Hypomanic vampire Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Er det sånn at politiet ikke prioriterer å dra innom massasje klinikker som tilbyr happy ending for å ta kunder? Jeg leste iværtfall på internett at de ikke prioriterer det, men at de prioriterer mer menneskehandel. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Korleis politiet prioriterer varierer alt etter kva fokusområde som det jobbes med akkurat no. Men politiet setter prostitusjon og menneskehandel i samanheng. Mitt inntrykk er at politiet faktisk prioriterer dette. Prostitusjon er både ansett som eit samfunnsproblem som politiet skal prioritere, i tillegg er det veldig lite ressurskrevande å straffeforfølge personar som kjøper sex, då det bokstavelig talt er så enkelt som å stille seg utanfor massasjestudioet og bøtlegge alle som kjem ut derifrå. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Korleis politiet prioriterer varierer alt etter kva fokusområde som det jobbes med akkurat no. Men politiet setter prostitusjon og menneskehandel i samanheng. Mitt inntrykk er at politiet faktisk prioriterer dette. Prostitusjon er både ansett som eit samfunnsproblem som politiet skal prioritere, i tillegg er det veldig lite ressurskrevande å straffeforfølge personar som kjøper sex, då det bokstavelig talt er så enkelt som å stille seg utanfor massasjestudioet og bøtlegge alle som kjem ut derifrå. De kan ikke i bot til alle som kommer ut derfra, hva med de som bare har tatt massasje noe jeg vil si er flesteparten 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 De kan ikke i bot til alle som kommer ut derfra, hva med de som bare har tatt massasje noe jeg vil si er flesteparten Lykke til med å prøve å overbevise politiet om det, i beste fall får du bot for forsøk på å kjøpe sex ved å oppsøke eit litt tvilsomt massasjestudio. Alternativt må du ta saka til retten med stor sannsynligheit for at du ender opp med samme konklusjon berre at du også får navnet ditt i lokalavisa. Dei fleste velg å berre betale bota. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 De kan ikke i bot til alle som kommer ut derfra, hva med de som bare har tatt massasje noe jeg vil si er flesteparten Lykke til med å prøve å overbevise politiet om det, i beste fall får du bot for forsøk på å kjøpe sex ved å oppsøke eit litt tvilsomt massasjestudio. Alternativt må du ta saka til retten med stor sannsynligheit for at du ender opp med samme konklusjon berre at du også får navnet ditt i lokalavisa. Dei fleste velg å berre betale bota. Det er vel politiet som skal bevise at jeg har betalt for sex 8 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Lykke til med å prøve å overbevise politiet om det, i beste fall får du bot for forsøk på å kjøpe sex (...) Nå er det ikke ulovlig å forsøke å kjøpe https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/01/22/195365564/sylvi-listhaug-forsok-pa-kjope-sex-er-ikke-lenger-straffbart Eller så ligger jo bevisbyrden selvfølgelig på politiet. 4 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 De kan definitivt ikke bare ta folk som kommer ut, de må nok ta deg på fersk gjerning, eventuelt få noen ansatte til å vitne. I alle fall ikke om dette ikke er et rent bordell. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 (endret) Inn å lete i bossdunker, fiske ut kondomer fra kloakken og dna-teste seg fram? Har myndighetene budsjett nok til dette? Massasjeinstituttet/bordellet har lite å tjene på å tyste til politiet. EDIT: Hadde det ikke vært enklere å endret loven tilbake vekk fra sexkjøpsloven, og kun straffet menneskehandel og de som er bordellmammaer, eller "pimps"? Det politiet drar inn av bøter i fra menneskehandlerne kunne de betalt tilbake til horene som angir dem. Sånn at det ble attraktivt å jage menneskehandlerne ut av sine komfortable posisjoner. Også burde det blitt gitt ekstra hjelp til asyl, til navneendring og flytting sånn at de prostituerte kunne turt å bli angiver. Sexkjøpsloven er latterlig, i mine øyne ihvertfall. Politiet har vesentlig viktigere samfunnsoppgaver å begi seg ut på, enn tidkrevende lusking bak gardinene. Endret 22. april 2018 av G 2 Lenke til kommentar
Hypomanic vampire Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Inn å lete i bossdunker, fiske ut kondomer fra kloakken og dna-teste seg fram? Har myndighetene budsjett nok til dette? Massasjeinstituttet/bordellet har lite å tjene på å tyste til politiet. EDIT: Hadde det ikke vært enklere å endret loven tilbake vekk fra sexkjøpsloven, og kun straffet menneskehandel og de som er bordellmammaer, eller "pimps"? Det politiet drar inn av bøter i fra menneskehandlerne kunne de betalt tilbake til horene som angir dem. Sånn at det ble attraktivt å jage menneskehandlerne ut av sine komfortable posisjoner. Også burde det blitt gitt ekstra hjelp til asyl, til navneendring og flytting sånn at de prostituerte kunne turt å bli angiver. Sexkjøpsloven er latterlig, i mine øyne ihvertfall. Politiet har vesentlig viktigere samfunnsoppgaver å begi seg ut på, enn tidkrevende lusking bak gardinene. Hvor stor sjanse tror du det er for å bli tatt av politiet i å motta happy ending på en massasjeklinikk? Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 (endret) Har ingen erfaring, men jeg tror den er relativt liten, gitt bevisbyrden. Politiet må vel planlegge et raid også, er vel ikke bare å droppe inn i massasjeinstituttet så ofte de vil heller. Og Politiet må vel regne med sure massasjekunder, som roper kom deg til helvete ut av dette rommet og sånn Er sikkert ikke verdens hyggeligste politijobb for å si det sånn. Og det kan godt hende at politiet har empati med horekunden, men ikke har noe valg annet enn å gjøre jobben sin. Mange problemstillinger med en slik tåpelig jobbinstruks som de har fått tredd nedover politidistriktene sine i tillegg til alt annet faktisk samfunnsnyttig de syssler med. Endret 23. april 2018 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Jeg synes det burde opprettes en egen organisasjon som har direkte adgang til å engasjere politiet, når det er klare bevis for noe. Fjerne sexkjøpsloven, og heller tenke på de prostituertes vel. Men, beholde ulovligheten rundt menneskehandel i lovverket. Denne organisasjonen skal så først og fremst jobbe for å beskytte de prostituerte i mot hallikene. Og legge til rette for trygge rammer for angiving av hallikvirksomhet, med de beskyttelsestiltak som nevnt i tidligere innlegg. Problem solved At ikke noen har foreslått noe sånn før, men at det er mest blest rundt sexkjøpet, det forstår jeg ikke. Dette har jo selv Stortingspolitikere engasjert seg i tidligere. Er det fare for at noen kunne bli upopulære, og være redde for å miste velgere? 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Inn å lete i bossdunker, fiske ut kondomer fra kloakken og dna-teste seg fram? Har myndighetene budsjett nok til dette? Massasjeinstituttet/bordellet har lite å tjene på å tyste til politiet. EDIT: Hadde det ikke vært enklere å endret loven tilbake vekk fra sexkjøpsloven, og kun straffet menneskehandel og de som er bordellmammaer, eller "pimps"? Det politiet drar inn av bøter i fra menneskehandlerne kunne de betalt tilbake til horene som angir dem. Sånn at det ble attraktivt å jage menneskehandlerne ut av sine komfortable posisjoner. Også burde det blitt gitt ekstra hjelp til asyl, til navneendring og flytting sånn at de prostituerte kunne turt å bli angiver. Sexkjøpsloven er latterlig, i mine øyne ihvertfall. Politiet har vesentlig viktigere samfunnsoppgaver å begi seg ut på, enn tidkrevende lusking bak gardinene. Hvor stor sjanse tror du det er for å bli tatt av politiet i å motta happy ending på en massasjeklinikk? Nekter du å betale for sexen kan politiet fort bli koblet inn. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 (endret) Er ikke det et relativt lite problem da, spesiellt når de har sexkjøpsloven i mot kunden. Jeg tror likevel den prostituerte ville ha hatt betydelig mer igjen for det å bli beskyttet i mot menneskehandel, enn i mot kunder som ikke er interesserte i å betale for servicen. De vil miste den elendige tilretteleggingen i fra sin hallik, men vil til gjengjeld kunne ta mye mer av profitten (eller bli kvitt menneskehandelsgjelden de skylder for å ha kommet seg til Norge i første omgang). Norge burde vel forsøke å samarbeide internasjonalt for å få bukt med represalier i hjemland i mot familiemedlemmer. Sånn jeg ser det, så vil du alltid ha horekunder uansett lovgivning, og det å stenge kundeflyten i den tro at det skal stoppe hallikkene, tror jeg er en døfødt tankegang. Endret 23. april 2018 av G 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Inn å lete i bossdunker, fiske ut kondomer fra kloakken og dna-teste seg fram? Har myndighetene budsjett nok til dette? Massasjeinstituttet/bordellet har lite å tjene på å tyste til politiet. EDIT: Hadde det ikke vært enklere å endret loven tilbake vekk fra sexkjøpsloven, og kun straffet menneskehandel og de som er bordellmammaer, eller "pimps"? Det politiet drar inn av bøter i fra menneskehandlerne kunne de betalt tilbake til horene som angir dem. Sånn at det ble attraktivt å jage menneskehandlerne ut av sine komfortable posisjoner. Også burde det blitt gitt ekstra hjelp til asyl, til navneendring og flytting sånn at de prostituerte kunne turt å bli angiver. Sexkjøpsloven er latterlig, i mine øyne ihvertfall. Politiet har vesentlig viktigere samfunnsoppgaver å begi seg ut på, enn tidkrevende lusking bak gardinene. Hvor stor sjanse tror du det er for å bli tatt av politiet i å motta happy ending på en massasjeklinikk? Nekter du å betale for sexen kan politiet fort bli koblet inn. Hva hjelper det om politiet blir koblet inn? Har man da gjort noe ulovlig? Sexen er jo ikke kjøpt Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 (endret) Det verste som kan skje deg er vel at du får en bot som svir fra myndighetene, og at nevnte hore/bordell blir svartelistet på ymse erfaringsutvekslingsforum (ble en dyr aften for kunden, men tviler på at det stopper kjøpslysten på en endelig måte) Blir jo ord i mot ord, inntil myndighetene eventuellt tar i mot dna-bevis Endret 23. april 2018 av G Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Tja du kan jo prøve å få en bj og nekte å betale etterpå. Se hva som skjer. Sannsynligvis blir det knuste kneskåler Lenke til kommentar
Hypomanic vampire Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Det verste som kan skje deg er vel at du får en bot som svir fra myndighetene, og at nevnte hore/bordell blir svartelistet på ymse erfaringsutvekslingsforum (ble en dyr aften for kunden, men tviler på at det stopper kjøpslysten på en endelig måte) Blir jo ord i mot ord, inntil myndighetene eventuellt tar i mot dna-bevis Er det sånn at damene som tilbyr massasje med happy ending opererer på egenhånd, sånn at de ikke har halliker? Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 (endret) Det er det vel få av horekundene som vet særlig mye om? Kanskje du må ta en prat med onkel politi eller organisasjoner som har kontakt med prostitusjonsmiljøet. Jeg tror også det er litt logisk å spørre om hvor sannsynlig er det at de prostituerte massasjedamene, har greid å komme seg til Norge og Europa uten først å ha måtte gå via minst et hallikledd først, før de evt. er i gjeld og jobber for hallik, eller har hatt en hallik som de har greid å komme seg bort i fra, men likevel har valgt å bli i yrket (eller ikke har noen utdanning og lite andre valgmuligheter)? Nigerianere, thailendere, eller hva det nå enn går mest i, vet man jo at må få til noe for å komme seg innenfor Europas grenser først. Hvordan og hva nå dette går i varierer sikkert litt. Og det er nok ofte organisert på et eller annet vis. Endret 23. april 2018 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå