Gå til innhold

Valve kjøper Firewatch-studioet

Anbefalte innlegg

Ikke det mest spennende oppkjøpet. Firewatch var tre timer med søvndyssende gåing. Studioet er vel også smått upopulært etter håndteringen deres av Pewdiepie.

Firewatch solgte svært bra, og har både gode presse og brukerreviews over hele fjøla. Helt ok å ikke like walking simulators, mange som ikke gjør det. Men spillet var en stor suksess i sin målgruppe. Tipper dette er en gruppe gamere som driter i Pewdiepie og SJW-jamring (fra begge sider av gjerdet) :)

De fjernet all rimelig tvil om at de er SJWer opp til over pipa, mener du. Deres handlinger var politiske og hadde lite med gaming å gjøre.

Nei, jeg mener at målgruppen gir blanke faen i SJW sutring!

De gjør jo ikke det. Firewatch ble stemt nedenom og hjem på Steam, og gamere har som regel vanskelig for å glemme slike ting.

Blir veldig overrasket om deres neste spill ikke taper en del salg på at de oppførte seg som drittsekker den gang.

Hvis deres neste spill også har like antiklimatisk slutt som Firewatch går det i hvert fall dårlig.

http://store.steampowered.com/app/383870/Firewatch/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam sitt system med tommel opp eller tommel ned gir ikkje eit reellt bilde på korleis spillet egentlig er. Ser man på Metacritic som lar spillere sette ein karakter fra 0 til 10 blir snittet ca 68 som stemmer lite med Steam sitt "Very Positive". Dvs har Steam missa totalt når det kommer til karakter-systemet og om eit spill er verdt å bry seg med.

Firewatch er dog ikkje eit spill eg kaster vekk tid på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Steam sitt system med tommel opp eller tommel ned gir ikkje eit reellt bilde på korleis spillet egentlig er. Ser man på Metacritic som lar spillere sette ein karakter fra 0 til 10 blir snittet ca 68 som stemmer lite med Steam sitt "Very Positive". Dvs har Steam missa totalt når det kommer til karakter-systemet og om eit spill er verdt å bry seg med.

Metacritic userscore kommer fra ca 1600 stemmer, steam ratingen kommer fra over 30 000. Liten tvil om hvem som bør tillegges størst vekt, selv om begge utgjør en svært liten andel av kjøperne. I tillegg har ikke metacritic noen mekanisme for å verifisere at du faktisk eier spillet du gir et review, i motsetning til steam...

Lenke til kommentar

Metacritic userscore kommer fra ca 1600 stemmer, steam ratingen kommer fra over 30 000. Liten tvil om hvem som bør tillegges størst vekt, selv om begge utgjør en svært liten andel av kjøperne. I tillegg har ikke metacritic noen mekanisme for å verifisere at du faktisk eier spillet du gir et review, i motsetning til steam...

Enig i at metacritic ikkje er stort å bry seg med såleis, bare eit døme på at Steam sitt system ikkje er nyansert nok. Av nesten 34000 er over 5000 negative hjå Steam, dvs grovt rekna blir brukertilbakemeldinga da at ca 85% gir spillet tommelen opp. For at Steam sitt system skal være relevant burde det bruke karakter fra 0 til 10 og oppdelt etter om man kjøpte eller prøvde spillet.

Firewatch er ikkje eit 85% spill. Har prøvd det og syns det heller meir mot 60%.

Lenke til kommentar

Finner det underlig at å ikke like rasisme er "oppføre seg som drittsekker" jeg er vel ikke gamer nok til å forstå meg på slike dype tenkere som Pewdiepie.

Det handler ikke om hva Pewdiepie sa eller gjorde, men måten Firewatch-studioet valgte å håndtere det på. DMCA-loven er ikke til for å sensurere de man er uenige med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...