassene mye, ihvertfall ikke hvis de utsettes for kulde, plast blir sprøere da. Om hele PCen blir kaldere eller varmere inni om kabinettet er lagd av alu eller plast har minimalt å si, det er luften inni som er varm kassen blir kanskje litt varm der PSU er montert, men ikke andre steder. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Med tanke på at psu og harddisker er festet i kabinettet, og at de har en kontaktflate som overfører varme, vil alu kabinetter gi bedre kjøling enn plast siden aluminium leder varme bedre enn plast. Dette har vel minimalt å si, men jeg måtte bare si det. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Når kommer og carbon og titan kabinettene ??? (Føler slikt et stort behov for et svindyrt kabinett med titanramme og composit sidedører av carbon ) (off topic: Morsomt at du skulle nevne det... Har faktisk planer om å teste karbon , etter at jeg så en mod kallt "Millennium Bug" (har ikke linken her). Jobber med å skaffe alle materialene, men skissene er underveis) Vil vel ang topic si at komersielle alu kabinetter er endel lettere de i plast, men jeg tror ikke at det er det som gjør at de blir valgt foran plast-kabinetter. Det tror jeg designen må ta skylda for.. Det kan vel nevnes at de fleste alu-kabinetter har plast-deler (som vindu osv).. Lenke til kommentar
ALI Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hvordan er det med støy med de forskjellige type kabinettene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå